BET
8550.55
-1.38%
BET-TR
12458.01
-1.34%
BET-FI
36939.61
0.67%
BETPlus
1275.39
-1.31%
BET-NG
716.46
-2.15%
BET-XT
780.56
-1.16%
BET-XT-TR
1150.82
-1.16%
BET-BK
1634.68
-0.7%
ROTX
17705.21
-1.52%

Procesul de schimbare organizațională: provocările și oportunitățile conduc la performanță

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

BusinessMark a organizat evenimentul SHIFT. A change management conference în data de 08 iunie 2018 in cadrul caruia a surprins cele mai importante elemente din domeniul schimbării, raportate atât la nivel organizațional, cât și la nivel individual. Participanții evenimentului au avut oportunitatea de a afla noi modalități de implementare și de abordare a schimbării, aspecte prezentate de către speakeri în domeniu și invitați speciali.

Gabriel Pantelimon – Country General Manager, Xerox România a discutat despre importanța schimbării și a  semnalat un aspect de luat în considerare –

Durata de viață a unei companii din zilele noastre este în declin. Acest lucru este cauzat de faptul că trăim într-o lume a vitezei, iar companiile au nevoie să fie la curent cu trendurile de pe piață, competiția fiind acerbă: dacă în anii ’90 o companie avea o speranță de viață aproximată la 90 de ani, în zilele noastre această durată a ajuns de 4,5 ori mai mică – fiind estimată la 20 de ani, iar acest lucru se întâmplă din cauza digitalizării, ce constituie atât un avantaj, cât și un dezavantaj”, apreciază Gabriel Pantelimon. Ce nu trebuie, totuși, să se schimbe în managementul unei companii sunt valorile, precum: corectitudinea, adevărul, cinstea, etica, respectul față de clienți și respectul față de angajați: “Acestea nu trebuie sa dispară, ci trebuie să fie epicentrul structurii organizaționale al unei companii.

ZSUZSA BERESCHI – Senior Project Manager, Horváth & Partners – a deschis apoi discursul său cu o serie de întrebări referitoare la schimbare: “Câți dintre noi ne bucurăm în fața oricăror tipuri de schimbări obișnuite, minore din viața noastră? Dar în fața celor legate de schimbarea managementului din organizație?“ conducând, apoi, către un răspuns cu privire la raportarea individuală în fața schimbării.

Gradul de acceptare individuală în ceea ce privește schimbarea și adaptarea reprezintă modul în care compania va putea propaga noi strategii și tehnici de acaparare a pieței. Continuându-și intervenția cu o abordare pragmatică, Zsuzsa Bereschi a prezentat audienței o serie de pași ce pot fi utilizați în cadrul procesului de schimbare.

CORNELIA BARANCEA – Project Manager, IBM România, a prezentat necesitatea abordării unei atitudini flexibile în fața schimbării, în mod special atunci când ne raportăm la nevoile și dorințele clienților. Reprezentanta IBM România a explicat apoi faptul că este esențial ca înainte de a parcurge pașii către schimbare să fie urmărite câteva elemente: modalitățile prin care compania s-a organizat la nivel de top management până la momentul respectiv, operațiunile aflate deja în desfășurare cu clienții companiei (pentru ca acestea să nu aibă de suferit în urma schimbării), precum și colaborarea eficientă cu departamentul financiar al companiei, pentru a putea gestiona resursele companiei într-un mod cât mai eficient.

CITESTE SI:  Comisia Europeana solicită României să pună capăt mecanismului de plată defalcată a TVA

Ștefan Buciuc – CEO, GOOD BEE (ERSTE GROUP) & Președinte, LET’S DO IT, ROMANIA! a transmis o viziune legată de procesul schimbării, dezvăluită prin intermediul unei întrebări esențiale: „Are you a Doer?”, făcând astfel referire la necesitatea transpunerii planurilor în acțiuni, pentru a putea vedea rezultatul brut al dorințelor noastre, fie că este vorba de organizație sau că este vorba de individ.

Acesta mai susține și că schimbarea este o constantă, “de aceea strategiile în 2018 se fac pe o durată de 3 luni sau 4-6 luni. În fiecare moment poate apărea un <<disruptor>>, trebuie să fii atent mereu la ce se intamplă în piață, să ai urechile deschise, mai ales la nivel competițional. “.

Pablo Ferreiros Bennett – PhD in Marketing, Sales & Marketing Expert, International Speaker & Advisor; Senior trainer & consultant, Sfera Business a fost cel de-al doilea invitat special al evenimentului și a vorbit despre schimbare din perspectiva transformării digitale: “Digital transformation – se referă la importanța de a ține pasul cu schimbările la nivel digital, altfel business-ul o să moară treptat, dar sigur”.

În viziunea sa, liderii trebuie să-și analizeze modul în care se raportează la ceea ce a fost și ceea ce este acum pentru a parcurge pașii în vederea obținerii performanței în schimbare. Acesta a atras atenția, însă, că anterior demarării procesului de schimbare, trebuie făcută o analiză atentă – doar unele lucruri ar trebui schimbate, altele fiind mai bine să rămână intacte.

Pablo Ferreiros Bennett explică, de asemenea, că noile transformări atrag de la sine necesitatea unui nou set de competențe necesare pentru a putea obține o tranziție ușoară. Astfel, acesta aduce în discuție tema diferențelor majore dintre generații, “lost generation” fiind una dintre temele cu mare impact în cadrul evenimentului.