BET
8920.49
-0.36%
BET-TR
11989.6
-0.36%
BET-FI
40107.27
0.25%
BETPlus
1336.29
-0.24%
BET-NG
743.35
-0.34%
BET-XT
827.34
-0.16%
BET-XT-TR
1131.51
-0.16%
BET-BK
1773.34
-0.2%
ROTX
18395.81
-0.34%

SMART Start-up : 5 Obiceiuri care te pot ajuta în maximizarea productivităţii

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

StartUp-urile îşi crează propriile sisteme de eficiență pentru a construi mai târziu organizațiile acelea minunate din punct de vedere al productivității, sfaturile lor fiind utile si functionând şi pentru Antreprenori în calitatea lor de manageri.

“Antreprenoriatul, prin definiție, este arta de a crea sisteme care generează mai multă valoare cu un efort mai mic”, a declarant co-fondatorul companiei ContentlyShane Snow pe LinkedIn.

“StartUp-urile (şi managerii acestora) au realizat că toate costurile de oportunitate ale sarcinilor lumești se adună rapid, împiedicându-le să ducă la bun sfârşit munca aceea de mare impact pe care și-au propus-o initial”.

Asadar, ceea ce trebuie noi să facem ca indivizi este să împrumutăm de la aceste organizatii acele ponturi de productivitate care ne oferă în final mai mult timp, o energie mai bună şi mai multe şanse de succes. Iată care sunt cele mai întâlnite 5 obiceiuri SMART (Specifice, Măsurabile, Accesibile, Realiste, eficiente dpdv Timp):

1) Externalizează tot ce nu îţi aduce satisfacţie imediată în ceea ce faci

Doar pentru că nu sunteți o mega-corporație nu înseamnă că nu puteți externaliza munca dvs. mai puțin plăcută (şi până la urmă consumatoare de timp şi energie) către cineva care o va face pentru voi.

Asadar, să optam pentru outsourcing (externalizarea serviciilor) ori de câte ori putem – iată câteva exemple:

– delegaţi orice alte sarcini administrative care implica utlilizarea timpului intr-un mod eficient – de exemplu repararea lucrurilor stricate (utilizând de exemplu în schimb Depanero), utilizarea serviciilor de cumpărături online cu livrare la domiciliu pentru tot ce înseamnă papetarie sau produse similare, necesare în oricare birou sau chiar si pentru viata personala;

cumparaturi online
– eliminati timpii morti afectati de citirea mailului care de multe ori contine si informatii mai putin utile (de tipul reclamelor, promotiilor, newslettere) – pentru acest scop exista aplicatii care filtrează e-mailurile neimportante din casuta voastra de email – de ex. aplicaţia Sanebox
– Pentru reporteri și alti dactilografi, aplicatia Rev se ocupă cu transcrieri audio online, subtitrări video și servicii de traducere a documentelor – pentru nevoile juridice ale afacerii, nevoi academice și personale.

2) Beneficiază la maxim de timpul neîntrerupt şi planifică timp pentru ‘neprevăzut’

Asa cum menţionam mai devreme, oamenii productivi trebuie să-și pună capetele la lucru împreună (in echipa) cât mai mult posibil. De ce? Deoarece problemele la care lucrează un start-up sunt super-complexe, iar orice distragere de la ceea ce ei construiesc îi îndepărtează de lungimea de bandă “cognitivă” de care avem cu toţii nevoie pentru a aborda acest tip de probleme în mod corespunzator.

CITESTE SI:  5 sfaturi pentru Antreprenorii care vor sa obtina finantare pentru afacerea lor

Totodata, faptul că ai o funcţie superioară nu este deloc o scuză pentru a nu planifica şi timpi în care poţi fi “ocupat” cu aspecte total neprevăzute, din contră: de exemplu CEO-ul LinkedIn, Jeff Weiner planifică zilnic timp în calendarul său în care face ceva ce nu era prevăzut iniţial în orar.

laptop email

 3) În loc să planifici lucrurile, fă-le!

Întâlnirile sunt despre întâlniri, conversațiile despre conversații și follow-up-rile despre follow-up-uri si in final acestea sunt aspectele care crează lanțurile de e-mailuri care omoară productivitatea.

Asadar, acelaşi Shane Snow propune acțiune imediată. “În loc să promită că trimite un email introductiv, un fondator de StartUp va scoate telefonul și va scrie e-mailul în timp ce stați de vorbă”, spune el, continând “astfel situţia nu trebuie să se transforme într-o problemă care să ocupe spaţiu inutil în mintea noastră sau în calendar (ca şi sarcină de rezolvat)“.

4) Personalizează-ţi întâlnirile 

La fel ca Warren Buffet sau Bill Gates, ar trebui să ținem programul nostru cât mai clar posibil. “Dar dacă trebuie să ţinem o întâlnire, să fie una la subiect”, spune acelaşi Snow. În cazul în care întâlnirea trebuie să aibă doar opt minute, ţineți-o fix în opt minute. Îndepărtați timpul în exces, până când calendarul dvs. arată la fel de frumos organizat ca un bonsai.

5) Nu renunţa niciodată la întâlnirile cu scop de socializare

meeting socialising

Nu trebuie să fiți Nate Silver (statistician de origine americană) pentru a ști că viața este probabilă. Probabilitatea pozitivă ia adesea înfăţişarea unui accident fericit – şi antreprenorii ştiu cum să il pună în valoare. “Eu ţin toate întâlnirile de socializare (networking)”, spune Michael Ventura, CEO-ul Agenției de inovare digitală Sub Rosa. “Pentru că în industria noastră, nu știi niciodată ce s-ar putea întâmpla în urma unei astfel de întâlniri.”

Sursa: FastCompany.com