BET
8108.84
-0.19%
BET-TR
11514.84
-0.18%
BET-FI
37145.15
-0.39%
BETPlus
1214.59
-0.25%
BET-NG
684.42
-0.38%
BET-XT
752.54
-0.26%
BET-XT-TR
1079.56
-0.26%
BET-BK
1608.85
-0.11%
ROTX
16739.32
-0.2%

De ce am urmat cursul Digital Gateway şi cum te poate ajuta în Afacerea Ta?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Dincolo de expresia care arata un mare adevar: “marketingul este sufletul comertului”, marketingul inseamna mai mult de-atat. Practic, fara marketing, intr-un ocean de oferte, fizice sau virtuale deopotriva, afacerea ta risca sa moara inainte de a se naste.

Tehnicile si instrumentele de marketing, indiferent de ceea ce avem de vandut, fie ca este un obiect tangibil, un serviciu sau pur si simplu o informatie, bine cunoscute, adaptate si aplicate in modelul afacerii tale, pot constitui acel element diferentiator pe care toti antreprenorii il cauta.

Si pentru ca timpul a devenit o resursa limitata, o buna parte dintre clientii magazinelor fizice, in special tinerii, prefera magazinele online. Aici vorbim despre afaceri online care aplica tehnici si instrumente specifice marketingului digital.

Ce inseamna de fapt Marketing Digital?

Fiind in cautarea acestui raspuns si din nevoia de a invata mai mult despre ce inseamna marketingul m-am inscris la cursul “Digital Gateway”, sustinut de Institutul de Marketing – partener acreditat in Romania al celebrului Oxford College of Marketing din Marea Britanie.
Digital Gateway este un curs intensiv de o zi, in care am beneficiat de cel mai complet, concentrat si aplicat training de marketing digital.

De ce a fost complet? Pentru ca a continut atat o parte teoretica, sustinuta de un set de 7 materiale pentru studiu – , dar mai ales o parte practica, cu studii de caz concrete, astfel incat cursantii sa obtina beneficii maxime in timpul cursului si sa ramana chiar cu cateva“ponturi”clare, pe care sa le aplice in activitatea sau in afacerea lor.

Concentrat– pentru ca am trecut in doar 8 ore printr-o serie de subiecte explicate fie prin definitii, fie prin grafice sau studii de caz. Si pentru ca la curs am invatat nu numai de marketing digital dar si cum poti realiza campanii de promovare de success in Google si care sunt ultimele tools-uri puse la dispozitie de Google pentru promovarea afacerii (a fost un fel de curs 2 in 1).

A fost un curs aplicat, deoarece spre uimirea mea am reusit sa facem chiar 2 studii de caz in echipe, aplicand teoriile de marketing discutate anterior pentru branduri cunoscute in piata din Romania, foarte bine selectate din mai multe domenii de activitate, altele decat cele din care proveneau cursantii. Creativitatea si ingeniozitatea acestora au fost puse, astfel, la mare incercare si contributie.

Iata un scurt rezumat continand cele mai importante aspecte si informatii de care am beneficiat pe parcursul celor 8 ore de curs care de fapt se doreste a fi doar o introducere (de aici si denumirea sugestiva de “Gateway”) – desi am simtit-o mai mult decat o introducere!

Oxford College of Marketing ofera aceasta definitie pentru Marketing-ul Digital: “Marketing-ul Digital reprezinta utilizarea internetului si a tehnologiilor digitale similare impreuna cu mijloacele traditionale de comunicare pentru indeplinirea obiectivelor de marketing”.

Care sunt instrumentele utilizate in Marketingul Digital, denumite si Digital Hardware?

Cu ajutorul a cateva imagini sugestive am inteles cum pot fi folosite diferite unelte (“tools”) de marketing digital pentru a promova in mod diferit o campanie de marketing, un produs sau imaginea unui brand nou sau chiar reconstruirea imaginii unui brand cunoscut.

