BET
8234.8
0.6%
BET-TR
11998.02
0.61%
BET-FI
38023.24
0.57%
BETPlus
1231.91
0.56%
BET-NG
668.5
1.1%
BET-XT
762.21
0.65%
BET-XT-TR
1118.98
0.66%
BET-BK
1615.37
0.75%
ROTX
17011.04
0.6%

Viitorul industriei fintech în România după Directiva PSD2

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

De-a lungul anilor, fintech-urile ne-au obișnuit în mod intenționat cu independența, deoarece, în acest fel, companiile pot reduce costurile serviciilor pentru clienți.

Prin această reducere a costurilor, din ce în ce mai multe companii care oferă servicii de împrumut, schimb valutar, servicii de plată sau chiar servicii bancare standard, se acomodează cu acest nou climat digital. Cu toate acestea, multe companii, cu precadere cele specializate în finanțe, asigurări sau colectări de datorii, întâmpină dificultăți în adaptarea la noile condiții și tendințe digitale.

Aleksandra Wodzisławska, CEO Aforti Exchange

Industriile tradiționale care au sau au avut dificultăți de adaptare la noile tendințe digitale, în curând vor fi nevoite să se confrunte cu o mare provocare, și anume Directiva Privind Serviciile de Plată 2 (PSD2).

Odată ce PSD2 va intra în vigoare, influența fintech-urilor va crește în mod semnificativ. PSD2 va aduce cea mai mare revoluție observată până acum în industria serviciilor financiare – va detrona băncile prin eliminarea monopolului acestora și va stabili noile reguli ale jocului.

În momentul implementării, clienții vor putea achiziționa și utiliza din ce în ce mai multe servicii inovative de la instituții financiare nebancare și fintech-uri în timp ce se supun acelorași reguli de siguranță și securitate, care rămân desigur, prioritare. Cu siguranță vor apărea noi jucători pe piața serviciilor financiare, capabili să furnizeze servicii care până acum erau rezervate doar băncilor.

Dar, in timp ce industriile tradiționale de servicii financiare vor fi ocupate concurând cu fintech-urile și invers, adevăratul câștigător din această situație va fi clientul.

Deși inițial fintech-urile și-au bazat serviciile pe independența clienților, în zilele noastre vedem că și companiile active în sfera digitală încep să realizeze că tot acesti clienți nu au ocazia de a discuta sau de a se întâlni cu un consilier financiar, situație obișnuită atunci când se folosesc serviciile unor furnizori tradiționali financiari.

CITESTE SI:  Acțiunile Facebook au scăzut cu aproape 20% după anunțarea rezultatelor trimestriale

Desigur, nu putem vorbi încă despre o metamorfoză serioasă a industriei fintech, dar vedem că tot mai mulți furnizori de servicii financiare online apelează la contactul direct cu clientul ca la o modalitate suplimentară de construire și menținere a relațiilor.

Acesta este modelul pe care noi, la Aforti Exchange, l-am adoptat și credem că acesta este avantajul nostru competitiv – fiind online-based și garantând independența oferind în același timp clienților noștri un sprijin personal, fie prin telefon, fie chiar în persoană.

Astfel, chiar dacă suntem deja în epoca fintechs și, rolul lor precum și cota de piață vor continua să crească, suntem convinși că există o serie de reguli care trebuie respectate și ținute minte atât de către companiile active în acest domeniu sau de cele care adoptă în prezent cele mai noi tendințe digitale:

– Clientul simte încă nevoia de a fi observat și susținut;

– Produsele financiare trebuie să fie simple – nimănui nu îi place să se simtă ignorat, mai ales atunci când vine vorba de lumea financiară unde clientul se poate simți pierdut iar rolul fintech-urilor este de a-l face să se simtă confortabil;

– Execuția la timp este cel mai important aspect și va fi întotdeauna principalul avantaj competitiv;

– Prețul trebuie să fie de asemenea competitiv în comparație cu cel oferit de bănci și alte instituții financiare standard.

Deoarece fintech-urile reprezintă un sector tehnologic in crestere, fără îndoială, piețele serviciilor financiare vor suferi o transformare majoră în următorii ani.

Deoarece reglementările vor continua să se adapteze la această nouă realitate, la fel și furnizorii de servicii financiare tradiționale, pentru a ține pasul cu concurența și pentru a-și menține poziția pe piață.

Aceasta va conduce la o situație în care clienții vor avea în sfârșit o gamă largă de produse financiare diferite la îndemână și vor avea o gamă mult mai mare de oportunități de alegere, deoarece PSD2 reprezintă un pas important spre o piață unică digitală.

Autor: Aleksandra Wodzisławska, CEO Aforti Exchange

Foto credit: Dreamstime