BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



EY: Incepand din luna martie vom vedea impactul sistemului de plată defalcată a TVA

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Reprezentanții EY Romania au declarat într-o intalnire cu presa că incepand din luna martie sau aprilie vom vedea impactul sistemului de plata defalcata a TVA si care vor fi companiile ce vor intra in mod automat in acest sistem.

Alex Milcev, Partener EY România,

Cei care intra in sistemul de Split TVA sunt companiile in insolvență si o categorie aparte, restanțierii la plată, care inregistreaza restante la plata TVA mai mari de 60 de zile. Acestia vor figura intr-un registru tinut de Ministerul de Finante, forma finala urmand s-o vedem incepand din luna martie 2018, dat fiind faptul ca s-au impus unele reguli de reclasificarea in acest sistem. In prima faza nu credem vor fi multe firme care vor nimeri aici, dar ulterior numarul acestora va creste datorita faptului ca sistemul de urmarire de creante si datorii din partea contribuabililor nu este unul perfect„, a declarat Alex Milcev, Partener EY România.

In cadrul aceleiasi intalniri, specialistii EY Romania au dezbatut mai multe subiecte de actualitate din domeniul fiscal, cum ar fi impactul sistemului Split TVA, ce se va intampla cu declaratia 600, efectele ordinantei 79 precum si unele aspecte privind introducerea impozitarii progresive in locul cotei unice.

Consultantii companiei au recomandat că un prim pas in vederea evitarii problemelor ce ar putea deriva din sistemul de plata defalcata, sa fie monitorizarea atenta a partenerilor de afaceri, pe termen mediu si lung. Daca furnizorul sau contrapartea cu care se desfasoara relatiile economice este inrolat in sistemul defalcat, plata TVA-ului se va face obligatoriu in contul specificat pe factura. In cazul in care acest lucru nu se va intampla, platitorul poate fi responsabil de faptul că, desi a dedus TVA-ul, nu a efectuat plata corespunzatoare.

In ceea ce piveste ordonanta 79 cu aspecte privind limitarea deducerii dobanzilor, desi pragul initial fusese stabilit la 200.000 eur/an si 10% din EBITDA, acesta urmeaza a fi crescut in limitele permise de Directiva Europeana, respectiv pana la 3 mil eur sau 30% din EBITDA pentru companiile care urmeaza sa investeasca din surse imprumutate.

CITESTE SI:  Norofert începe asamblarea unei linii de producție în SUA și atrage un partener local în acționariat

Un alt aspect important dezbatut a fost cel legat de regimul de impozitare al persoanelor fizice autorizate (PFA), care, in forma existenta creeaza mari discrepante fata de un angajat cu contract de munca.

Intotdeauna au fost diferente intre un PFA si munca salariala. Insa in 2018, felul cum sunt scrise regulile, acea diferenta fiscala intre angajat si PFA s-a marit mai mult ca niciodata. Spre exemplu, pentru un salariat cu un venit brut lunar de 5.000 de lei, sarcina lui fiscala este egala cu sarcina fiscala a unei PFA care in aceeasi luna castiga peste 14.000 de lei. Cu asemenea avantaje, numarul PFA-urilor se va inmulti. Contribuabiul este aproape invitat sa gaseasca o „solutie romaneasca” si sa mearga in acea directie.„, a mai declarat Milcev.

De asemenea, in cazul IMM-urilor, pragul de impozitare a veniturilor (cifra de afaceri) a fost crescut la 1 mil de eur, de la 500.000 de eur cat era in trecut, exceptie de a aceasta regula facand companiile care vor avea un capital social subscris si varsat de minim 45.000 de lei, care isi vor mentine in continuare posibilitatea impozitarii pe profit.

Totodata, in opinia specialistilor EY Romania, declaratia 600 ar trebui regandita si eventual comasata impreuna cu declaratiile 200, 220, 250 datorita faptului ca toate au cerinte similare, impreuna cu regandirea mecanismului de reglare prin declaratie rectificativa. Conform ultimelor informatii, termenul pentru depunerea declarației 600 s-a prorogat până la data de 15 aprilie 2018, potrivit ordonanței de urgență nr. 2/2018.


 

[ajax_load_more post_type=”post” button_label=”Mai multe articole”]