BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Transformarea digitală: prioritatea nr.1 in Strategia de dezvoltare a organizațiilor la nivel global

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Transformarea digitală se află în topul priorităților în strategiile de dezvoltare ale organizațiilor la nivel global, conform unui sondaj realizat de Forbes Insights, ce a cuprins răspunsurile a 573 de directori din întreaga lume.

Potrivit studiului, următorii doi ani vor fi critici din acest punct de vedere, jumătate dintre repondenti considerând că organizațiile lor vor fi drastic transformate digital în acest interval.

Paradoxul este că deși tehnologia este în centrul transformării digitale, transformarea digitală nu este despre tehnologie; este despre schimbarea culturii organizaționale, a modului în care gândim, acționăm și lucrăm. Este ceva mai complex decât simpla introducere a unor mijloace tehnologice în procesele organizaționale.

Cum ajung companiile la maturitate din punct de vedere al transformării digitale? Iată 5 pași importanți în acest proces de transformare, analizați din perspectiva a 2 studii de digitalizare – studiul Forbes Insights, realizat la nivel global și studiul “Barometrul digitalizării” realizat de Valoria și Doingbusiness.ro, care analizează piața din România:

1. Transformarea digitală devine o prioritate strategică.

50% dintre companii consideră aceasta ca fiind o prioritate strategică, investirea în tehnologii noi pentru a permite digitalizarea fiind o prioritate investițională de vârf în următoarii doi ani – 51%, împreună o creștere cu 51% a bugetelor alocate analizelor de date. În Romania, 60% dintre companii nu au făcut din transformarea digitală partea centrală a strategiei lor de business, doar 4 din 10 companii considerând digitalizarea o prioritate.

2. Rezultatele afacerii trebuie să susțina transformarea digitală.

Studiul Forbes arată că principalele motoare care susțin transformarea digitală în companii sunt noi modele de afaceri, respectiv noi tehnologii, cu procente de 41%, respectiv 40% la nivel global. 21% dintre companiile din România se așteaptă ca modelele digitale de afaceri să le transforme în foarte mare măsură industria în care activează în următorii 1-3 ani, in timp ce 38% spun că modelele digitale de business le vor transforma în mare măsură industria.

3. Indicatorii de performanță digitală.

Indicatorii prin care se măsoara succesul transformării digitale la nivel global sunt considerați a fi: capacitatea de a inova – 46%, creșterea veniturilor – 46%, urmată de reducerea costurilor (43%). În studiul efectuat pe piața din Romania, cele mai importante beneficii ale transformării digitale în următorii 5 ani sunt: reducerea costurilor (46%), simplificarea proceselor (46%) si eficiența operațională crescută (35%).

CITESTE SI:  STUDIU Accenture: Inteligența Artificială Generativă ar putea crește productivitatea angajaților din domeniul bancar

4. Valorificarea analizei datelor.

La nivel global, 44% din companii se consideră lideri în analiza și prelucrarea datelor, iar 91% dintre companiile care au implementat astfel de procese au constatat o creștere a veniturilor. În Romania, doar 7% dintre companii sunt în poziția de lider în procesul de transformare digitală și au integrat tehnologii digitale la nivel organizațional.

5. Integrarea tehnologiei cu resursa umană.

56% din companii consideră că tehnologia joacă un rol esențial în procesul de transformare digitală. Deși tehnologia este privită și ca o provocare semnificativă (29% dintre companii) și există o teamă că multe job-uri vor dispărea prin tehnologizare, în Romania 47% dintre companii cred că digitalizarea va conduce la o creștere a numărului de angajați în următorii 3 ani.

Concluzie

În primul rând, pentru a avansa pe acest drum al transformării digitale și a ajunge la maturitate în acest domeniu, companiile trebuie să-și mențină digitalizarea ca prioritate strategică și de investiții. Pe de altă parte, este la fel de importantă definirea unui set de indicatori de performanță pentru a evalua succesul transformării și inovării digitale. Companiile trebuie, de asemenea, să devină mai centrate pe date și să se asigure că procesul de transformare digitală se întâmplă la nivelul întregii organizații, cu implicarea și integrarea resursei umane.

Autor: Alexandra Cernian – Doctor în Ingineria Sistemelor și Lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnică București) din 2007. Are experiență de predare și cercetare în domenii ca: data mining, inteligență artificială, software engineering, business intelligence. A participat ca expert în numeroase proiecte naționale și internaționale și a derulat activități de consultanță în formare și e-Learning în companii de top din industria de software din România. Ca trainer, are 10 ani experiență în susținerea de cursuri în companii naționale și multinaționale și derulează programe de formare și consultanță în competențe funcționale. A colaborat cu peste 50 de companii, pentru care a susținut peste 350 sesiuni de training și consultanță.