BET
16905.27
0.15%
BET-TR
35076.4
0.15%
BET-FI
59984.25
-0.21%
BETPlus
2498.17
0.12%
BET-NG
1204.24
0.16%
BET-XT
1439.51
0.1%
BET-XT-TR
2953.25
0.1%
BET-BK
3108.34
0.06%
ROTX
37143.62
0.23%


Takata, cel mai mare faliment din istoria unei companii japoneze

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Takata, unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de airbaguri, a depus cererea de plasare sub protecţia Legii falimentului ca urmare a pierderilor foarte mari pe care le-a înregistratceea ce reprezintă cel mai mare faliment al unei companii nipone până la această dată, relatează agenţia EFE.

Conducerea Takata a luat aceasta decizie şi a determinat reglementatorul bursier din Japonia să îngheţe cotaţiile şi să suspende acţiunile, începând de marţi, după ce acestea au cumulat o scădere de circa 80% de la mijlocul lunii.

Datoriile scadente ale companiei depăşesc 8 miliarde euro, ceea ce face din producătorul de componente auto cel mai mare falimentar nipon până la această dată.

Cererea de intrare în faliment, prezentată unui tribunal din Tokio, este destinată să faciliteze restructurarea acestei datorii, folosindu-se de legislaţia japoneză, şi să evite insolvenţa, se menţionează în comunicat, care subliniază că va fi solicitată finanţare de urgenţă unor instituţii din Japonia pentru a fi continuată activitatea.

Preşedintele Takata, Shigehisa Takada, şi-a cerut scuze creditorilor, într-o conferinţă de presă, a solicitat „înţelegere şi sprijin” şi a afirmat că „declararea în faliment” are ca obiectiv „continuarea asigurării unei aprovizionări stabile cu produsele sale”.

CITESTE SI:  One United Properties a înregistrat vânzări și pre-vânzări rezidențiale de 57,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2024

Ministrul japonez al Economiei, Comerţului şi Industriei, Hiroshige Seko, a calificat acest faliment drept „inevitabil” şi şi-a exprimat încrederea că procesul „va fi dus până la capăt fără probleme, pentru a evita confuzia şi afectarea pieţei de componente auto”, conform agenţiei Kyodo.

Înfiinţată în 1933, Takata este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de airbaguri şi alte dispozitive de securitate şi, din 2008, trece printr-o serie de dificultăţi economice derivate din defectele constatate la capsula metalică unde se află sacul airbagului.

Această problemă poate face ca airbagul să se desfacă cu o putere foarte mare şi să proiecteze fragmente în pasageri şi este considerată cauza a cel puţin 15 decese şi afectează autovehiculele a 19 producători auto din toată lumea. AGERPRES