BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Am o afacere online. Cum îmi cresc vânzările?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Pentru o afacere care face vânzări online, un indicator extrem de important este rata conversiei. Renumita “pâlnie de vânzări” are cinci secțiuni, care devin din ce în ce mai înguste, de la conștientizare, la considerare, preferință, achiziție și loializare.

Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria

Teoria este ușor de înțeles, dar punerea în practică a unui set coerent de tactici de marketing care să ne aducă rate de conversie bune pe fiecare dintre aceste secțiuni nu este un lucru ușor de făcut. De aceea am făcut o trecere în revistă a modului în care poți crește conversia vânzărilor online.

1. Creșterea conversiei în etapa de conștientizare

Oamenii nu pot cumpăra de la o afacere despre care nu știu că există. Odată informați de existența acesteia vor cumpăra dacă numai dacă au încredere.

Cele mai bune tactici de stabilire de creștere a conversiei în etapa de conștientizare sunt următoarele:[emaillocker]
PR online și ”tradițional”: Relațiile publice „tradiționale” sunt extrem de eficiente în această fază. Ele te ajută să construiești notorietatea brandului și familiaritatea cu serviciile sau produsele oferite. De aceea este important să fii prezent în publicațiile de profil, la evenimente, la radio și tv, etc. Această tactică este foarte eficientă atunci când este corelată cu marketingul de conținut.
Blogging/vlogging: Clienții actuali sau potențiali apreciază informațiile, recomandările, sfaturile primite de la experți. Încă de la început fii deschis și împărtășește din “secretele meseriei” cu cei interesați. Fii creativ și explorează cu diferite forme de conținut. Nu te limita doar la publicarea de articole pe blog.

2. Creșterea conversiei în etapa de considerare

Odată ce potențialii clienți s-au familiarizat cu afacerea ta este momentul să le captezi atenția. În etapa de considerare este important să le dai ocazia să facă mici acțiuni chiar înainte de a fi gata să cumpere.

Iată câteva metode pentru creșterea conversiei în etapa de considerare:
Newslettere interactive: Trimiterea de newslettere este o tactică foarte eficientă. Ratele de deschidere și de click cresc exponențial atunci când îți inviți abonații să spună ce produs preferă, să participe la alte sondaje sau să dea feedback la idei de campanii sau tipuri de materiale de marketing chiar din newsletter.
Landing page-uri: Pe astfel de pagini este esențial să oferi conținut care dă soluții la o anumită problemă. Este cazul ebook-urilor sau altor materiale care explică cum se abordează sau se rezolvă o anumită provocare a clientului. De exemplu cu ce echipament și cum se realizează fotografii subacvatice la mare adâncime. Pagina trebuie să includă un singur call to action.

3. Creșterea conversiei în etapa de preferință

În etapa de preferință obiectivul este acela de a pre-califica oportunitățile ajutând clientul să înțeleagă că produsulele sau serviciile companiei tale răspund nevoilor lui din perspectivă funcțională, emoțională, etc.

Cele mai bune tactici de stabilire de creștere a conversiei în etapa de preferință sunt următoarele:
Emailuri automatizate: Cea mai simplă modalitate de a ghida potențialii clienți în această etapă este o secvență de emailuri automatizate. Le poți trimite răspunsuri la 5-7 cele mai frecvente întrebări, detalii privind criteriile corecte de alegere a produsului sau serviciului dorit, alte tips & tricks.
Pillar page-uri: O pagină de pilon este baza pe care este construit un cluster de subiecte. Avantajul este că se acoperă toate aspectele subiectului într-o singură pagină, cu posibilitatea de detaliere în postări de cluster specifice, care sunt legate la pagina pilon. Paginile pilon prezintă în linii mari un anumit subiect, în timp ce conținutul clusterului intră în detalii pe un anumit cuvânt cheie asociat subiectului principal.

CITESTE SI:  Analiză Radu Puiu, XTB: Bursele au început anul cu optimism și cu maxime istorice. Cum arată cifrele acum și ce îi așteaptă pe investitori?

4. Creșterea conversiei în etapa de achiziție

În medie, potențialii clienți au nevoie să vadă 9-12 elemente de conținut de la un brand pentru a se decide să facă o achiziție, atunci când au o anumită nevoie sau dorință specifică. Mai mult, numai pentru etapa de achiziție, statisticile de marketing online arată că trebuie să li se ofere ocazia clară de a trece la achiziție de șapte ori înainte de a fi gata să cumpere.

În acest context este utilă folosirea unui mecanism de trasare a acțiunilor în online, cu secvențe clare de expunere repetată la conținut (prin reclame online, retargetting, newslettere, emailuri automatizate) pentru a determina achiziția.

5. Creșterea conversiei în etapa de loializare

În marketing se spune că este de 5-7 ori mai ușor să vinzi unui client existent decât să câștigi unul nou. Ai investit o mulțime de energie și bani în câștigarea clienților, nu-i lăsa fără vești de la tine după ce au finalizat prima tranzacție.

Cele mai bune tactici de stabilire de creștere a conversiei în etapa de loializare sunt următoarele:
Recomandări și reviewuri. Clienții mulțumiți vor recomanda brandul către alte 7-9 cunoștințe, povestind despre experiența excelentă de cumpărare. De aceea concentrează-te să faci tot ce depinde de tine pentru ca fiecare interacțiune să fie una wow. Apoi este bine să le dai prilejul clienților să poată oferi reviewuri sau să primească o reducere la următoarea achiziție, dacă aleg oferte de tipul 1+1.
Campanii de up-selling și cross-selling. Structurează-ți oferta comercială astfel încât să poți invita clienții să cumpere pachete sau suplimente mai scumpe în timpul și după achiziția inițială. Poți face acest lucru în timpul procesului de plată sau în urma unui e-mail trimis ulterior achiziției.
Crearea de comunități online. Clienții pot fi fidelizați dacă sunt invitați să facă parte din comunități online unde pot deveni contribuitori, interacționând cu alți iubitori ai produselor și serviciilor firmei tale. Este important să le oferi conținut unic, oferte speciale, să le ceri feedback dar și să le dai ocazia de a experimenta cu produse recent lansate, gratuit sau la prețuri promoționale.[/emaillocker]


 

[ajax_load_more]