BET
9718.49
0.05%
BET-TR
15554.8
0.05%
BET-FI
45938.16
2.52%
BETPlus
1451.09
0.06%
BET-NG
788.07
-0.21%
BET-XT
890.86
0.53%
BET-XT-TR
1435.46
0.53%
BET-BK
1850.74
0.8%
ROTX
20328.36
0.09%

SUA și China sunt principalii competitori în cursa globală pentru adoptarea inteligenței artificiale

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Directorii executivi și liderii americani de companii (85%) se arată optimiști în privința succesului adoptării inteligenței artificiale (AI) în companiile lor și plănuiesc investiții din ce în ce mai mari în această tehnologie, arată un studiu EY derulat în rândul a 500 de directori executivi seniori din Statele Unite ale Americii. In acelasi timp, 87% dintre aceștia au declarat că organizația lor va investi în inițiative AI în acest an.

Directorii executivi americani se confruntă cu dificultăți interne și externe în privința AI
În pofida optimismului în creștere, problemele cu care se confruntă atât la nivel național cât și internațional legate de inteligența artificială ar putea să afecteze poziția SUA în cursa globală pentru AI, în care China ar putea prelua conducerea.

Mai mult de jumătate dintre respondenți (52%) plasează SUA pe primul loc în cursa globală pentru AI, iar jumătate dintre respondenți (50%) au ales SUA drept țara cu cea mai bună strategie pe termen lung în materie de AI. China s-a poziționat pe locul al doilea în mențiunile acestora, iar 47% dintre respondenți o consideră drept cel mai mare obstacol pentru progresul AI în SUA.

Majoritatea respondenților (80%) cred că SUA este țara cu guvernul cel mai deschis față de colaborarea cu companiile în vederea adoptării inteligenței artificiale. Iar 71% s-au declarat în favoarea unei reglementări uniforme a inteligenței artificiale la nivel global, subliniind nevoia ca statele să colaboreze în elaborarea unor reguli de bază pentru această tehnologie.

AI transformă companiile în bine, iar directorii executivi și consiliile de administrație văd impactul pe care tehnologia îl are asupra rezultatelor financiare ale companiilor lor. Acest deziderat pentru un impact economic mai mare a condus la o cursă globală pentru adoptarea, dimensionarea și eficientizarea tehnologiei. În timp ce liderii de companii americani consideră că SUA conduce în această cursă, China se concentrează asupra obiectivului de a deveni lider în domeniul AI până în 2030.

Distanța dintre cele două țări este deja mai mică decât pare, iar această aspirație are șanse să devină o realitate. Pentru ca SUA să își păstreze o poziție puternică, liderii companiilor trebuie să pledeze pentru programe mai solide de educare în ceea ce privește inteligența artificială, pentru colaborare între sectoarele public și privat și pentru o atenție specială acordată fiabilității și performanțelor acestei tehnologii”, a declarat Jeff Wong, Global Chief Innovation Officer în cadrul EY.

CITESTE SI:  Google moves into banking, taking on Revolut and Monzo in a digital battle for customers

Liderii de companii au încredere în AI, dar angajații sunt mai rezervați
În timp ce directorii executivi sunt nerăbdători să implementeze inteligența artificială și sunt optimiști cu privire la modul în care poate aceasta să le îmbunătățească afacerile, studiul arată că angajații nu sunt la fel de încântați. Potrivit respondenților, încrederea angajaților (33%) este unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării AI, chiar dacă 87% dintre directorii executivi și liderii de companii au încredere deplină sau medie în această tehnologie.

Pentru a ajuta angajații să fie la fel de optimiști în privința inteligenței artificiale, este important ca liderii să demonstreze fiabilitatea, performanțele și securitatea pe care le aduce, factori cheie în construirea încrederii unei organizații în inteligența artificială.

Având în vedere că 82% dintre respondenți se așteaptă ca afacerea lor să fie într-o oarecare măsură influențată de AI în următorii trei ani, fiabilitatea și performanțele sunt de o importanță capitală. În plus, din acest procent, mai mult de unul din patru respondenți (29%) au declarat că AI va afecta mai mult de jumătate din afacerea lor, demonstrând cât de crucial este ca performanțele inteligenței artificiale să producă rezultate precise și consecvente. Pentru a atinge performanțele așteptate cu această tehnologie, companiile trebuie să înțeleagă, să reglementeze, să ajusteze și să protejeze toate componentele din sistemul AI și din jurul acestuia.

Este important ca angajații să aibă încredere în această tehnologie, să o utilizeze și să o exploateze la potențialul maxim. De asemenea, să înțeleagă beneficiile AI pentru a asigura succesul unei implementări, la scară largă, în orice organizație. Mai departe, companiile, autoritățile guvernamentale și mediul academic trebuie să construiască un traseu al succesului, care să includă soluții pentru dezvoltarea unor viitori angajați cu abilități solide și pentru instruirea forței de muncă existente”, declară Jeff Wong.

Studiul se poate descărca aici.