Uneltele digitale utilizate pot fi: Dispozitive mobile (telefoane mobile, tablete, laptopuri, dispozitive purtabile – gadgeturi), Kiosk-uri (aflate in majoritatea magazinelor din mall-uri), Radioul digital (sau online), Digital TV (Netflix, Amazon Prime), Digital Outdoor (campanii video, testarea unui nou joc intr-un loc dedicat), Mobile marketing (mesaje SMS, Bluetooth utilizat pentru a capta locatia utilizatorului si trimite ofertele promovate de magazinele aflate in apropiere).

CITESTE SI:  4 paşi către o Transformare Digitală de succes pentru Afacerea ta

Customer lifecycle  – sau care sunt pasii prin care trec clientii tai si cum poti face sa ii achizitionezi, retii si loializezi

Acest capitol a fost cel mai util si aplicat deoarece am inteles care sunt etapele prin care consumatorii devin clientii tai, cum gandeste un consumator atunci cand ia decizia de a achizitiona, cum il determini pe client sa realizeze o nevoie pentru ca ulterior sa achizitioneze produsul tau.

Principalele 3 etape prin care trece un consumator sunt: Achizitie (am gasit un client), Conversie (il convingem sa cumpere produsul nostru) si Retentie (il determinam sa revina, sa mai cumpere si alte produse, adica il fidelizam).

De asemenea, un alt aspect important pe care l-am invatat: cum este consumatorul influentat de Internet in procesul de achizitie si cum putem promova produsele noastre in functie de aceste stadii, in functie de “starea” de achizitie in care se afla.

Aceste “stari” pot fi: awareness (constientizarea nevoii), findability (pasul de cautare a unui sau mai multor furnizori), evaluation (evaluarea produselor si a furnizorilor disponibili), decision (efectuarea deciziei de achizitie), purchase (achizitia propriu-zisa), support & rewards (suportul oferit ulterior achizitiei de catre furnizori si campanii de retentie si loializare).

In etapa ulterioara am inteles cum sa construiesti o “relatie” de durata cu clientii tai in online, care sunt beneficiile eCRM (sistemului online de customer relationship management = sistem de gestiune a relatiei cu clientii), ce insemna Social CRM si automatizarea marketingului – segmentarea si profilarea clientelei, cross-sell (vanzarea unor produse aditionale celui achizitionat), up-sell (vanzarea unui produs mai scump celui achizitionat sau cresterea valorii “cosului” de cumparaturi), retentie, crearea si generarea de lead-uri (determinarea clientilor potentiali).

Mixul de marketing – sau cum sa utilizezi toate “armele” de promovare si cei 8 P

Cei 8 P sunt: Product (produs), Price (pret), Place (loc), Promotion (promovare), People (oameni), Process (procesul), Physical evidence (evidenta fizica), Partnership (parteneriate).

Alte subiecte atinse pe parcursul cursului:

– Despre Brand si ce inseamna sa faci Branding in Digital

– Masurarea Bradului traditional vs. cel Digital

– Cum se stabileste pretul in zona de digital si cum sa elimini presiunea de a vinde ieftin doar pentru ca vinzi online

– Cele 6 canale media digitale de baza

– Cum sa selectezi cel mai bun Mix de Media Digital

– Marketing si motoarele de cautare Google (search engines) si reclama PPC (pay per click)

– Utilizarea campaniilor de email marketing

– Ce este marketingul prin afiliere

– Sponsorizarea online

Asadar, extrem de multe informatii, si chiar mai mult de-atat: am plecat de la curs cu materiale de studiu, evident in format digital, printre care si cartea Web Analytics 2.0 The Art of Online Accountability & Science of Customer Centricity, de Avinash Kaushik.

Sa urmezi un curs al Institutului de Marketing este, de fapt, o investitie pe termen lung, in propria ta dezvoltare si pregatire in cariera sau, daca esti Antreprenor, in Afacerea Ta.

Iata ce cursuri sunt livrate in urmatoarea perioada de catre Institutul de Markting:

https://www.institutuldemarketing.ro/curs-certificat-international-mastering-metrics/

https://www.institutuldemarketing.ro/workshop-google-analytics/

https://www.institutuldemarketing.ro/marketing-in-actiune-instrumente-google/

Programul complet al cursurilor Institutului de Marketing poate fi accesat aici: www.institutuldemarketing.ro

Articol realizat cu sprijinul Institutului de Marketing