BET
16870.09
0.24%
BET-TR
35003.43
0.24%
BET-FI
59788.69
-0.57%
BETPlus
2489.33
0.22%
BET-NG
1212.33
0.22%
BET-XT
1437.8
0.13%
BET-XT-TR
2949.77
0.13%
BET-BK
3087.55
-0.02%
ROTX
37048.36
0.21%



Acțiunea săptămânii: Alphabet a raportat o îmbunătățire semnificativă a afacerilor în ultimul trimestru din 2020

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

• Alphabet a publicat marți rezultatele pentru Q4 2020

• Vânzări și profit record

• Nouă structură de raportare

• Marjele din domeniul cloud continuă să se îmbunătățească

• Prețul acțiunilor a crescut cu 7% după publicarea raportului

Prețul acțiunilor Alphabet (GOOGL.US) a crescut ieri cu 7%, după publicarea raportului încurajator de câștiguri pentru trimestrul IV 2020. Compania a raportat o îmbunătățire semnificativă a afacerilor în ultimul trimestru al unui an afectat de pandemie, cu vânzări și profituri record. De asemenea, Alphabet a decis să schimbe structura de raportare pentru ca investitorii să aibă o mai bună vizibilitate a rezultatelor în segmente cheie.

Rezultatele principale

Alphabet a raportat marți, după închiderea sesiunii de pe Wall Street, rezultatele trimestriale pentru Q4 2020. Compania a raportat o creștere a veniturilor de 23,5% YoY, până la 56,898 miliarde de dolari, precum și o creștere a venitului net de 10,1% YoY, la 10,999 miliarde de dolari.

Rezultatul ajustat pe acțiune a fost mai mare cu 12,1% YoY, la 16,11 dolari. În timp ce veniturile au fost cu 5% mai mari decât estimarea medie, venitul net a fost sub așteptări cu 14,1%. Compania a declarat că performanța solidă în acest trimestru a fost determinată de rezultatul căutărilor și YouTube, unități care beneficiază de comenzi de la domiciliu.

Veniturile publicitare de pe YouTube au crescut cu 46% YoY, până la 6,9 miliarde USD, în timp ce veniturile din unitatea de căutare au crescut cu 17% anual până la 31,9 miliarde USD.

Noua structură de raportare

Sursa: Alphabet, XTB

 

Alphabet a început să publice date despre vânzări și venituri din exploatare pentru 3 segmente. Date în milioane USD. 

Investitorii așteptau publicarea datelor, deoarece Alphabet a sugerat că va include modificări în modul de raportare a rezultatelor. Compania a decis să înceapă raportarea datelor privind vânzările și veniturile din exploatare pentru 3 segmente:

• Servicii Google – Include rezultatele căutărilor, publicitate, YouTube, Chrome și Google Play

• Google Cloud – include rezultate din infrastructură și platforme de analiză a datelor

• Alte pariuri – include proiectul mașinilor fără șofer, Waymo, printre altele

Datele furnizate de companie au arătat, în mod deloc surprinzător, că serviciile Google sunt principalul motor al vânzărilor în companie și au reprezentat aproape 93% din venituri în Q4 2020. Mai mult, defalcarea a arătat că alte două segmente generează pierderi operaționale, segmentul “Alte pariuri” fiind cel cu cele mai mari pierderi datorită cheltuielilor ridicate pentru cercetare și dezvoltare Datele pentru Google Cloud au arătat că segmentul continuă să se extindă rapid.

CITESTE SI:  Romgaz raportat venituri în scădere cu 31% dar profitul net a ajuns la ajuns la 2.8 mld lei, o creștere de 10%

Marjele pentru Google Cloud continuă să se îmbunătățească

 

Sursa: Alphabet, XTB

Rezultate Google Cloud. Marjele din segmentul Google Cloud au continuat să se îmbunătățească în 2020. Cu toate acestea, segmentul rămâne nerentabil. Date în milioane USD.

Veniturile din publicitate reprezintă o mare parte din vânzările Alphabet și nu ar trebui să fie o surpriză faptul că CEO-ul Sundar Pichai încearcă să diversifice sursa de venituri prin sectorul de cloud computing.

Cloud-ul s-a extins rapid chiar înainte de 2020, iar pandemia de coronavirus nu a făcut decât să stimuleze ritmul. În timp ce Alphabet se află în continuare în urma unor companii precum Amazon sau Microsoft în domeniu (ambele cu peste 40 de miliarde de dolari în venituri din cloud în 2020), a reușit să îmbunătățească semnificativ rezultatele segmentului Google Cloud în ultimele perioade.

Vânzările din segment au crescut cu peste 46% de-a lungul lui 2020, după o creștere de aproape 53% în 2019. În timp ce pierderile din exploatare s-au aprofundat în fiecare dintre acești ani, scara a fost mult mai mică decât scara de creștere a vânzărilor. Ca urmare, compania a reușit să îmbunătățească semnificativ marja operațională.

Un punct de remarcat este că faptul că extinderea va continua, deoarece Alphabet a reușit să câștige comenzi cloud de la companii precum Vodafone, Etsy sau Wayfair.

Sursa: xStation5

Alphabet (GOOGL.US) a urcat 7% după o publicarea rezultatelor solide și a marcat în cursul zilei de ieri, un nou maxim istoric, deasupra pragului de 2.100 USD. Cu toate acestea, taurii nu au reușit să păstreze aceste câștiguri până la sfârșitul sesiunii iar prețul s-a retras ușor.

Se așteaptă ca acțiunea să deschidă sesiunea de tranzacționare de azi aproximativ plat. Revenirea peste nivelul de 2.100 USD ar putea fi de bun augur pentru cumpărători și ar putea sugera continuarea mișcării ascendente către ținta pe termen mediu, retragerea exterioară Fibonacci de 261,8% a corecției din septembrie 2020 (zona de 2.250 USD).

Pe de altă parte, în cazul în care prețul începe să evolueze descendent, există două niveluri de urmărit pe termen scurt – limita inferioară a structurii Overbalance la 1.958 USD și nivelul anterior de swing care coincide cu retragerea exterioară Fibonacci de 161,8% la aproximativ 1.925 USD.