BET
16914.93
0.5%
BET-TR
35096.46
0.5%
BET-FI
59980.93
-0.25%
BETPlus
2495.61
0.48%
BET-NG
1218.27
0.71%
BET-XT
1441.62
0.4%
BET-XT-TR
2957.6
0.4%
BET-BK
3093.06
0.16%
ROTX
37179.32
0.57%



CSR Overview 2017: oamenii au încredere în brandurile responsabile, viitorul este al afacerilor sociale, iar sustenabilitatea devine prioritate

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Există loc de mai bine în România! Noi toți, companiile și reprezentanții din mediul ONG putem schimba prin responsabilitate și implicare lumea în care trăim. Pe 6 decembrie, BusinessMark a reunit în cadrul evenimentului CSR Overview unii dintre cei mai buni specialiști din domeniu. Împreună am discutat despre acțiuni care fac diferența în societate, am stabilit de ce este important să gândim pe termen lung și am învățat din exemple reale ce înseamnă să integrezi responsabilitatea socială în strategia de business.

La cea de-a cincea ediție CSR Overview, participanții au avut ocazia să interacționeze cu următorii invitați:

DANA DOBRESCU – Manager de Comunicare în cadrul UNILEVER USCE a deschis conferința prin a spune povestea unor branduri sustenabile, cu scop și beneficii sociale pentru generațiile viitoare. Întrebată cum se implică Unilever în acțiuni de responsabilitate socială, Dana Dobrescu răspunde: „CSR-ul este un concept sub umbrela sustenabilității. Vorbim despre branduri sustenabile, care au o misiune socială și care încorporează în beneficiile produselor pe care le oferă consumatorilor inovații în zona de sustenabilitate. 

Discuțiile au fost continuate de MONA NICOLICI – Manager Sustenabilitate în cadrul OMV Petrom, funcție în care a construit, timp de 11 ani, un departament de CSR de la zero și a creat cel mai amplu program de responsabilitate socială din România, Țara lui Andrei. Aceasta a accentuat impactul pe care îl pot avea afacerile sociale în comunitățile din România și cât de important este ca antreprenorii sociali aflați la început de drum să primească sprijinul companiilor. A enumerat câteva dintre motivele care i-au determinat să investească în dezvoltarea de afaceri sociale: crearea unui mecanism viabil economic care să rezolve și o problemă socială, o soluție de dezvoltare pe termen lung, crearea de afaceri sociale care pot împrumuta din modelul nostru de business/din know-how-ul obținut din comunitate și pentru a contribui la rezolvarea problemelor sociale din comunitățile românești mici și mijlocii prin crearea de locuri de muncă.

OANA GORBANESCU – Corporate Communication and CSR Officer în cadrul EY România a discutat despre CSR organic și dezvoltarea de triburi în cadrul comunităților. A menționat faptul că echipa EY este formată în proporție de 70% din persoane care aparțin generației Y. Prin urmare, după aplicarea studiului Cone Communications Millennial Employee Engagement au ajuns la următoarea concluzie: „Pentru această generaţie, nu este suficient să lucreze pentru o companie care face bine. Ea vrea să contribuie cu idei, să sugereze îmbunătăţiri şi să participe efectiv la eforturile din teren.”

CITESTE SI:  IMPACT a obținut venituri de 169,5 milioane lei în 2023 și un profit net de 34,9 milioane lei

GEORGIANA MIRON – Director Marketing și Comunicare, Groupama Asigurări a punctat faptul că este foarte important să existe o coerență între strategia de responsabilitate socială a unei companii și tipul de business, iar acest lucru este luat în considerare și în activitatea pe care o desfășoară. Aceasta consideră că este esențial ca angajații să fie incluși și să se implice în mod direct în aceste activități. Mai mult, a insistat asupra faptului că reprezentanții Top managementului trebuie să fie primii care trăiesc aceste proiecte, le promovează și se implică în dezvoltarea lor.

MIRCEA ILIE – Sustainability Leader, IKEA a deschis cea de-a doua sesiune a evenimentului CSR Overview și și-a propus să discute despre sustenabilitate, de la strategie la practică. La începutul discursului, acesta a menționat care sunt pilonii de sustenabilitate și a făcut referire la (1) O viață mai sustenabilă acasă prin produsele care ajută clienții la economie de energie, de apă, sortarea și reducerea deșeurilor și să ducă o viață mai sănătoasă, (2) Independență față de energie și resurse, cu accent pe modul de derulare a afacerii, în armonie cu planeta (obținerea materiilor prime, energie din resurse regenerabile, emisiile de gaze cu efect de seră, utilizarea apei, gestiunea deșeurilor și economia circulară) și (3) O viață mai bună pentru oameni și comunități (angajații IKEA, angajații furnizorilor, comunitățile unde sunt prezenți).

La rândul nostru, de la începutul anului 2017, în cadrul BusinessMark am început să investim resurse în acțiuni de responsabilitate socială. Am susținut inițiative din domenii precum educație, mediu și sport și, alături de partenerii din mediul ONG, am realizat câteva lucruri importante: ne-am propus să plantăm 10 copaci pentru fiecare eveniment organizat și ne vom implica în plantarea acestora la începutul anului viitor, am dezvoltat acțiuni de sprijinire a tinerilor instituționalizați sau a persoanelor provenite din comunitățile sărace, am colectat pentru reciclare și am încurajat performanța prin sport. În 2018, ne dorim să continuăm în același ritm.