BET
16864.29
-0.09%
BET-TR
34991.35
-0.09%
BET-FI
60119.58
0.02%
BETPlus
2491.73
-0.14%
BET-NG
1203.47
0.1%
BET-XT
1436.79
-0.09%
BET-XT-TR
2947.66
-0.09%
BET-BK
3105.65
-0.03%
ROTX
37038.36
-0.05%


Alianta Renault – Nissan tinteste locul I la nivel mondial

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Dupa achizitia Mitsubishi Motors, alianta Renaul – Nissan ar putea deveni anul acesta cel mai mare producător auto din lume şi va folosi această oportunitate pentru a reduce semnificativ costurile de achiziţii şi inginerie, a anunţat şeful alianţei, Carlos Ghosn, transmite publicaţia Automotive News Europe.

„Pe baza datelor privind vânzările în primele trei luni ale anului, estimăm că alianţa ar putea deveni cel mai mare grup din industria auto până la mijlocul anului. Acesta nu a fost niciodată un obiectiv, dar ne va oferi satisfacţii majore. Următorul pas îl reprezintă reducerile de costuri, pentru a ne întări competitivitatea”, a afirmat Ghosn, care este preşedintele Renault, Nissan şi Mitsubishi.

Rezultatele primelor trei luni din acest an arata vanzari in crestere cu 7,9%, la 2,65 milioane de unităţi, locul doi in clasament fiind ocupat de Toyota, cu livrări în creştere cu 2,9%, la 2,49 milioane de vehicule, în timp ce Volkswagen a fost pe locul trei, cu 2,45 milioane de unităţi vândute, în scădere cu 0,7%.

Ghosn are ca obiectiv realizarea unor economii de costuri de 5,5 miliarde de euro în 2018, în creştere faţă de 4,3 miliarde de euro în 2015, spunand de asemenea ca, pana in 2020, aproximativ 70% dintre vehiculele alianţei vor fi produse pe platforme comune, ceea ce va reduce costurile de achiziţii în medie cu 30% per vehicul, a estimat Ghosn.

CITESTE SI:  Bitcoin halving: Un eveniment semnificativ pentru piața criptomonedelor

Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic că alianţa Renault-Nissan va deveni numărul unu mondial în acest an, dar crede că Renault-Nissan va trece în faţa Volkswagen Group şi Toyota în viitor, având în vedere atuurile sale în domeniul SUV-urilor şi vehiculelor electrice, precum şi un potenţial uriaş în China şi alte pieţe emergente.

Autovehiculele de teren (SUV) au fost segmentul cu cel mai puternic ritm de creştere, iar alianţa Renault-Nissan are o cotă 12% pe această categorie, cea mai mare cotă din piaţă globală pe acest segment. Modelul Nissan X Trail este cel mai bine vândut SUV din lume, iar modele precum Dacia Duster şi Renault Kwid sunt apreciate pe pieţele emergente ca India, Brazilia şi Orientul Mijlociu, susţine Munoz. AGERPRES

Foto credit: Anthony Baggett | Dreamstime.com