BET
8615.95
0.18%
BET-TR
12543.85
0.18%
BET-FI
36926.6
-0.16%
BETPlus
1282.04
0.16%
BET-NG
724.65
-0.07%
BET-XT
784.76
0.14%
BET-XT-TR
1156.25
0.13%
BET-BK
1625.04
0.12%
ROTX
17852.52
0.08%

TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în semestrul I, datorită unor noi linii de business intrate anul trecut în portofoliul grupului

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piața materialelor de construcții, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidata de 338 de milioane lei, dublându-și cifra de afaceri față de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei, precizeaza un comunicat al companiei.

Principala contribuție la această creștere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei.

Dincolo de consolidarea noilor achizitii, fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat cu preponderență pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței în piețele europene si capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse.

“Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziții importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest și a activității Politub.

Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare și vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă și obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri față de anul trecut.

Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in următoarele 6 luni ne vom concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei, în special pe segmentele de țiglă metalică și sisteme de apă, gaz și canalizare”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creștere cu 74% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul unei creșteri EBITDA de 58%. Această creștere a fost generată în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în 8 țări europene. Unitatea de producție din Bistrița se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.

CITESTE SI:  Ce impact va avea BREXIT-ul asupra afacerilor din UE?

Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale Grupului includ și compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% față de primele șase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperișuri pentru construcții industriale și prin sporirea prezenței în nordul țării. Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață.

Conform reprezentanților companiei, construcțiile din sectorul privat sunt în continuare pe un trend crescător, însă în contextul încetinirii creșterii consumului și a producției industriale, nu se așteaptă la oportunitățile pe care piața le-a oferit în 2017. În ceea ce privește proiectele de infrastructură, sunt multe licitații publice începute și neatribuite, prin urmare afacerile Grupului vor fi determinate și în acest an de dinamica sectorului privat.