BET
16919.27
0.64%
BET-TR
35105.44
0.64%
BET-FI
60331.04
0.32%
BETPlus
2500.71
0.64%
BET-NG
1207.43
0.53%
BET-XT
1441.47
0.59%
BET-XT-TR
2957.27
0.59%
BET-BK
3106.43
0.79%
ROTX
37139.3
0.67%


Portofoliul ROCA înregistrează un randament de 340% al sumelor investite în companiile românești în dificultate

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

ROCA, prima platformă de investiții și management dedicată companiilor românești aflate în impas, a înregistrat în primul an de activitate un randament de 340% pe sumele investite (față de procentul de 16% asumat inițial în fața investitorilor). Astfel, valoarea companiei a ajuns la €21.9M, cu o creștere de peste 60 % față de valoarea inițială.

Cifrele, care depășesc rezultatele prognozate, susțin principala realizare: reușita de a valida în piață nevoia unei soluții financiare pentru companiile cu potențial, dar ineligibile pentru finanțări tradiționale. La acest moment, Platforma ROCA are în portofoliu trei companii românești, S-KARP, Frigotehnica și Tremot, în care deține pachetul majoritar.

Rudi Vizental, CEO ROCA

ROCA urmărește în continuare să aducă în comunitatea sa companii cu valori solide și cu potențial de creștere, indiferent de domeniul de activitate, pentru a dezvolta brand-uri românești puternice. Până la sfârșitul lui 2019, ROCA își propune să atragă în platformă cel puțin cinci noi companii, dintre care trei sunt deja în diverse faze de pre-tranzacție.

De la înființarea platformei până la momentul actual au avut loc în total discuții cu peste 150 de companii din toată țara, din 50 de domenii de activitate, dintre care cel mai frecvent întâlnite au fost: industria alimentară, comerț, industria prelucrării lemnului, instalații, IT & Online.

Selecția companiilor în portofoliul platformei are în plan secundar rentabilitatea și urmărește cu prioritate să valideze misiunea, viziunea și valorile companiei și ale produsului. ROCA este o soluție dedicată IMM-urilor din aproape orice domeniu de activitate, care au un business funcțional, operațional profitabil și un produs validat de piață, scalabil, cu posibilități de digitalizare și export, ceea ce le aduce perspectiva de a dezvolta un brand românesc solid. Este întotdeauna analizată oportunitatea de a crește organic și prin consolidări cu alte companii cu care există complementarități și/sau sinergii.

Interacțiunile pe care le-am avut în acest an au fost o experiență extraordinară. Nu doar că ne-am intersectat cu foarte multe oportunități de business, dar am cunoscut mulți oameni cu niște povești extraordinare, am învățat multe lucruri foarte valoroase despre peisajul antreprenorial românesc, despre provocările si barierele de creștere ale antreprenorilor. Am resimțit dificultatea lor de a se asocia, deși abilitatea de a lucra în echipă este componenta de bază a succesului într-o afacere.” declară Rudi Vizental, CEO ROCA.

După un an de activitate, misiunea ROCA este confirmată în primul rând prin interesul arătat de mediul de business și prin emulația creată de acest concept de comunitate de oameni de afaceri, care își unesc eforturile pentru a contribui la însănătoșirea economiei. Adiacent, rezultatele financiare generate de companiile din portofoliu și numărul de tranzacții sunt o dovadă concretă a acestei performanțe.

CITESTE SI:  Debutul sezonului de câștiguri pe Wall Street și tensiunile din Orientul Mijlociu au influențat negativ bursele globale

Primii piloni pe care este clădită comunitatea ROCA sunt acționarii, oameni de business experimentați, buni cunoscători ai mediului de afaceri românesc. Având expertiza necesară pentru a lua decizii strategice potrivite cu piața și specificul fiecăreia dintre companii, aceștia aduc valoare adăugată prin know-how și consiliere punctuală.

Sunt multe companii care nu pot să depășească singure etapa în care se află, dar care alături de un partener solid au potențialul să genereze valoare adăugată pe termen lung. ROCA este elementul suport pentru comunitatea de oameni de business pe care vrem să o construim și suntem mândri să vedem că tot mai mulți antreprenori români își doresc să contribuie la inițiativă. Într-o eră a globalizării, am descoperit dorința și determinarea de a dezvolta și a da amploare brandurilor românești”, adaugă Rudi Vizental, CEO ROCA

În prezent, acționariatul ROCA numără nume importante din antreprenorialul local și internațional care au decis să se alăture misiunii acestui proiect. Astăzi, acționarii platformei ROCA sunt Andrei Cionca, președinte CITR Group și asociații săi prin divizia de investiții CIT Resources, Astra Rail Management GMBH, frații Pavăl, prin PIF Industrial, Dan Șucu fondatorul Mobexert BT investments, compania de investiții a Băncii Transilvania, Theodora Popa, vice-președinta grupului Transavia și a Theodora Golf Club, Adolf Bâclea, fondatorul companiei Cosena, Cristian Ludovic Pop, fondatorul lanțului de magazine pet shop Animax, Next Capital Solutions S.R.L., companie de servicii financiare destinate IMM-urilor și membră a grupului EOS și Vetimex Capital S.R.L., companie deținută de familia Korponay, fondatorii distribuitorului de produse veterinare Maravet SA.

În doar un an, ROCA a devenit un punct de convergență pentru o comunitate pasionată și implicată în consolidarea mediului antreprenorial din România, formată din experți în business care recunosc potențialul pe care alții îl trec cu vederea și, totodată, pe aceia care au nevoie de această viziune. Proiectul a reușit să confirme în timp record existența a numeroase companii romanești care, alături de un partener solid, pot genera valoare adăugată.

Foto credit: Dreamstime


 

[ajax_load_more]