BET
8684.75
0.32%
BET-TR
12661.74
0.33%
BET-FI
36496.09
0.45%
BETPlus
1296.57
0.33%
BET-NG
725.14
0.61%
BET-XT
789.39
0.4%
BET-XT-TR
1164.71
0.4%
BET-BK
1638.23
0.34%
ROTX
17965.05
0.31%

3 Greseli de evitat când lansezi prima ta Campanie Facebook Ads

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

În calitate de antreprenor cu siguranta te intrebi  cum poti face pentru a-ti face cunsoscut brandul. Regaseste in continuare cateva strategii de digital marketing ce pot fi aplicate imediat!

Articol realizat de Ozana Giuşcă – Founder si CEO Tooliers

Clientii din ziua de azi sunt tot mai pretentiosi intrucat internetul le permite sa aiba controlul pe toata durata cumpararii – de la momentul la care incep sa caute un anume produs sau serviciu pana la momentul achizitionarii lui.

Facebook Ads ofera oportunitati excelente de promovare a afacerilor mici si mijlocii, chiar daca unii antreprenori considera ca potentialii lor clienti nu sunt pe Facebook, sau daca au incercat si nu au reusit. Platforma Facebook da posibilitatea derularii mai multor tipuri de campanii, prin care firmele pot sa-si faca un nume in piata si sa genereze lead-uri (piste calificate de vanzare).

Iata cateva exemple concrete de strategii de promovare care raspund excelent pretentiilor actuale ale clientilor si care pot fi puse in practica chiar de companii cu resurse limitate.

3 beneficii ale Campaniilor Facebook Ads

1. Facebook ofera acces la peste 1 miliard de utilizatori la nivel global si peste 8 milioane de utilizatori in Romania

2. Prin platforma Facebook, poti selecta foarte precis audienta pe care o doresti folosind diferite criterii de “targetare”: criterii demografice, interese, comportamente.

3. O campanie bine gandita de reclame Facebook iti poate aduce click-uri “bune” pe pagina de Internet in care creezi interes pentru oferta ta la preturi foarte mici (costul pentru un click variaza in functie de industria ta, si poate ajunge chiar si sub 10 bani)

CITESTE SI:  Experiența clientului (customer experience): Design sau întâmplare?

3 Greseli de evitat cand incepi Campanii Facebook Ads

1. Nu iti gandi reclama ca pe o vanzare directa

Potentialii tai clienti, oricat de interesati ar fi in general de oferta ta, cand stau pe Facebook, vor de regula sa vada poze din vacantele prietenilor sau sa traga cu ochiul in viata vedetelor favorite. Nimeni nu intra pe Facebook pentru a gasi cea mai buna oferta pentru anumite produse sau servicii. De aceea sugerez sa nu-ti gandesti reclama in sensul unei vanzari directe. Rostul ei este de a crea interes pentru oferta pe care doresti sa o promovezi.

Cea mai buna abordare este sa pornesti de la nevoia clientului si sa “vinzi” prin reclama ta de pe Facebook un articol educational sau un ghid, un raport… despre cum isi poate implini acea nevoie potentialul tau client. Exemplu: o firma care oferă training in domeniul fotografiei va aduce potentialul participant la curs intr-un articol de blog de tipul “5 metode sa-ti imbunatatesti pozele pe strada”.

Utilizatorul de Facebook va reactiona pozitiv la acest continut educational, pentru ca informatiile vor fi livrate doar acelor utilizatori care sunt interesati de fotografie (targetare prin interese). In schimb, o invitatie directa la workshop-ul de fotografie are sanse mici sa aiba succes, intrucat oamenii nu sunt pe Facebook sa cumpere.

Abia dupa ce citeste articolul, potentialul participant va fi invitat la atelierul de fotografie. Alta varianta este ca invitatia sa fie lansata printr-o a doua reclama, succesiva, care este servita printr-o campanie de retargeting tuturor potentialilor care au ajuns pe pagina cu articolul educational.

2. Nu iti limita prea mult audienta prin criterii de targetare excesive

Facebook oferta o sumedenie de criterii de targetare, dar nu toate criteriile sunt la fel de utile. Ingustarea excesiva a audientei este o idee la fel de proasta ca lipsa de delimitare a audientei.

In primul caz, reclamele nu vor avea suficient “reach” si nu vor fi “servite” (aratate audientei). In al doilea rand, bugetul campaniei de Facebook Ads va fi irosit pe lead-uri necalificate. O strategie sanatoasa de delimitare a audientei este sa incepi prin definirea intereselor utilizatorilor si apoi sa ingustezi audienta treptat, folosind “comportamentele”. In acest sens este ideal sa definesti cu echipa ta care comportamente sunt obligatorii, care sunt “de dorit” si care sunt contraindicate.

Un alt aspect important: evita criteriile care te pot induce in eroare de tipul informatiilor profesionale. De multe ori, utilizatorii de Facebook nu-si declara profesia si angajatorul real. Este bine sa te axezi pe “interese” si “comportamente”, intrucat acestea sunt obiective, pe cand criteriile de tipul profesiei nu sunt completate sau sunt completate de multe ori in gluma de utilizatori.

Exemplu: Firma care promoveaza un atelier de fotografie poate folosi criterii legate de locatie (persoane din Bucuresti) varsta (19-65 ani), interese (fotografie, fotografi, Adobe Photoshop, DSLR, Canon, Nikon) si comportamente (photo uploaders). Nu are sens sa adauge criterii profesionale (Profesia: Fotograf) intrucat interesele si comportamentele delimiteaza suficient de bine audienta.

3. Nu-ti irosi bugetul intr-o singura campanie

Multi antreprenori renunta la Facebook Ads dupa ce isi consuma tot bugetul de marketing intr-o campanie cuprinzand una sau doua reclame care nu dau rezultate. Secretul este sa nu investesti tot bugetul pe o singura campanie.

In Facebook Ads, este bine sa incepi cu pasi mici si sa testezi diverse mesaje, targetari, imagini, titluri, etc. Campania ta va fi gandita in mai multe subcampanii (adsets) si fiecare subcampanie va avea mai multe reclame care vor fi testate. Reclamele sunt pornite pe bugete mici. Abia dupa ce verifici rezultatele si costurile pentru fiecare reclama vei mari bugetele reclamelor mai performante. O testare corecta inseamna testarea de fiecare data a unei singure variabile.

In loc de concluzie… inca un lucru important: nu te gandi la banii necesari pentru Facebook Ads ca la o cheltuiala, ci ca la o investie!