BET
16906.2
0.14%
BET-TR
35078.3
0.14%
BET-FI
60023.89
-0.77%
BETPlus
2498.05
0.12%
BET-NG
1209.35
0.24%
BET-XT
1440.59
0.04%
BET-XT-TR
2955.46
0.04%
BET-BK
3109.68
-0.01%
ROTX
37126.26
0.18%


Românii între 16 si 24 de ani reprezintă 80% din cumpărătorii online de îmbrăcăminte, printre cele mai mari procente din UE

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

E-shoppingul devine din ce în ce mai răspândit în UE, consumatorii apreciind avantajele cum ar fi posibilitatea de a face cumpărături oricând și oriunde acces la o gamă mai largă de produse și posibilitatea de a compara cu ușurință prețurile. Astfel, conform unui studiu realizat de Eurostat, romanii intre 16 si 24 de ani reprezinta 80% din cumparatorii online de imbracaminte, printre cele mai mari procente din UE.

7 din 10 tineri e-shoppers comandă haine și articole sportive online

Romanii intre 16 si 24 de ani reprezinta 80% din cumparatorii online de imbracaminte din UE

Eurostat – online shopping

Privind mai în detaliu, se pare că vârsta este un factor care explică diferențele dintre tipurile de bunuri sau servicii achiziționate online. Cea mai mare pondere a cumpărătorilor electronici din UE care au cumpărat haine și / sau articole sportive online în anul precedent a fost printre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani (69%) și cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (68%).

Rezervările online pentru călătorie și cazare în anul precedent au fost cele mai răspândite în rândul cumpărătorilor online cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani și de la 55 la 64 de ani (ambii 57%), urmată de cei cu vârsta cuprinsă între 65 și 74 de ani (56%).

În rândul statelor membre UE, comandarea de îmbrăcăminte și / sau articole sportive prin internet a fost cea mai răspândită în rândul tinerilor cumpărători în vârstă de 16-24 de ani în Bulgaria (89%), Slovacia (81%) și România (80%). Cumpărătorii online cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani au fost din Cipru (61%) și Țările de Jos (56%).

Cehia (60%) și Lituania (57%) au cea mai mare cotă de cumpărători în vârstă care au achizitionat online bunuri de uz gospodăresc, iar Marea Britanie (39%) au cea mai mare pondere în rândul tinerilor.

Haine și articole sportive: cele mai populare achiziții online în UE

Romanii intre 16 si 24 de ani reprezinta 80% din cumparatorii online de imbracaminte din UEAproximativ 6 din 10 cumpărători online din UE au achizitionat articole de îmbrăcăminte și / sau articole sportive în cursul anului anterior sondajului efectuat in 2016, făcând din aceasta categoria de top a achizițiilor.

Alte achiziții comune au inclus călătorii și cazare de vacanță (52% din cumparatorii electronici din UE), bunuri de uz gospodăresc (44%) și bilete pentru evenimente (38%). Mai puțin frecvente au fost achizițiile online de alimente (23% din cumparatorii online) și medicamente (13%). În rândul statelor membre UE, cele mai mari cote de cumpărători online care au comandat haine și / sau articole sportive în anul precedent au fost observate în Bulgaria (78%), Malta și Regatul Unit (ambele 72%).

CITESTE SI:  Revolut devine prima bancă din România care lansează eSIM

Rezervările de călătorie și de cazare online au fost cele mai frecvente în Luxemburg (76% dintre cumpărători) și Danemarca (71%), cumpărând bunuri de uz casnic online în Regatul Unit (64%) și Germania (53%) și comandând bilete pentru evenimente Suedia (59%) și Țările de Jos (58%).

În Regatul Unit, 35% dintre cumpărătorii online au achizitionat produse alimentare sau alimente și 29% dintre cumpărătorii online din Germania au cumpărat medicamente prin intermediul internetului.

Trouble-free e-shopping (sau cumparaturi online fara griji) pentru majoritatea cumpărătorilor online

Romanii intre 16 si 24 de ani reprezinta 80% din cumparatorii online de imbracaminte din UEMajoritatea e-cumpărătorilor (68%) din UE nu au avut niciun fel de probleme atunci când au comandat sau cumpărat online în cursul anului anterior sondajului din 2016. Dintre problemele întâlnite cele mai frecvent menționate au fost întârzierea livrării (17% dintre cumpărătorii electronici) și eșecurile tehnice ale site-urilor web (13%).

E-shoppingul este în creștere, în special în rândul utilizatorilor tineri

În rândul persoanelor din UE care au folosit internetul în anul anterior sondajului din 2016, 66% erau cumparatori electronici, ceea ce înseamnă că au comandat bunuri sau servicii online în această perioadă, față de 50% în 2007. Privind Statele  membre, mai mult de 8 din 10 utilizatori de internet din Regatul Unit (87%), Danemarca (84%) și Germania (82%) au cumpărat online în cursul anului precedent.

E-shoppingul este comun tuturor categoriilor de vârstă: în 2016, cea mai mare pondere a cumpărătorilor electronici din UE a fost observată în rândul utilizatorilor de internet cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (75%), urmată de cei cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani (69%) si 16 – 24 de ani (68%).

În 2016, cele mai mari cote de cumparatori electronici dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, au fost înregistrate în Danemarca (90%), Marea Britanie (88%) și Țările de Jos (84%). Regatul Unit (75%) și Luxemburg (72%) au avut cel mai mare număr de cumpărători online în vârstă de 65-74 ani.

În ultimii 10 ani, cea mai mare parte a e-cumpărătorilor cu vârsta între 16 și 24 de ani a crescut cel mai mult în Slovacia (de la 24% la 79%) și Croația (de la 12% la 57% ani) în Belgia (16% până la 45%), Luxemburg (44% până la 72%) și Regatul Unit (48% până la 75%).

Sursa: Eurostat