BET
8108.84
-0.19%
BET-TR
11514.84
-0.18%
BET-FI
37145.15
-0.39%
BETPlus
1214.59
-0.25%
BET-NG
684.42
-0.38%
BET-XT
752.54
-0.26%
BET-XT-TR
1079.56
-0.26%
BET-BK
1608.85
-0.11%
ROTX
16739.32
-0.2%

3 elemente cheie pentru o Strategie Digitală de succes: Clienţii, Angajaţii si Partenerii tăi

Autor: Financial Market
Timp de citit: 6 minute

În ultimii 25 de ani, evoluţia tehnologiilor inovatoare a dus la o schimbare aproape permanentă a locurilor de muncă, a lanțurilor de aprovizionare și a interacțiunilor cu clienții.

Companiile au utilizat dezvoltarile digitale pentru a-și perfecționa afacerea existentă în loc să-și regândească întreaga abordare. Majoritatea (52%) directorilor executivi chestionați într-un sondaj realizat de EY au spus că obiectivul lor principal este de a optimiza veniturile pe baza modelelor de afaceri existente.

În loc să se concentreze pe îmbunătățirea eficienței operaționale și optimizarea fluxurilor de lucru, companiile ar trebui să-și schimbe focusul catre oameni: obiectivele lor, modul în care aceştia caută să le realizeze și experiența pe care o au în acest demers. Acest lucru poate duce la o re-poziţionare completă a afacerii, care îi ajută să se dezvolte în viitor. Strategia de inovare digitală devine apoi un factor care permite acest lucru.

Pentru a asigura o creștere organică în viitor, este imperativ ca întreprinderile să înțeleagă în acest moment tendința de perturbare (disruption). Pentru a face acest lucru, trebuie să identifice ce îşi doresc și ce au nevoie părțile interesate: clienții lor, angajații lor şi întreaga comunitate, pentru ca apoi să utilizeze tehnologia digitală ca instrument pentru a răspunde cel mai bine acestor nevoi.

Plasarea oamenilor pe primul loc este cheia unei creșteri incluziveExistă 3 grupuri-cheie pe care orice companie ar trebui să se axeze, în special dacă doreste să inoveze efectiv din exterior: clienți, angajați și parteneri. Iar acele companii care sunt înfloritoare în această epocă transformatoare sunt cele care privesc catre toate cele trei deodata.

Câștigând o înțelegere aprofundată a experienței pe care toate cele trei categorii o au cu afacerea ta, îţi poți forma mai bine planurile de investiții digitale pentru a le satisface așteptările.

1. Ce își doresc și ce nevoi au Clienții tăi?

După mulți ani petrecuți utilizând tehnologia digitală pentru a optimiza afacerea existentă, companiile ar trebui să facă un pas înapoi și să împrumute strategiile cele mai reușite ale startup-urilor digitale.

Nu este atât de mult tehnologia care a determinat succesul “unicornilor”, ci fapul ca acestia au înteles cu adevarat nevoile clienților lor. Tehnologia este pur și simplu un instrument care a condus la realizarea acesteia.

Majoritatea fondatorilor de startup-uri digitale spun: “Mă uit la activităţile pe care clienții mei încearcă să le realizeze și reinventez. Inovez în jurul modului în care putem furniza noi servicii și noi produse, pentru a duce la sfârşit acele activități. “

Nereușind să conștientizeze modul în care sosirea noilor concurenți poate schimba în mod fundamental și rapid cererile și așteptările clienților, jucătorii existenti pe piaţă devin depășiti moral.

Unul dintre exemplele cele mai elocvente despre acest eșec de adaptare este declinul industriei fotografice cu film. Ei și-au concentrat investiția în inovare pe optimizarea produselor existente, producând o calitate mai bună a imaginii și o prelucrare mai rapidă a filmului. Dar oamenii au fost mai interesați de capacitatea de a capta pur și simplu amintiri, iar apariția fotografiei digitale le-a permis să facă acest lucru mult mai ușor și cu un cost mai mic.

Lecția? Lucrează de la exterior către interior. Încercați să înțelegeți mai bine consumatorul – și apoi să porniţi înapoi pe fir pentru a le oferi ceea ce au nevoie. Gândiți-vă la ce posibilitati de utilizare ofera produsul clienților dvs. și găsiţi modalități de a îmbunătăți acea experiență.

