BET
16947.98
0.5%
BET-TR
35164.99
0.5%
BET-FI
60482.43
0.6%
BETPlus
2503.39
0.47%
BET-NG
1212.49
0.75%
BET-XT
1444.24
0.52%
BET-XT-TR
2962.94
0.52%
BET-BK
3118.34
0.41%
ROTX
37227.85
0.51%


Retailul a crescut cu 1,7% in T1 2017 fata de aceeasi perioada a anului trecut

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 1,7% în T1 2017, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele Barometrului GfK Consumer Confidence.

Barometrul GfK Consumer Confidence arată că încrederea românilor în viitor atinge în T1 2017 cele mai înalte cote de la începutul crizei. Măsurile economice demarate în 2016 au continuat şi în primul trimestru din 2017, pensiile crescând cu 5%, impozitul pe venit fiind eliminat pentru pensiile de sub 2.000 lei, venitul minim mărindu-se cu 200 lei, iar TVA scăzând de la 20% la 19%.

Din total FMCG, produsele alimentare proaspete şi produsele de îngrijire personală rămân constante în valoare. Cele care înregistrează creşteri sunt produsele alimentare ambalate (+3%), urmate de băuturi cu 2%. Campioane sunt produsele pentru îngrijirea locuinţei, care au crescut cu 7% în valoare, semn că românii acordă mai mare atenţie confortului de acasă.

Specialităţile de brânză, deserturile din lapte, batoanele de cereale, fructele uscate, cidrul, produsele de patiserie şi pizza congelate au continuat să se dezvolte şi să câştige tot mai multe gospodării din România. Categoriile de ‘răsfăţ’, cum ar fi îngheţata, biscuiţii dulci şi săraţi, gustările şi pralinele, au crescut şi ele, în principal prin intensificarea consumului.

CITESTE SI:  FED sub lupă: Jerome Powell prevede extinderea politicilor monetare restrictive

În acelaşi timp, alimentele de bază, precum făina, zahărul, orezul, uleiul pentru gătit sau margarina au continuat tendinţa de scădere.

În primul trimestru al anului 2017, comerţul modern a atins o cotă de piaţă de 62%, câştigând aproximativ 2 % în detrimentul comerţului tradiţional. Discounterii, supermarketurile şi magazinele moderne de proximitate au cea mai mare creştere a cotei de piaţă în valoare, primele două câştigând prin coşuri mai mari, în timp ce magazinele moderne de proximitate recrutează mai mulţi cumpărători. Hypermarket-urile sunt afectate de scăderea traficului şi au pierdut aproape un punct în valoare, mentioneaza Agerpres

Mărcile private au atins aproape aceeaşi cotă de piaţă ca în trimestrul întâi al anului anterior (15%). Vânzările la promoţie au scăzut cu 0,7 % în primul trimestru din 2017 faţă de aceeaşi perioadă din 2016 .

Foto credit: Dreamstime