BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Indicatori în creștere pentru ING Bank pe parcursul anului trecut și o pondere de 30% din angajați în domeniul IT

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

ING Bank Romania, putem spune că este o companie de tehnologie cu focus in domeniul financiar, avand in vedere ca aproape 30% din angajati lucreaza in domeniul IT si vrem să devenim un Waze in bankingul autohton, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania, in cadrul unei conferinte de prezentare a rezultatelor financiare.

Astfel, ING Bank România a înregistrat o creștere comercială puternică în 2018, atrăgând mai mulți clienți și volume de business, rămânand in continuare cea mai recomandată bancă de către clienții săi (prin indicatorul Net Promoter Score).

Noul model operațional implementat în luna noiembrie a anului trecut, care a inclus și închiderea casieriilor, a fost determinat, în parte, de comportamentul clienților, care efectuau deja 99% din tranzacțiile lor pe platforme digitale, în special prin ING Home’Bank, care are un grad de penetrare în portofoliu retail de 80%. Potrivit Transfond, ING are cea mai ridicată cotă de piață pe plăți electronice, cu 3 din 10 tranzacții e-commerce realizate cu un card ING și 1 din 5 plăți la POS. Rata de adopție rapidă a ING Pay a plasat ING România ca performer de top în servicii de plată de pe dispozitivele mobile, printre țările ce fac parte din grupul ING.

Divizia de Mid-Corporate Banking (ce include și categoria de IMM-uri) a atins primul miliard de euro de credite acordate clienților și, cu o creștere susținută, și-a dublat cota de piață în ultimii 3 ani, ajungând la 8,7% și la un grad de penetrare a pieței de 25%. Noutatea anului a fost ING Business, o platformă digitală de ultimă generație care a permis clienților din segmentul mid-corporate și din IMM-uri să benficieze de o interacțiune digitală personalizată și de mai multe servicii disponibile online, prin interfețe multiple: web, mobile și smart-watch.

Numărul clienților activi a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult față de anul 2017. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creștere de 20% în comparație cu 2017. Practic, 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING.

Profitul brut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, în contextul unei dezvoltări puternice a portofoliului, a creșterii numărului de clienți și a tranzacțiilor procesate prin conturile ING. Creșterea organică semnificativă a dus la o majorare a veniturilor cu 27% față de anul trecut, depășind 1,82 miliarde lei în 2018, ca rezultat al volumelor crescute si al numărului ridicat de tranzacții.

„În 2018 am înregistrat cea mai mare creștere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creștere organică constantă, am reușit să acoperim o cotă de piață pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienți activi pe segmentul de retail cu 13% și ne-am îmbunătățit prezența digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home’Bank.

Clienții noștri văd tot mai mult ING Home’Bank ca platforma principală de banking, cu opțiuni complete pentru realizarea de transferuri și pentru accesarea de produse. Din anul 2018,  clienții Mid-Corporate și IMM-uri au la dispoziție și ING Business, care este mai mult decât o soluție de internet banking B2B clasică, fiind prima platformă omni-channel din țară. Strategia noastră digitală va continua și în 2019, completând oferta ING cu servicii simple și relevante, îmbunătățind în același timp consultanța din office-uri pentru acele momente-cheie din viața clienților noștri”, a mai declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

CITESTE SI:  Safetech Innovations anunță înfiintarea unei filiale în Regatul Arabiei Saudite

Soldul creditelor acordate clienților a crescut cu 4,42 miliarde lei în 2018, la 25,6 miliarde lei la sfârșitul anului 2018 (21% creștere). Creșterea a venit atât din partea activității de creditare a persoanelor fizice, cât și a celor juridice. Cota de piață pe partea de creditare a crescut cu 1,2 pp în 2018, ajungând la 10,1% la finalul anului.

Distribuția creditării a rămas echilibrată între segmentul companiilor (43%) și cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 20% față de anul trecut, susținut de intensificarea activității de consultanță a clienților și de procesul simplificat de finanțare pentru companiile mijlocii, dar și de lansarea noii soluții de finanțare instante – în special în cazul microîntreprinderilor.

În cadrul segmentului de creditare pentru persoanele fizice, creditul de nevoi personale disponibil online începând cu anul 2017, extins și cu opțiunea de refinanțare, a avut parte de feedback bun din partea clienților ING. În 2018, 2 din 10 credite de nevoi personale au fost acordate în România de către ING.

Digitalul a devenit un standard în viața clienților ING. ING Home’Bank a înregistrat anul trecut 112 milioane vizite, în timp ce doar 1,5 milioane de vizite au fost în sucursale. 76% dintre accesările în ING Home’Bank vin de pe un smartphone. Creditul de nevoi personale disponibil online nu a făcut excepție, contractul fiind semnat electronic de pe mobil în 80% din cazuri.

Datorită gradului mare de utilizare, ING Home’Bank a devenit principala platformă de banking pentru clienți, având opțiuni de plată și acces la serviciile băncii. Unitățile ING de tip Office rămân partenerul principal în momentele cheie din relația clientului cu banca, cu rețeaua de 183 de unități pe tot teritorul României.

Platforma Home’Bank a înregistrat noi recorduri atât în numărul de înregistrări, mai mare cu 64% față de anul precedent, dar și în tranzactii, cu 35% mai multe, și un timp de indisponibilitate total de 0,9%, investițiile curente având ca obiectiv scăderea procentului până aproape de 0%.

Parteneriatele strategice stabilite de ING pentru clienții săi îmbunătățesc experiența acestora. Astfel, după modernizarea interfeței și diversificarea ofertelor, numărul de utilizatori activi ING Bazar a crescut la 97.000, aceștia primind înapoi o valoare totală a reducerilor de prețuri de 2 milioane de euro, în timp ce partenerii comerciali au generat vânzări totale de 45 milioane euro.

Soluția de digital wallet ING Pay a raportat cele mai bune rezultate din întreg Grupul ING la nici jumătate de an de la lansare. La finalul lunii decembrie, 70.000 persoane foloseau opțiunea de plată cu telefonul, cumulând 2,5 milioane tranzacții. Rapid, ponderea din totalul plăților realizate la POS de clienții ING a ajuns la 3%.

Rezultatele ING pot fi accesate aici.


 

[ajax_load_more]