BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Studiu fintech: atractivitatea noilor servicii depinde de siguranța și transparența tehnologiilor utilizate

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Conform unui studiu efectuat de catre Aforti Exchange, fintech-ul polonez care a intrat in urma un an pe piata din Romania, industriile cheie interesate de serviciile fintech sunt cele care desfasoara activitati de import-export, producție, transport internațional, agricultură și IT, în general, afaceri în care se efectuează multe tipuri de tranzacții financiare, inclusiv schimburi valutare cu frecvență zilnică.

In acest sens, pentru fintech-uri, în țările în care adoptarea de noi tehnologii este încă la început, abordarea pro-activă a potențialilor clienți este esențială. Conform rezultatelor studiului, în România, aproximativ 70% dintre companii devin clienți ai fintech-urilor, ca urmare a eforturilor echipei de vânzări sau a reprezentanților fintech care abordează în mod proactiv companii, în timp ce 30% află despre soluțiile fintech pe cont propriu.

Credem că această balanță se va schimba în viitor, deoarece clienții vor deveni mai conștienți de existența fintech-urilor, precum și de problemele specifice pe care platformele fintech le pot rezolva. De asemenea, ne așteptăm ca directiva PSD2 să contribuie la creșterea numărului de clienți pentru fintech-uri deoarece simplifică accesul la serviciile oferite de terțe platforme,” precizeaza un comunicat al companiei.

Printre cele mai importante concluzii ale studiului sunt:

– Vârsta medie a utilizatorului este de 35 de ani în cazul proprietarilor de companii mici spre medii și de 55 de ani, în cazul proprietarilor de companii mature sau al managerilor financiari și ai contabililor care lucrează pentru companii mari;

– Industriile cheie interesate de serviciile fintech sunt cele de import-export, producție, transport internațional, agricultură și IT. Vorbim, în general, de afaceri în care se efectuează multe tipuri de tranzacții financiare, inclusiv schimburi valutare cu frecvență zilnică. Ținând cont de faptul că serviciile oferite de bănci fie nu sunt suficiente, fie sunt prea scumpe, companiile caută în mod activ metode care le permit economisirea de bani sau facilitarea operațiunilor zilnice;

– Există o mare diversitate în ceea ce privește mărimea, pornind de la companii cu o cifră de afaceri anuală sub 100.000 de euro și până la companii care generează vânzări de zeci de milioane de euro, astfel dimensiunea afacerii nu este un factor decisiv în alegerea înlocuirii serviciilor bancare tradiționale cu cele oferite de fintech-uri;

CITESTE SI:  Revolut devine prima bancă din România care lansează eSIM

– În timp ce principalele bariere pentru utilizarea serviciilor oferite de fintech-uri le reprezintă relațiile bine dezvoltate cu băncile precum și înțelegerea deficitară a modului în care fintech-urile funcționează, am observat că de cele mai multe ori este suficient ca un jucător important dintr-o anumită industrie să adopte tehnologii noi ca imediat să fie urmat și de ceilalți jucători.

În ceea ce privește comportamentul clienților în România, studiul a relevat faptul că există o modalitate uniformă în care clienții utilizează platformele fintech – de obicei, la început se execută un “transfer de test” sau o „tranzacție test” atunci când se efectuează o operațiune reală, dar nesemnificativă în ceea ce privește mărimea, pentru a afla cum funcționează platforma specifică, ce beneficii reale aduce și dacă într-adevăr poate face o diferență în ceea ce privește operațiunile zilnice ale companiei.

„După tranzacția de test, clienții fie renunță la soluțiile fintech, considerând că nu sunt suficient de atractive sau benefice, fie măresc în mod semnificativ volumele tranzacțiilor efectuate până când renunță complet la utilizarea serviciilor oferite de bancă.”

Adaptarea la noile tehnologii demonstrează că siguranța, precum și transparența, sunt factorii cheie diferențiatori pentru utilizatorii fintech din România.

Conform estimărilor noastre, aproximativ 60-70% dintre clienții fintech din România se concentrează asupra securității tranzacțiilor și asupra modului în care se desfășoară procesul financiar. Pentru restul de 30%, costul este factorul cheie definitoriu, deoarece întrebarea de bază atunci când se ia în considerare colaborarea cu un fintech este „Cât de mult aș putea economisi dacă folosesc serviciile oferite de platforma dumneavoastră?”, se arata la finalul analizei.


 

[ajax_load_more]