BET
7672.87
0.91%
BET-TR
10316.38
0.92%
BET-FI
39429.46
0.08%
BETPlus
1153.23
0.91%
BET-NG
647.17
0.91%
BET-XT
728.3
0.73%
BET-XT-TR
996.75
0.73%
BET-BK
1632.68
0.91%
ROTX
15786.82
0.83%

Tendinte privind Leadership-ul de business in 2017

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Leadership-ul este o temă centrală în lumea de business. Definiția acestuia evoluează. Stilistica practicării lui, de asemenea. Modelele cunoscute publicului se asociază marilor succese, trasează tipologii ce se doresc replicate și uneori stau la baza tendințelor într-ale conducerii.

leadershipDevelopment Dimensions International arată într-un studiu realizat pe un esantion de 1500 de lideri de companii globale care sunt cele trei arii de business pentru care aceștia sunt cel mai bine pregatiți: construirea parteneriatelor strategice (59%), cultivarea unei culturi organizaționale centrate pe client (56%), asigurarea implementării strategiei (51%).

Pe de altă parte, cele trei arii de business pentru care liderii sunt cel mai puțin pregătiți în prezent sunt următoarele: dezvoltarea talentelor în organizație (30%), construirea unei culturi centrate pe excelență (29%), transformarea culturii organizaționale (27%).

Alte studii recente realizate de diverse organizații și companii de consultanță identifică următoarele tendințe în leadership:

1. Flexibilitatea

Rezultatele studiului realizat de Institutul de Leadership și Management din SUA arată că una dintre principalele caracteristici ale liderului este flexibilitatea.

leadershipCa să reușească, cei care conduc, vor fi nevoiți să fie agili, deschisi la diversitate culturală și la tehnologie. Astfel vor putea să răspundă ritmului accelerat de schimbare din mediul de business.

Dincolo de crearea de noi produse și servicii, o companie are nevoie să se reinventeze.

Capacitatea liderilor de a crea arhitectura organizațională care să facă față schimbării cere flexibilitate, agilitate și inovație.

Viitorul este al liderilor care gestionează complexitatea mediului de business, fac redesign de organizație, dezvoltă agilitate operatională pentru implementarea schimbării și coordonează implementarea strategiei.

2. Dezvoltarea personală pe verticală

leadershipScopul acesteia nu este să adauge noi abilități sau cunoștințe, ci să cultive mintea liderului.

Dacă dezvoltarea pe orizontală se referă la abilitati tehnice (utilizarea noilor instrumente și dobândirea de competențe), dezvoltarea pe verticală se referă la actualizarea sau schimbarea cadrului de referință mental și a modelelor de gândire ale liderului (prin design thinking, meta-cogniție, coaching, control emoțional, orientarea atenției, intuiție, comunicarea avansată).

Cele două nu se înlocuiesc una pe alta ci se completează. Liderul are nevoie de întelepciunea de a alege strategiile potrivite (dezvoltarea verticală) precum și abilitățile tehnice și experiența de a le implementa (dezvoltarea orizontală).

3. Gestionarea matricei conducerii

Potrivit raportului Deloitte Human Capital Trends, matricele și ierarhiile anilor ’80 nu mai funcționează.

CITESTE SI:  "Romania poate deveni un centru financiar al Europei" - Lord Mayor of London

Ca să conducă companii competitive, liderii au nevoie de colegi care, nu doar să-și conducă echipele, ci să lucreze și să colaboreze transversal cu alte echipe. Este diferența între a forma o echipă și a lucra în echipă.

leadership

 

Abilitățile și dorința angajaților de mâine de a lucra pe rând în mai multe departamente cere un nou tip de leadership, de training și un nou tip de expertiză, care sunt incompatibile cu modelele ierarhice de ieri.

 

4. Creșterea investiției în capitalul uman

Potrivit raportului Governance Studies Brookings, începand cu 2025 generația Y (alcătuită din cei născuți între 1982-1993) va reprezenta 75% din totalul forței de muncă la nivel global.

World Economic Forum arată că pentru această generație un factor principal de motivație îl reprezintă oportunitățile de training/dezvoltare personală.

leadershipDin acest punct de vedere tendința la nivel de leadership este să crească investiția în mentorat.

Cu ajutorul mentoratului, vom putea vorbi și despre date de people analytics relevante pentru construirea unor obiceiuri profesionale sănătoase și promovarea angajaților.

5. Centrarea pe consumator

Aici accentul cade pe structurarea strategiilor și tacticilor în jurul clientului. Aceasta înseamnă alinierea bugetelor anuale la procesele de planificare.

Alinierea activităților la ROI și obiectivele de business cu influență asupra experienței consumatorului. Aprobarea bugetelor și urmărirea execuției lor centrate pe consumator a devenit decisiv pentru leadership.

Retenția, loialitatea și recomandarea consumatorului contează pentru conducere, de ele depind performanța companiei. Prin eliminarea limitelor funcționale ale departamentelor, fluidizarea comunicării și luarea deciziilor rapide corelate cu feed-back-ul consumatorului liderii dau semnalul centrării pe consumator.

Pe măsură ce companiile se confruntă cu schimbări accelerate, liderii vor fi nevoiți să vadă tendințele nu doar ale economiei sau ale tehnologiei, dar chiar și ale activității de conducere.

Liderii de astăzi au nevoie să-și investeasca energia și priceperea ca să actualizeze continuu compania. Pentru a face acest lucru, ar trebui să gestioneze cele mai noi tendințe ca să-și îndeplinească misiunea și să genereze valoare pentru factorii implicați, de la clienți și angajați la acționari și comunitate.

Autor: Constantin Măgdălina – Expert, Tendințe si Tehnologii Emergente