BET
12566.05
0.23%
BET-TR
23819.49
0.23%
BET-FI
51535.27
0.38%
BETPlus
1873.85
0.23%
BET-NG
949.81
0.63%
BET-XT
1095.94
0.27%
BET-XT-TR
2063.53
0.27%
BET-BK
2301.73
0.35%
ROTX
28053.46
0.29%

ING Bank continuă expansiunea pe plan local: 1,2 milioane de clienți activi și 23 de miliarde lei credite acordate

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

ING Bank România, sucursala locala a grupului olandez ING si-a menținut o evolutie constant crescatoare a afacerilor in prima jumătate a anului 2018, inregistrând o creștere considerabilă a creditării, bazată pe mai mulți clienti și volume mai mari pe toate liniile de business, pe fondul menținerii unei politici sustenabile de gestionare a riscurilor.

Astfel, banca și-a crescut cu mai mult de 155.000 numarul de clienti activi în ultimele 12 luni, ajungând la borna 1.2 milioane, numărul clienților care au si salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000 (+23%) într-un ritm mai alert decât cel general al clienților activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat în ultimul an a dus la un procent record de 60% de interacțiuni online cu clienții care încasează salariul la ING, conform unui raport al bancii.

Creșterea susținută a activității a generat un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, datorită unor venituri în creștere cu 177 milioane lei și reducerii costurilor de risc cu 2 milioane lei, ceea ce compensează creșterea de 93 milioane lei a cheltuielilor operationale. Profitul net a ajuns la finalul trimestrului doi la 345 milioane lei.

CITESTE SI:  BCR lansează cel mai mare program de educație financiară din România

In aceeasi perioada, nivelul creditelor acordate a crescut la 23.1 miliarde lei, o creștere de 16% în ultimele 12 luni, marcând o cotă de piață de aproximativ 9,4%, cu 0,8 pp mai mult decât în iunie 2017. Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) și cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 26% față de anul trecut, în timp ce nivelul creditelor noi acordate persoanelor fizice a crescut cu 10%.

Cota de piață în segmentul depozitelor atrase a ajuns la 8,9% în baza creșterii organice a portofoliului de fonduri atrase atât de la persoanele fizice, cât și de la companii. Depunerile nete de 6 miliarde lei din ultimele 12 luni au condus la o valoare totală a depozitelor de 29.3 miliarde lei, cu 26% mai mare decât în iunie 2017.

ING Bank România continuă să își consolideze poziția raportând o cotă de piață în creștere, printr-o dezvoltare organică susținută. Suntem hotărâți să continuăm politica de creditare sustenabilă pentru toate liniile de business pentru a menține un profil de risc echilibrat, rata creditelor neperformante pe un trend negativ și, în consecință, să putem avea o susținere responsabilă a dezvoltării economice în România.

Ritmul accelerat de creștere a numărului de clienți, în special pe segmentul celor cu salarii la ING, vine ca o confirmare a faptului că aceștia apreciază serviciile ING și experiența diferită pe care o oferim. Obiectivul nostru este să ne susținem clienții să fie cu un pas înainte către atingerea obiectivelor personale și profesionale prin servicii simple, rapide și sigure„, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Pe segmentul IMM, odată cu lansarea liniei de credit ING SRLeu, ING a schimbat modul în care o companie mică este verificată. Astfel, clienții nu mai sunt nevoiți să vină cu întreaga documentație în office, întrucât ING realizează automatizat verificările cu bazele de date ale ANAF, Centralei Riscului de Credit, Centralei Incidentelor de Plăți și Biroului de Credite, dar și alte verificări realizate instant în orice Office ING. Produsul este disponibil companiilor cu cifră de afaceri între 100.000 lei și 9.000.000 lei, care sunt înregistrate ca SRL în România, fie că sunt sau nu clienți ING.

De asemenea, clienții persoane fizice au acum posibilitatea să plătească și cu telefonul mobil, folosind serviciul ING Pay. Acesta poate fi activat ușor din aplicația ING Home’Bank. Odata ce a fost activat, se emite instant și gratuit un card virtual, iar clientul poate să plătească prin apropierea telefonului de POS, având ecranul aprins. Odată cu această lansare, serviciul de alerte push a devenit gratuit pentru toți clienții ING.