BET
8574.88
0.01%
BET-TR
12489.83
0.01%
BET-FI
36581.38
-0.55%
BETPlus
1279.16
0.02%
BET-NG
720.09
0.32%
BET-XT
781.44
-0.04%
BET-XT-TR
1152.07
-0.03%
BET-BK
1630.54
-0.24%
ROTX
17766.13
0.06%

Cum colaborezi cu un nou Guvern în 5 pași?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Succesul unei campanii de afaceri publice depinde de mai multe variabile, cum ar fi contextul politic, calitatea interacțiunilor cu autoritățile și relevanța interlocutorilor pentru subiectul specific. Strategia și planul de acțiune sunt, de asemenea, determinante și pot fi elaborate independent sau cu ajutorul unor consultanți de afaceri publice şi comunicare strategică.

Codrin Scutaru, Deputy Managing Director McGuireWoods Consulting

Odată cu instalarea unui nou Guvern, indiferent de industria în care o companie activează, de numărul de angajați sau cifra de afaceri, interacțiunea cu autoritățile statului trebuie să continue în câteva etape”, consideră Codrin Scutaru, Deputy Managing Director McGuireWoods Consulting.

Afacerile publice (public affairs) necesită o bună cunoaștere a subiectului și a mecanismelor politicilor publice, conexiuni relevante și cunoașterea instituțiilor sau persoanelor care au rol cheie în procesul decizional cu impact asupra industriei clientului.

O atenție specială merită acordată identificării celei mai eficiente modalități de comunicare a problemei sau a proiectului de interes pentru interlocutorul vizat. Regăsiți mai jos cinci sugestii care pot facilita interacțiunea și buna colaborare cu oficialii unui nou Guvern.

1. Actualizarea strategiei, revizuirea listei persoanelor de interes (stakeholderilor)

Indiferent de strategia inițială pe care o companie a avut-o pentru administrația anterioară, aceasta trebuie modificată odată cu instalarea unor noi membri ai Guvernului, cu reorganizarea sau comasarea unor ministere, agenții sau autorități guvernamentale.

În noul context, succesul depinde de identificarea corectă a persoanelor de interes (stakeholderilor) din partea autorităților publice centrale: cine sunt persoanele care au preluat noile atribuții și cine răspunde de domeniul de interes al companiei? Strategia este crucială succesului unei campanii de afaceri publice, fie că vorbim de obținerea unor autorizații, fie de inițierea sau modificarea unei legi cu impact asupra activității, pentru a evita blocaje, cu impact negativ asupra companiei.

Dacă nu sunteți familiarizați cu noua administrație, cu procesul și protocolul de luare a deciziilor guvernamentale, angajarea unui consultant pentru afaceri publice sau relații guvernamentale determină o economie de timp și crește șansele de promovare cu succes a obiectivele de afaceri.

2. Solicitarea unor întâlniri și adaptarea mesajelor cheie noilor parteneri de dialog

Întâlnirile față în față cu noii membri ai administrației publice sunt necesare pentru ca oficialii să fie familiarizați atât cu domeniul de activitate al companiei, cât și cu problema sau inițiativa care se dorește a fi promovată. În plus față de asocierea persoanelor cu numele companiei sau al organizației, întâlnirile inițiale sunt importante și prezintă o primă ocazie de a transmite mesaje cheie și de a prezenta argumentele de ordin tehnic.

CITESTE SI:  Momente și schițe de evoluție economică

3. Urmărirea agendei publice, identificarea unor noi modalități de interacțiune cu stakeholderii, formal şi informal

Cu multiple modificări în administrație, odată cu instalarea unui nou Guvern, obținerea întâlnirilor nu va fi o misiune facilă. Astfel, este util să fie identificate noi modalități de interacțiune cu membrii administrației publice, pentru a câștiga vizibilitate şi a crește şansele de reuşită ale campaniei de afaceri publice.

Participarea la evenimente publice reprezintă adesea o metodă eficientă de interacțiune față în față și de transmitere a mesajelor cheie decidenților politici. Conform unui studiu realizat de McGuireWoods Consulting și Sfera Business, cele mai importante trei activități în zona de afaceri publice și relații guvernamentale sunt: participarea la evenimente (65 procente), întâlniri cu autoritățile centrale (62 procente) și întâlniri cu autoritățile locale (58 procente). Cu toate acestea, pentru a obține rezultate e nevoie de perseverență și întâlniri succesive pentru promovarea obiectivelor campaniei de afaceri publice.

4. Continuarea comunicării mesajelor către public

În contextul modificărilor din administrația publică centrală, actualizarea strategiei și reluarea discuțiilor cu autoritățile relevante, comunicarea cu publicul larg va contribui la vizibilitatea subiectului şi legitimitatea acțiunilor următoare.

Sunt multiple situaţiile în care autorităţile reacţionează mai repede atunci când o cauză are susținere din partea mai multor entități. Prin urmare, în funcţie de problematică şi de confidenţialitatea ei, comunicarea cu publicul larg sau crearea unor coaliţii sunt utile demersului. Este necesar să se înțeleagă, de asemenea, simetria dintre acțiunile guvernamentale și cele de comunicare publică, și să se alinieze mesajele în consecință.

5. Prioritizarea acţiunilor

Indiferent de multitudinea problemelor care necesită o colaborare cu Guvernul, trebuie să fim conștienți că agendele oficialilor sunt foarte încărcate, în special dacă se suprapun cu modificări ale structurilor organizatorice. Prin urmare, crearea unei liste scurte și prioritizarea subiectelor pe care o companie dorește să le abordeze maximizează șansele de reușită, având în vedere agenda publică aglomerată.

Codrin Scutaru este Deputy Managing Director al biroului McGuireWoods Consulting din București. Codrin Scutaru a fost secretar de stat și ministru adjunct în cadrul Ministerului Muncii în Guvernul României și a deținut mai multe funcții guvernamentale, cum ar fi consilier pe politici sociale în Cancelaria Primului ministru, consilier de integrare europeană al Ministrului Muncii, precum și consilier al Secretarului de Stat și al Ministrului Educației.