BET
8684.75
0.32%
BET-TR
12661.74
0.33%
BET-FI
36496.09
0.45%
BETPlus
1296.57
0.33%
BET-NG
725.14
0.61%
BET-XT
789.39
0.4%
BET-XT-TR
1164.71
0.4%
BET-BK
1638.23
0.34%
ROTX
17965.05
0.31%

Marketing-ul şi Milenialii: cum să îţi promovezi Afacerea în faţa Noii Generaţii

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Milenialii – ingredientul de bază al dezvoltării e-commerce-ului din ziua de azi si utilizatorii activi ai internetului – sunt considerați primii născuți în era digitală. Crescând într-un mediu pasionat de shopping, ei sunt baza comerțului online.

Articol realizat de Raluca Martin, Think Customer

Cine sunt de fapt Milenialii?

Milenialii constituie generația de oameni născuți între 1980 – 2000 ce însumează aproximativ 1.8 mld de oameni. Aceștia au crescut în vremuri de modificări rapide, ceea ce le-a conferit priorități și așteptări foarte diferite față de generațiile anterioare. S-au dezvoltat într-o lume a tehnologiei – televizor, telefon mobil, internet, tablete, muzică, mesaje text, jocuri video și programe sociale.

millenials

Astfel, una din caracteristicile definitorii ale grupului este adoptarea tehnologiei în viața de zi cu zi. Printre caracteristicile specifice acestei generații, se numără: toleranța, încrederea, pregătirea academică și o sporită expertiză tehnologică – care o diferențiază de toate generațiile dinaintea ei.

Optimiști, open-minded (deschisi catre provocari noi), sociabili, inovativi, energici, ambițioși, motivați, tineri inteligenți, Milennialii sunt cei care folosesc activ internetul și sunt considerați primii născuți în era digitală.

Cu ce sunt Milenialii diferiti?

Milenialii sunt baza comerțului online: cheltuie mai mult, dar dovedesc mai puțină loialitate față de branduri decât generațiile dinaintea lor. Aceasta ar putea fi cauzată de faptul că există o expunere mult mai mare la promoții.

CITESTE SI:  Care este menirea unui Brand: să atragă clienții, să construiască loialitate sau să motiveze angajații?
De asemenea, aceștia caută produse și branduri care să se potrivească cu personalitatea, stilul de viață și valorile comunităților din care fac parte. Folosesc brandurile pentru a transmite ei înșiși valorile care îi reprezintă și propria personalitate. Sunt foarte sensibili la Word of Mouth (“gura lumii”) din online pentru că pun mai mare preț pe reclama venită de la oameni ca ei.

Abilitățile lor tehnologice le permit să devină promotori sau să denigreze branduri generând comunicare între ei cât și către companii. În acest sens, marketingul digital este un instrument care permite includerea oamenilor tineri în consum, personalizare și dezvoltare de oferte destinate acestui segment.

Milenialii preferă să interacționeze cu brandurile și să facă parte din crearea lor, participând activ în cercetarea de marketing prin varii canale: bloguri, e-mail, aplicații pentru telefonul mobil.

De ce sunt atrasi Milenialii?

1. Smartphone – un rol esențial, 89% dintre mileniali folosesc telefonul pentru accesarea internetului. Astfel, retailerii online trebuie să furnizeze o experiență foarte bună pe mobil pentru a devansa competitorii.

 

smartphone online marketing shopping 

2.. Sensibilitate la prețuri. Prețul joacă un rol important în decizia de cumpărare, mai mare uneori decât calitatea, brand sau disponibilitatea unui magazin fizic. În permanență caută cea mai bună ofertă.

3. Programe de loializare. Milenialii, cu toate schimbările de preferințe, se dovedesc a rămâne loiali unui brand în proporție de aprox 70% dar doar atunci când sunt mulțumiți de ceea ce au primit. Retaileri ar trebui să dezvolte programe de loializare pentru a nu pierde milenialii dispuși în mai mare măsură să treacă la concurență.
Milenialii nu încearca să se integreze într-un sistem, vor să își creeze propriul sistem care să se potrivească cu businessul ales.

4. Social Media – am putea-o denumi: mama shoppingului on-line. Milenialii sunt activi pe rețelele de socializare unde împărtășesc opinii despre produse și oferte. Nu cumpără aproape nimic până nu citesc câteva review-uri.

social media5. Puterea de cumpărare. Este indiscutabil faptul că puterea de cumpărare a milenialilor depășește cu mult pe cea a generațiilor dinainte datorită percepției despre shopping și înclinației către noi tehnologii.

Milenialii sunt astfel acea categorie de oameni care începe să devină majoritară în segmentele de clienți targetati pentru tot mai multe bunuri și servicii. În domeniul hotelier acestia deja detin aproape 80% din publicul țintă tocmai pentru că sunt dispuși să cheltuiască pentru experiențe demne de împărtășit, ceea ce pentru hoteluri asta înseamnă reclama gratuită (sau mai ieftină) da şi mai targetată (pentru că vine sub formă de recomandare).

Devenind principala putere de cumpărare în mai multe domenii, business-urile ar trebui să își alinieze strategia de marketing ținând cont de caractersticile acestei categorii, deci să se pregătească de lansarea unui nou produs doar după ce au temele bine făcute!

Articolul a aparut si pe blogul ThinkCustomer, aici