BET
7676.27
0.96%
BET-TR
10320.96
0.96%
BET-FI
39413.17
0.04%
BETPlus
1153.69
0.95%
BET-NG
647.8
1.01%
BET-XT
728.52
0.76%
BET-XT-TR
997.04
0.76%
BET-BK
1632.54
0.9%
ROTX
15794.41
0.88%

7 Trenduri Social Media care vor defini Marketingul in 2018

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Exista cateva trenduri foarte puternice din social media care se întăresc și se accelerează, afectand atât utilizatorii, cât și brandurile.

În ultimul an, o serie de povesti importante au implicat social media: Facebook a atras utilizatorii Snapchat la Instagram, iar Apple a anunțat planurile de a modifica modul în care interacționăm cu dispozitivele noastre mobile.

Anul viitor, mass-media socială este gata să creeze și mai multe perturbări, deoarece o serie de progrese tehnologice noi devin trenduri dominante și norme sociale legate de “social media” se schimba. Iată principalele 7 tendințe sociale din mass-media care se pregătesc sa intre in imagine la inceputul noului an 2018.

1. Cresterea realitatii augmentate/virtuale

La primul eveniment găzduit în Teatrul Steve Jobs, Apple a anunțat iPhone-ul 8 și iPhone X. Ambele dispozitive încorporează un nou chip care le permite telefoanelor să ofere utilizatorilor experiențe extraordinare de realitate virtuala. În timp ce realitatea virtuala isi va face simtit impactul inițial asupra jocurilor mobile, este foarte probabil ca platformele media sociale să găsească modalități de a încorpora și ele aceasta noua tehnologie.

De exemplu, este posibil ca Snapchat sau Instagram să sprijine în curând filtrele care permit utilizatorilor să faca un “selfie” cu un prieten sau o celebritate proiectată prin intermediul realității augmentate. În mod similar, brandurile ar putea proiecta în curând produsele lor în casele utilizatorilor social media prin filtre speciale.

2. Creșterea popularității “poveștilor” din Instagram Stories

Peste 200 de milioane de persoane folosesc Instagram Stories în fiecare lună, care este cu peste 50 de milioane mai mult decât cei care folosesc Snapchat – și Instagram Stories are doar un an!

La această rată, aproape jumătate dintre utilizatorii Instagram vor folosi “povestile” până la sfârșitul anului 2018. Aceasta înseamnă că mărcile interesate să se conecteze cu utilizatorii Instagram trebuie să-și petreacă timpul pentru a stăpâni povestirile despre Instagram.

 

3. Continuarea investiției în marketingul influenței

Peste 90% dintre cei care comercializează o strategie de marketing influențat cred că are succes. Companiile precum Rolex utilizează strategii de marketing bazate pe social media pentru a se conecta cu noi audiențe și pentru a îmbunătăți angajamentul față de audiențele existente.

În acest an, s-a observat că brandurile care au optat pentru strategiile de publicitate tradiționale s-au luptat pentru a se conecta la utilizatorii social media. Anul viitor, este probabil ca mai multe branduri să îmbrățișeze marketingul de influență ca o modalitate de a se conecta cu publicul care tinde să ignore strategiile tradiționale.

4. Concentrarea pe generația Z

Un studiu recent realizat de Goldman Sachs a concluzionat că generația Z a fost mai valoroasă pentru majoritatea organizațiilor decât generatia Millenials. Astăzi, cel mai “batran” membru al generatiei Z are 22 de ani. Ei doar ce încep  să intre în categoria “forța de muncă” și ca atare, vor constitui “puterea de cumpărare” ceva timp de acum inainte.

CITESTE SI:  Evolio lanseaza doua drone cu stabilizare pe 6 axe, transmisie video live si aterizare smart

Marcile vor incepe sa recunoasca acest lucru si vor schimba strategiile lor de social media in consecinta. Așteptați-vă la investiții mari în platformele iubite de Generatia Z, cum ar fi Snapchat și Instagram.

5. Creșterea participării la brand a platformelor de mesagerie

Peste 2,5 miliarde de utilizatori folosesc platforme de mesagerie la nivel global, dar brandurile se concentrează în primul rând pe conectarea cu consumatorii pe rețelele sociale pure. În 2018, se așteaptă ca brandurile să investească mai mult timp și bani în conectarea cu consumatorii pe platformele de mesagerie. Inteligența artificială, asistenții vocali și chatbots vor permite brandurilor să ofere experiențe personalizate de cumpărături pe platforme de mesagerie precum Messenger, WhatsApp și Kik.

6. Extinderea streaming-ului live

Astăzi, brandurile mari și mici au început să utilizeze streaming live pentru a capta atenția a cat mai multi adepți.

De exemplu, un producător de rucsaci și organizator de evenimente de anduranță extrema, o marcă de dimensiuni medii, s-a facut cunoscut si și-a crescut notorietatea prin conținut live convingător pe Facebook. Mii de adepți au fost încântați să urmărească un film de 48 de ore a unei curse de anduranță.

În 2018, mai multe branduri vor începe sa realizeze puterea streaming-ului live și îl vor încorpora în planurile lunare de conținut.

7. Facebook Spaces 

Facebook nu este interesat doar de streaming video live; ei au lucrat la un proiect numit Spaces, care este conceput pentru a permite prietenilor să se conecteze în VR (realitatea virtuala).

Având în vedere faptul că Facebook deține Oculus, o companie hardware și software de realitate virtuală, nu este deloc surprinzător faptul că gigantul social media dezvoltă o platformă pentru a utiliza această nouă tehnologie.

Facebook este obligat să efectueze o buna evaluare a Spaces pentru 2018. Când o vor face, probabil că va fi primul produs VR de succes in social media la scară larga.

O serie de noi tendințe media sociale, care vor avea un impact atât asupra utilizatorilor, cât și asupra mărcilor se întăresc și se accelerează. Este probabil ca streaming-ul video și realitatea virtuală să devină trendul dominant. În plus, brandurile se vor îndrepta către noi platforme sociale precum Instagram și Snapchat, avand în vedere ca Generatia Z își petrece tot mai mult timpul acolo.

Odată cu anunțarea noilor iPhone-uri, realitatea augmentată are șansa de a deveni o parte a social media în moduri care nu au putut fi văzute decât acum câțiva ani. În cele din urmă, Twitter și Facebook vor adapta, cel mai probabil, politicile lor pentru a-și proteja mărcile de criticile politice și pentru a oferi utilizatorilor experiențe online mai bune.

Foto credit: Rawpixelimages | Dreamstime.com