BET
16811.2
-0.57%
BET-TR
34881.21
-0.57%
BET-FI
60140.71
-0.56%
BETPlus
2484.87
-0.58%
BET-NG
1201.09
-0.59%
BET-XT
1432.99
-0.62%
BET-XT-TR
2939.88
-0.62%
BET-BK
3082.2
-0.87%
ROTX
36892.26
-0.57%


Cele mai importante 10 motive pentru care firmele la început de drum eșuează

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Drumul de la idee la o companie mare este de cele mai multe ori dificil si mai mult de jumatate din companiile nou infiintate nu reusesc sa treaca de primul an de existenta. Cele mai multe dispar datorita unui cumul de factori, nu neaparat dintr-un singur motiv.

Desi sectorul companiilor mici si mijlocii (IMM) domina cu peste 99% numarul total de firme din piata, acesta este de cele mai multe ori sensibil la modificarile fiscale si economice si nu este capabil sa absoarba socul schimbarilor.

Dar inainte de a ajunge in categoria IMM-urilor, o firma nou infiintata – start-up – trebuie sa treaca mai intai testul pietei si/sau ambitiile antreprenorului. Visul independentei financiare se construieste greu si sunt putini cei care cauta raspunsul la intrebarea: De ce multe start-up-uri nu reusesc sa treaca de etapa preliminara si sa se dezvolte?

Iata mai jos cateva motive pentru care multe firme la inceput de drum esueaza.

1. Momentul lansarii produsului pe piata nu este unul potrivit – O idee de business care in alte tari mai avansate functioneaza nu va „prinde” peste tot. Diferentele culturale si rapiditatea cu care oamenii imbratiseaza tehnologia pot fi bariere serioase pentru ca un produs nou sa devina vandabil.

2. Lipsa unui buget de investitii sau dezinteres din partea investitorilor – Desi infiintarea unei firme nu presupune un efort financiar prea mare, inexistenta unui buget de investitii pentru dezvoltarea afacerii este sinonima cu incetarea activitatii. A te baza pe faptul ca o sa ai vanzari suficiente in primele luni, este o greseala des intalnita, care de cele mai multe ori sfarseste intr-un mod neplacut.

3. Nu folosesti reteaua de cunostinte asa cum ar trebui – Multi antreprenori sunt asa de ocupati cu afacerea lor incat uita sa comunice cu cei din jur. Daca ai impresia ca stii si poti sa faci totul singur, te inseli. Toate afacerile mari au inceput vanzandu-si produsele si serviciile in primul rand cunoscutilor, abia apoi altor clienti.[emaillocker]

4. Neintelegeri intre fondatorii companiei – Relatia dintre fondatorii companiei la inceput de drum, devine de multe ori tensionata datorita deciziilor, mai mult sau mai putin eficiente ale unora sau altora. Daca in stadiu de idee lucrurile sunt pozitive, nu acelasi lucru se intampla pe parcurs. Unii isi pierd focusul sau devin nerabdatori si apeleaza la alte cai sau metode de crestere a vanzarilor sau atragere a clientilor care se pot dovedi ineficiente in viitor.

5. Ignorarea nevoilor reale ale clientilor – Multi antreprenori isi canalizeaza atentia asupra unor lucruri pe care ei le considera utile, dar uita sa ceara parerea clientilor inainte. Viziunea de tip „tunel” fara colectarea unui feedback sistematic si consistent din partea cumparatorilor nu duce nicaieri. A investi in dezvoltarea unei infrastructuri fara „aprobarea” pietei, este o cale sigura spre esec.

6. Lipsa unei strategii de marketing – A-ți cunoaste publicul țintă și a știi cum să-i atragi atenția, să-l convertești din client potențial în cumparator este una dintre cele mai importante abilități ale unei afaceri de succes. Nu conteaza cat de bun este produsul sau serviciul tau, daca nu il promovezi, nu vei avea succces.

7. Lipsa unui model de business eficient si viabil – Cei mai multi antreprenori sunt de acord ca lipsa unui model de business eficient, va duce mai devreme sau mai tarziu la aparitia unor probleme. E ca si cum ai crede ca poti sa vezi in intuneric, desi acest lucru este imposibil. Trecerea de la start-up la un model de business scalabil, cu retea de distributie, clienti si furnizori, este de multe ori testul pe care multe firme nu reusesc sa-l depaseasca.

8. Necorelarea costului de productie cu pretul de vanzare – Este des intalnita situatia in care firmele la inceput de drum sunt dispuse sa intre pe piata cu produse mai ieftine decat concurenta. Totusi acest lucru este acceptat, atata timp cat pretul de vanzare acopera costul de productie, altfel, un cash flow negativ va conduce rapid la imposibilitatea platii furnizorilor. Totodata, imprimarea unei perceptii in randul clientilor ca produsul tau este mai ieftin, va fi destul de greu de schimbat in viitor.

9. Ignorarea competitiei – La inceput de drum, multi antreprenori nu acorda atentie competitiei, de cele mai multe ori din cauza faptului ca se concentreaza strict pe afacerea lor. Dar, in realitate lucrurile stau altfel. Odata ce ideea a prins in randul publicului, este foarte usor sa fie copiata. In timp ce focusul exagerat asupra competitorilor nu este recomandat, a-i ignora in schimb, constituie un motiv pentru care start-up-urile esueaza.

10. Nu exista cumparatori pentru produsul tau – Oricat de dureros ar suna, exista posibilitatea ca produsul lansat pe piata sa nu fie cumparat. Start-up-rile esueaza, atunci cand nu reusesc sa rezolve o „problema” a clientilor, desi produsul sau serviciul poate ingloba o tehnologie noua sau a fost testat cu succes pe o alta piata.

Asadar, a munci „din greu” pentru dezvoltarea unei afaceri, este o conditie necesara, dar nu suficienta, pe o piata competitiva si cu un public tinta mai sofisticat, ale carui nevoi devin din ce in ce mai greu de identificat si satisfacut, unde tehnologia poate transforma o idee intr-o afacere de succes intr-un timp foarte scurt.[/emaillocker]


 

[ajax_load_more post_type=”post” button_label=”Mai multe articole”]