BET
16830.02
0.29%
BET-TR
34920.28
0.29%
BET-FI
60128.46
-0.21%
BETPlus
2483.75
0.29%
BET-NG
1209.66
0.34%
BET-XT
1435.89
0.24%
BET-XT-TR
2945.85
0.24%
BET-BK
3088.26
0.35%
ROTX
36969.45
0.25%



Construirea unei piețe unice digitale pentru multe companii europene se confruntă cu cerințe de reglementare din ce în ce mai complexe

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

O Carte Albă lansată astăzi de la Stripe, o companie globală de tehnologie care construiește infrastructură economică pentru internet, a arătat că neconcordanțele de reglementare sunt un obstacol important în construirea unei piețe unice digitale pentru multe companii europene online, deoarece acestea se confruntă cu cerințe de reglementare din ce în ce mai complexe.

Studiul aprofundat, realizat prin chestionarea a 500 de lideri de business online din Europa, realizat de către B2B International în numele Stripe, a constatat că doar 1 din 3 (33%) întreprinderi sunt încrezătoare în prezent că sunt conforme cu standardele de reglementare și mai puțin de 1 din 4 (24%) sunt sigure că înțeleg ce reglementări îi afectează.

Trei sferturi (72%) dintre liderii de afaceri chestionați consideră că îndeplinirea tuturor cerințelor de reglementare internațională necesare le încetinește creșterea, 30% dintre aceștia afirmă că este „o mare provocare” și 42% care sunt de acord asupra faptului că normele de conformitate devin din ce în ce mai dificile.

Pentru a face față acestor cerințe a căror complexitate se află pe o linie ascendentă, costul conformității crește, de asemenea: 44% din companiile online plătesc deja pentru consilieri externi sau consultanți și 41% recrutează noi forțe de muncă pentru a gestiona provocările de reglementare.

Mai mult, companiile online angajează deja în medie, în mod direct, 2-3 noi colegi cu normă întreagă care lucrează la asigurarea conformității cu reglementările impuse, la un cost total estimat al salariului de 250.000 EUR pe an. În medie, pentru companiile de toate dimensiunile, aproximativ 5% din costurile salariale sunt cheltuite pentru securizarea conformității.

Permițând companiilor de toate formele și dimensiunile să navigheze mai ușor și mai eficient din punct de vedere al costurilor în cadrul UE, există potențialul de a debloca o creștere financiară semnificativă. Două treimi (64%) dintre liderii de afaceri chestionați susțin că ar fi activi în cel puțin 10 țări dacă reglementările sau regimurile fiscale ar fi mai bine armonizate în întreaga Uniune Europeană.

Aceste întreprinderi prezic, de asemenea, că ar putea crește veniturile cu 30% dacă nu ar fi nevoite să gestioneze reglementările și cerințele de conformitate prea complexe. Dacă acest procent s-ar aplica tuturor afacerilor de e-commerce B2C din Uniunea Europeană, PIB-ul Europei ar putea crește cu peste 100 miliarde EUR doar în acest segment.

CITESTE SI:  Elian Solutions și Finqware semnează un parteneriat strategic pentru automatizarea afacerilor prin reconcilierea încasărilor în timp real, direct în ERP

Disponibilitatea sporită a tehnologiei și instrumentelor bazate pe internet reprezintă în ultimii 5 ani factorul-cheie în ușurarea muncii liderilor de business din Europa. Acești lideri caută în special instrumente care să susțină conformitatea, 70% dintre companiile online folosind deja tehnologia pentru a le ajuta în acest proces.

Cu toate acestea, peisajul instrumentelor online este fragmentat și tehnologia, la fel ca reglementările, este văzută ca fiind prea specifică țării pentru a fi cu adevărat eficace.

Matt Henderson, EMEA Business Lead pentru Stripe, declară: “Pentru a accesa întregul potențial al pieței unice digitale, respectarea reglementărilor și gestionarea impozitelor transfrontaliere trebuie să fie mai ușoare pentru afacerile online. Aceasta nu este doar o sarcină exclusiv pentru factorii de decizie politică, deoarece și tehnologia poate ajuta. Stripe a dobândit experiența necesară pentru a ajuta companiile online să se adapteze reglementărilor. În plus, inovăm și căutăm în mod activ cele mai bune modalități pentru a ajuta companiile.

Tom Wehmeier, Partner și Head of Insights Atomico, adaugă „Am parcurs multe procese pentru a identifica modul în care Europa poate genera mai mulți profesioniști în domeniul tehnologiei. Astfel, analizând provocările de zi cu zi cu care se confruntă companiile tech europene, am înțeles că trebuie să facem mai mult pentru a elimina barierele ascunse care împiedică întreprinderile tehnologice europene inovatoare să se extindă mai mult și mai repede în întreaga Uniune Europeană.

Inovația tehnologică europeană este deja în creștere în ciuda condițiilor grele de dezvoltare. Cartea Albă demonstrează că există oportunități uriașe pentru întreprinderile și consumatorii europeni, ce vor putea fi accesate dacă vom simplifica operațiunile în cadrul unei piețe digitale unice.

Întregul studiu poate fi consultat aici here.