BET
8684.75
0.32%
BET-TR
12661.74
0.33%
BET-FI
36496.09
0.45%
BETPlus
1296.57
0.33%
BET-NG
725.14
0.61%
BET-XT
789.39
0.4%
BET-XT-TR
1164.71
0.4%
BET-BK
1638.23
0.34%
ROTX
17965.05
0.31%

Ce strategii folosesc companiile pentru a-și crește cota de piață?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

In ziua de azi “cota de piata” este unul dintre cei mai importanti indicatori care diferentiaza evolutia unei companii fata de alta din acelasi segment de business. Ce strategii folosesc companiile pentru a-si crește cota de piață? Citeste in continuare (vei parcurge articolul in 3-5 minute).

Cele mai intalnite modalitati prin care companiile isi cresc cota de piață sunt: prin inovație, consolidând relațiile cu clienții, practici inteligente de angajare sau prin fuziuni, “cumparand” concurenții mai mici.

Cota de piață a unei companii este procentajul pe care îl controlează din piața totală a produselor și serviciilor sale.

Ce strategii folosesc companiile pentru a-si crește cota de piață?

Marketing strategies

Cota de piață se calculează prin măsurarea procentului de vânzări sau a procentului de unități. Folosind procentul de vânzari ca metoda de calcul, dacă o companie are vânzări anuale de 1 milion RON, iar vânzările totale pe an în industrie sunt de 100 de milioane de RON, cota de piață a companiei este de 1%.

În conformitate cu metoda procentuală a unităților, o companie care vinde 50.000 de unități pe an într-o industrie unde 5 milioane de unități sunt vândute pe an are și o cotă de piață de 1%.  Cota de piață mai mare pune companiile într-un avantaj competitiv.

Companiile cu o cotă de piață ridicată primesc adesea prețuri mai bune de la furnizori, deoarece volumele de vanzari mai mari le măresc puterea de cumpărare. De asemenea, cota de piață crescută și producția mai mare merg mână în mână, aceasta din urmă diminuând costul unei companii de a produce o unitate individuală datorită economiilor de scară (scale economies – definitia aici).

Ce strategii folosesc companiile pentru a-si crește cota de piață?

Innovation

Inovația este o metodă prin care o companie isi poate crește cota de piață. Atunci când o firmă introduce pe piață o nouă tehnologie pe care concurenții săi nu au oferit-o încă, consumatorii care doresc să dețină această tehnologie o cumpără de la acea companie, chiar dacă au făcut anterior afaceri cu un concurent.

Mulți dintre acești consumatori devin clienți fideli, ceea ce contribuie la cota de piață a companiei și scade cota de piață pentru compania cu care au colaborat in trecut.

Prin întărirea relațiilor cu clienții, companiile își protejează cota de piață existentă, împiedicând clienții actuali să “paraseasca corabia” atunci când un concurent lansează o ofertă nouă. Aceasta ramane cea mai eficienta tactica, deoarece clienții mulțumiți vorbesc frecvent despre experiența lor pozitivă față de prieteni și rude, care devin apoi clienți noi.

Ce strategii folosesc companiile pentru a-si crește cota de piață?

Word of mouth

Câștigarea cotei de piață prin intermediul recomandarilor verbale (word-of-mouth) mărește veniturile companiei fără creșteri concomitente ale cheltuielilor de marketing.

Companiile cu cea mai mare cotă de piață din industria lor au aproape invariabil angajații cei mai calificați și mai dedicați. Aducerea celor mai buni angajați intr-o companie reduce cheltuielile legate de cifra de afaceri și de formare și le permite acestora să dedice mai multe resurse pentru a se concentra asupra competențelor lor principale. Oferirea de salarii și beneficii competitive este o modalitate dovedită de a atrage cei mai buni angajați.

Cu toate acestea, angajații din secolul 21 solicită, de asemenea, beneficii intangibile, cum ar fi programe flexibile și medii de lucru confortabile/relaxate, de ex: Friday casual (Vinerea ocazională, cunoscută și sub numele de rochie de vineri sau ocazională este o tendință occidentală, care s-a răspândit în alte părți ale lumii, în care unele companii ofera beneficiul unui cod de îmbrăcăminte relaxat în zilele de vineri.

Ce strategii folosesc companiile pentru a-si crește cota de piață?

Casual Friday

Unele companii care de obicei solicită angajaților să poarte costume, cravate și pantofi permit o îmbrăcăminte mai obișnuită în zilele de vineri.

Vinerea ocazională își are originea în obiceiul Aloha Friday din Hawaii, care s-a răspândit încet spre est în California, continuând pe tot globul până în anii 1990, când a devenit cunoscut ca si” Casual Friday”).

În sfârșit, una dintre cele mai sigure metode de creștere a cotei de piață este achiziționarea unui concurent. Prin aceasta, un Director Executiv perspicace, fie că se ocupă de o întreprindere mică sau de o corporație mare, are întotdeauna “ochi” pentru efectuarea unei achizitii din piata prin care să facă o “afacere bună”, atunci când compania sa este în creștere.

Sursa