BET
8234.8
0.6%
BET-TR
11998.02
0.61%
BET-FI
38023.24
0.57%
BETPlus
1231.91
0.56%
BET-NG
668.5
1.1%
BET-XT
762.21
0.65%
BET-XT-TR
1118.98
0.66%
BET-BK
1615.37
0.75%
ROTX
17011.04
0.6%

Facebook vrea să extindă colaborarea cu băncile pentru a facilita comunicarea cu clienţii în aplicația Messenger

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Purtătorul de cuvânt al Facebook, Elisabeth Diana, a declarat de curand pentru TechCrunch că nu solicită date de la bănci despre tranzacțiile efectuate de catre clientii lor cu cardurile de credit, compania nefiind interesată de crearea unei functionalitati dedicate prin care se poate interacționa cu conturile bancare.

De asemenea, ea a afirmat că in prezent colaborarea cu băncile nu constă în strângerea de date pentru direcționarea anunțurilor de marketing targetat si nici pentru personalizarea conținutului, cum ar fi produsele pe care le clientii le vad in Marketplace pe baza achizițiilor efectuate în altă parte.

Facebook a inițiat însă o colaborare cu Citibank Singapore prin care permite clienților sa-și conecteze conturile, astfel încât să poată comunica prin Messenger cu chatbotul bancii pentru a-și verifica soldul contului, a raporta posibile fraude sau a obține asistență dacă si-au blocat contul, fără să mai fie nevoiti sa aștepte cand sunt pusi pe hold la telefon de catre serviciul de suport clienți care de obicei este foarte solicitat.

Această integrare cu un chatbot, care nu are oameni pe cealaltă parte a liniei care să limiteze riscurile de confidențialitate, a fost anunțată anul trecut și lansată în luna martie. Facebook lucrează cu PayPal în mai mult de 40 de țări pentru a permite utilizatorilor să primească chitanțe prin Messenger pentru achizițiile efectuate prin acest canal.

Extinderea acestor tipuri de parteneriate către mai mulți furnizori de servicii financiare ar putea spori gradul de utilizare a Messenger-ului și ar putea fi mai degrabă o utilitate centralizată asemănătoare cu cea oferita de solutia Chinei – WeChat.

“Un articol recent postat de Wall Street Journal relatează in mod incorect faptul că solicităm în mod activ companiilor de servicii financiare informații privind tranzacțiile clientilor – acest lucru nu este adevărat. Ca și multe alte companii online care deruleaza activitati de comerț, colaborăm cu băncile și companiile de carduri de credit pentru a oferi servicii precum Chat-ul sau utilizarea contului in scopuri de plata. Conectarea la contul bancar permite utilizatorilor să primească actualizări în timp real în Facebook Messenger, unde oamenii pot urmări datele despre tranzacțiile lor, cum ar fi soldul contului, chitanțele și actualizările cu privire la livrarea bunurilor achizitionate“, a declarat Diana pentru TechCrunch.

CITESTE SI:  Cine sunt cei mai mari acționari ai Facebook

“Comunicarea prin mesageria scrisa cu o bancă este o solutie mult mai buna decât sa stai în așteptare la telefon – și este o optiune a clientului. Nu folosim aceste informații dincolo de faptul că punem la dispozitie acest tip de experiența – nu pentru publicitate sau pentru orice altceva. O parte esențială a acestor parteneriate este păstrarea informațiilor oamenilor în siguranță “.

Diana a mai declarat că băncile și companiile de carduri de credit au abordat, de asemenea Facebook in mod direct pentru a discuta despre potențiale parteneriate, nu doar invers, după cum raportează WSJ. Ea spune că orice caracteristici noi care ar reiesi din aceste discuții ar fi doar de tipul “opt-in” (optiunea clientului de a beneficia de produs), mai degrabă decât să fie obligatorii si sa apara in aplicatie fara a fi solicitate de catre utilizatori. Avand in vedere recentul scandal Cambrige Analityca, purtătorul de cuvânt al Facebook a subliniat că orice integrari de acest fel ar putea fi construite numai dacă asigura pastrarea confidențialitatii datelor. Ca exemplu, ea a mentionat ca inrolarea pentru a utiliza chatbot-ul Citibank Messenger necesită autentificarea în doi pași (Two Factor Authentication) prin intermediul telefonului.

Cambridge Analytica a scos a lumina o restanță mai veche a autoritatilor legata de realizarea unei investigatii minutioase cu privire la modul în care giganții internetului folosesc datele noastre. Practicile care au fost trecute cu vederea pana de curand, acceptate ca standarde industriale sau percepute ca fiind pur si simplu “modul în care se face afacerea” (just the way business gets done), acum se afla in lumina reflectoarelor. Este putin probabil că utilizatorii de internet vor scapa de anunțurile intruzive, iar unii ar prefera chiar ca cele pe care le văd să fie relevante, datorită datelor specifice de direcționare targetată.