BET
8417.03
-1.26%
BET-TR
12274.94
-1.25%
BET-FI
36281.9
-1.07%
BETPlus
1258.1
-1.22%
BET-NG
696.09
-1.49%
BET-XT
765.77
-1.27%
BET-XT-TR
1129.96
-1.27%
BET-BK
1597.37
-1.14%
ROTX
17389.92
-1.27%

Investitorii mizează pe un randament de 7% pe an din plasamente imobiliare în spații comerciale

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Potrivit unei analize realizate de către portalul imobiliar Wizmo.ro, spațiile comerciale reprezintă un segment imobiliar din ce în ce mai atractiv pentru investitori, fiind o piață ce înregistrează creșteri anuale de circa 15%. În acest context, finanțatorii, care se orientează preponderent spre orașele mari ale țării, mizează pe obținerea unor randamente în jur de 7% pe an.

Pe fondul unei creșteri constante a puterii de cumpărare, în ultimii ani s-a dezvoltat din ce în ce mai vizibil apetitul pentru consum al populației, care s-a materializat, printre altele, și în piața de investiții imobiliare, respectiv în segmentul comercial. Conform specialiștilor Wizmo.ro, principalele motoare ale pieței imobiliare comerciale sunt randamentele, rata de ocupare a proprietăților și încrederea în investițiile imobiliare. În acest moment, România oferă yield-uri* mult mai atractive decât țările din regiune pe acest segment.

Yield-uri* în Europa Centrală și de Est

În acest context, segmentul comercial local a cunoscut la rândul său o creștere a stocurilor, respectiv a ofertei de spații de acest tip, cu aproximativ 15% anual. Investițiile comerciale s-au îndreptat în ultima perioadă către orașele cu peste 100.000 de locuitori, unde finanțatorii mizează pe obținerea unor randamente în jur de 7% pe an. În ceea ce privește regiunile cu cele mai mari randamente pe acest segment, topul preferințelor investitorilor cuprinde următoarele orașe: Bucureștiul, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

CITESTE SI:  Cine mai face afaceri în România? Bărbații la vârsta a II-a dețin controlul, dar femeile vin puternic din urmă

Spațiile comerciale în suprafețe generoase, excelent localizate, cu vizibilitate și expunere bună, au fost ocupate treptat de branduri internaționale care au în spate, pe lângă o imagine bine conturată, și o putere financiară superioară. Așadar, intrarea pe piață a comercianților ce își permit susținerea unor chirii pe termen lung alături de dezvoltarea constantă a pieței locale, au dus în timp la creșterea segmentului de spații comerciale”, a declarat declarat Marteen Deboo, CEO Wizmo.ro.

Cluj-Napoca se află printre orașele cu cea mai mare atractivitate pe segmentul comercial, unde stocul spațiilor de acest tip depășește 350.000 de metri pătrați, conform analizei. Un impact puternic în acest sens l-a avut lansarea pe piață a celor două mall-uri locale, ce au adus nu doar un surplus de peste 100.000 de metri pătrați de spații comerciale, ci au rezultat și în suplimentarea investițiilor făcute de către marii retaileri și brandurile de top.

Ca proporție a cererii, pe segmentul comercial din Cluj-Napoca se poate observa orientarea către segmentul alimentar, farmacii, cafenele/restaurante, urmat de spații pentru comercializare de îmbrăcăminte-încălțăminte, decorațiuni interioare sau mobilier. Pe de altă parte, marile branduri de retaileri – Mega Image, Carrefour, LIDL, Profi – desfășoară, în prezent, ample campanii de dezvoltare în Cluj, vizând cu precădere zonele nou-dezvoltate din punct de vedere rezidențial.