2. Care este experiența Angajatului tău?

Având în vedere lipsa talentelor în zona de digital, companiile de top se concentrează la fel de mult pe experiența angajaților, cât o fac și pe experiența clienților, pentru a se asigura că atrag și mențin talentul de care au nevoie pentru a se dezvolta în această epocă transformatoare. Aceasta înseamnă o abordare inovatoare a achiziției și reținerii de talente.

De asemenea, se gândesc şi la experiența de la exterior la interior – din perspectiva angajatului. Sunt experiențele lor la nivelul așteptărilor, pot colabora eficient și este ușor pentru ei să realizeze ceea ce încearcă? Această strategie poate fi deosebit de provocatoare pentru companiile cu vechime, care încearcă să se îndrepte către o cultură mai riscantă şi mai agilă.

Într-o epocă digitală, companiile trebuie, de asemenea, să gândească mai holistic (vezi aici gândire holistică), încurajând angajații lor de la toate nivelurile să treacă peste ierarhiile departamentelor tradiționale.

La urma urmei, câte companii se tem de ierarhiile dintre departamente? Prin faptul că acordă încredere noilor angajaţi ai companiei imediat după angajare, companiile pot crea baza pentru a creşte restul organizației.

3. Ar putea Partenerii să te ajute la formarea strategiei?

CITESTE SI:  De Ziua Internaţională a Femeii, la BVB sună Clopoţelul pentru Egalitatea de Gen

Cei mai de succes inovatori, privesc dincolo de propriile lor organizații, îmbrățișând alianțe strategice, asociații mixte pentru a-i direcţiona către noi căi de gândire şi pentru a încuraja schimbarea.

Parteneriatele potrivite pot avea numeroase beneficii. Acestea pot identifica lacune în competențele existente și pot ajuta la corelarea acestora. Ele pot oferi astfel perspective noi, aducând în context o altă cultură care poate adresa întrebări starea/stadiul afacerii care pot determina în final dacă strategiei existente îi lipseşte acel “ceva”.

Organizațiile ar trebui să ia în considerare și experiența creată partenerilor existenți atât în ​​afaceri, cât și în societate, în colaborarea cu aceștia și modul în care aceștia pot colabora mai bine. Împărtăşirea datelor deţinute între parteneri poate dezvălui, de asemenea, cunoștințe despre clienți necunoscute anterior, care pot conduce la noi capabilități și găsirea de noi soluții.

Pentru a servi cel mai bine aceste trei grupuri, companiile ar trebui să își pună următoarele întrebări:

– Cine sunt clientii nostri?

– Cu ce-i putem ajuta?

– Ce experiență le creăm in acest demers?

Răspunsul la aceste întrebări este esențial pentru a ajuta organizațiile să se asigure că inovarea tehnologică și investițiile sunt mai eficiente și concentrate în jurul nevoilor umane tangibile.

Prin înțelegerea responsabilităţilor pe care clienții, angajații și partenerii dvs. încearcă să le ducă la bun sfârşit, puteți defini mai bine experiențele pe care doriți să le aibă aceştia cu brandul vostru. Acest lucru vă oferă apoi o atenție deosebită dezvoltării unei strategii de inovare care vă poate revoluționa compania.

Dar pentru ca acest lucru să funcționeze, toate cele trei grupuri trebuie să se afle în centrul strategiei voastre. Așa cum un scaun cu 4 picioare nu poate rezista fără cele 4 picioare, inovația digitală de succes va conduce la creșteri pe termen lung, doar dacă este axată pe cunoașterea clienților, a angajaților și a partenerilor. Fiecare oferă o perspectivă distinctă, care împreună creează o imagine completă a nivelului la care ar trebui sa duceţi afacerea.

Organizațiile trebuie să se îndepărteze acum de modelul utilizat în ultimii 20 de ani, unde modul în care se schimba experiența clienţilor era, de obicei, prin proiecte de implementare IT. Acum ele trebuie să se îndrepte spre o strategie de afaceri care pune oamenii pe primul loc, optimizează experiențele lor și folosesc progresele digitale pentru a o realiza cel mai bine.

Pentru a reuși în epoca transformării actuale, trebuie să ne schimbăm perspectiva: nu este vorba despre ce pot face oamenii cu digitalul, dar ce poate face digitalul pentru oameni. Prin reorientarea, refocusarea către nevoile umane, mai degrabă decât către soluțiile tehnologice, putem descoperi un accent mai puternic pentru inovare, oportunități de colaborare și modalități noi de a dezvolta atât ​afacerile, cât și societatea.