BET
8574.88
0.01%
BET-TR
12489.83
0.01%
BET-FI
36581.38
-0.55%
BETPlus
1279.16
0.02%
BET-NG
720.09
0.32%
BET-XT
781.44
-0.04%
BET-XT-TR
1152.07
-0.03%
BET-BK
1630.54
-0.24%
ROTX
17766.13
0.06%

Sfaturi utile în Marketing Digital: Cum captezi atenţia clientului în 8 secunde?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Pretențiile consumatorilor devin din ce în ce mai mari. Perspectiva cum că există lucruri nelimitate în online se traduce printr-o competiție din ce în ce mai acerbă pentru atragerea atenției.

Autor: Raluca Martin – Business Owner & Customer Experience Specialist Think Customer

Attention span – care reprezinta perioada de timp pe care o persoana o petrece concentrandu-se pe o anumita sarcina fara a fi distras, a ajuns în zilele noastre undeva la 8 secunde. Odată cu această cifră s-a născut fireasca întrebare: cum faci să reușești să transmiți mesajul brandului tău în 8 secunde?

Attention span-ul unui pește auriu este mai mare decât al unui om” – aceasta este fraza îndelung mediatizată care a circulat după un studiu realizat de Microsoft în 2015. Acest studiu a declanșat un val de articole și păreri legate de captarea atenției și mai ales de provocările care apar în marketingul digital.

attention span

Pentru a spune povestea unui brand, companiile creează video-uri care să lupte cu attention span mai ales pentru Milennials si Generația Z.

În industria de relații publice și comunicare se folosește storytelling. Una dintre provocările din digitalizarea actuală a marketingului este ca brandurile să se diferențieze de zgomotul de fundal al scroll-urilor. Fluxul continuu de informații forțează creierul uman să uite unele lucruri pentru a face loc altora.

Multi-taskingul din viața de zi cu zi înfluențează major creierul uman și comportamentul consumatorului, menționează un professor de la Oxford University. Microsoft a studiat cum interacționează consumatorii cu TV-ul, PC-ul și device-urile mobile, studiu care să identifice relaționarea acestora la nivel emoțional cu fiecare device.

BBDO a realizat acest studiu pe 1500 de clienți din 5 țări. 3 tipologii au fost identificate în cadrul acestui studiu. Televizorul a fost considerat ca un bătrân prieten pe care te poți baza, PC-ul ca fiind o rudă apropiată iar telefonul mobil ca un nou iubit. Principala motivație a mobilului este că este un device personal astfel comunicările trebuie să fie relevante, contextuale, pline de sens și să adreseze ceva personal consumatorului.

Vestea bună este că atenția poate fi captată prin potrivirea creației pentru fiecare device/canal!

Astfel, oamenii de marketing trebuie să facă față unui mediu dinamic, să gestioneze multiple canale de comunicare și să reușească să intre în atenția publicului țintă ieșind din marea de mesaje care bombardează piața. Ideile simple pot avea ca rezultat un branding memorabil cu care oamenii să rezoneze imediat.

Recomandările sunt ca aceste idei să fie clare și să diferențieze brandul ca fiind relevant pentru nevoile consumatorului. Asta poate însemna simplitate în abordare, în procese, în comunicare. Consumatorii iau decizii destul de repede. Cu cât mesajul este mai clar, cu atât îi este mai consumatorului să ia o decizie. Dacă publicul țintă nu înțelege imediat ce oferă brandul și cu ce se diferențiază, pot fi clienți pierduți.

CITESTE SI:  De ce am urmat cursul Digital Gateway şi cum te poate ajuta în Afacerea Ta?

Mesajele sunt componenta poate cea mai importantă pentru atragerea atenției. Pentru a se reuși asta, mesajul trebuie să fie memorabil, relevant și original. Este recomandat să conțină elemente de atribuire către brandul companiei și risc minim de a fi asociat cu alte branduri. Advertisingul trebuie să conțină imagini spectaculoase, texte catchy, un logo plasat strategic și un buton de call to action. Scopul fiind exact acesta, de a impulsiona cumpărătorul să acționeze în scurtul interval de 8 secunde.

Mesajul este important, însă la fel de important este și canalul utilizat și chiar și timing-ul propunerilor (cand sunt ele promovate). Analizarea locurilor unde audiența țintă consumă conținut media este primul lucru de aflat înainte de lansarea mesajelor. Găsirea mixului potrivit de mesaje (print, digital) în locurile potrivite este o provocare continuă pentru marketeri.

Personalizarea

Să știi ce este important pentru segmentul tău de clienți, cine sunt ei, ce preocupări au, ce canale utilizează, proporția mobil vs. desktop, etc. Brandurile se pregătesc pentru următorul val de clienți cu putere de cumpărare, după milennials, generația Z. Strategia de marketing și promovare este indicat să aibă la bază cunoașterea îndeaproape a acestor categorii.

De ce? Pentru că atât milennials cât și generația Z sunt consumatori digitali. Din acest motiv, de cele mai multe ori aceste categorii sunt puse la un loc. Cu toate acestea…ceea ce poate fi cool pentru un om la 31 de ani cu siguranță poate fi catalogat altfel decât cool de către un adolescent.

Generația Z preferă influencerii mai mult decât Millennials. Conform unui studiu Google, 70% din conturile de YouTube ale adolescenților consideră influencerii de pe youtube pe care îi urmăresc mai aproape de stilul lor decât celebritățile. De asemenea, aceștia folosesc you tube cand vor sa invete ceva nou, mai degraba decât să găsească un professor.

Generația Z nu cumpără atât de mult online ca millennials. Conform unui studio de peste 1400 de consumatori, 74% din millennials cumpără online. La generația Z procentul este de 49%, evident întrucat pentru moment alegerile lor de cumparare sunt influențate de părinți, însă când vor atinge vârsta deciziei de cumpărare lucrurile se pot schimba.

In concluzie… Attention span este cu siguranta un element de luat în considerare în dezvoltarea strategiei de marketing întrucât… fiecare secundă contează!