BET
12570.66
0.26%
BET-TR
23828.3
0.26%
BET-FI
51499.44
0.31%
BETPlus
1874.5
0.26%
BET-NG
950.14
0.67%
BET-XT
1096.08
0.28%
BET-XT-TR
2063.8
0.28%
BET-BK
2302.34
0.37%
ROTX
28071.21
0.36%

Un consortiu format din Raiffeisen Bank si Eximbank finanteaza un proiect in Portul Constanta

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Raiffeisen Bank şi EximBank au încheiat un acord de credit în valoare de 33,6 milioane de euro cu compania Comvex S.A., destinat finanţării proiectului ‘Terminal de cereale în Portul Constanţa Dana 80′, suma finanţării fiind subscrisă în mod egal de cele două bănci. Creditul de investiţii acordat de consorţiul bancar beneficiază de o garanţie emisă de EximBank în numele şi contul statului român, în valoare de 18,2 milioane de euro. Finanţarea este acordată pe o perioada de 10 ani şi are că obiect dezvoltarea şi ulterior operarea de către Comvex S.A. a unui Terminal de cereale cu o capacitate de stocare de 200.000 de tone, iar investiţia totală este de peste 45 de milioane de euro. În completarea finanţării bancare, Comvex S.A. a obţinut fonduri de pe piaţa de capital care i-au permis o contribuţie proprie în valoare de peste 8 milioane de euro.

Terminalul va fi construit în Dana 80 a Portului Constanţa, cea mai adâncă dană de la Marea Neagră şi va marca o premieră în România prin crearea posibilităţii încărcării la capacitate totală a celor mai mari nave de transport cereale, tip Panamax şi Cape Size, până la 120.000 tdw. De asemenea, va lega Portul Constanţa cu cele mai importante pieţe de export pentru cereale din Asia şi va creşte importanţa acestuia în regiune.

CITESTE SI:  Market briefing: Revenire puternică pe toate bursele internaționale, reducând pierderile de la începutul anului

Conform estimărilor companiei, construcţia acestui terminal înseamnă, într-o primă fază, dezvoltarea capacităţilor de export de cereale ale României cu peste trei milioane de tone, putând ajunge treptat, până la finalul proiectului, la 10 milioane de tone. De asemenea, operarea suplimentară în Dana 80 va duce la creşterea semnificativă a atractivităţii şi a profitabilităţii Portului Constanţa, precum şi la crearea de noi locuri de muncă de înalta calificare.

Proiectul este considerat unul de importanţă strategică şi este inclus în Master Planul General de Transport al României. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructură feroviară prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Sursa: Agerpres

Foto: Pixabay