BET
9977.47
0.16%
BET-TR
15969.26
0.16%
BET-FI
46796.64
0.27%
BETPlus
1488.81
0.16%
BET-NG
800.81
0.42%
BET-XT
913.23
0.22%
BET-XT-TR
1471.53
0.22%
BET-BK
1878.95
0.24%
ROTX
20913.66
0.2%

ALRO a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,16 miliarde RON în primele nouă luni, în scădere comparativ cu anul trecut

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

• Cifra de afaceri consolidată de 2.162 milioane RON in perioada T1-T3 2019, cu 6% mai mica decat in T1-T3 2018;

Vanzari mai mari de produse de aluminiu procesat in perioada de 9 luni 2019 comparativ cu aceeasi perioada din 2018, precum si in T3 2019 comparativ cu T3 2018, atat in termeni valorici, cat si cantitativi;

• Fluxuri pozitive din activitatea operationala, generand 98 milioane RON in T1-T3 2019 (in T1-T3 2018: 303 milioane RON);

• Investitii de 85 milioane RON; printre investitiile facute se afla continuarea programului de crestere a eficientei energetice a proceselor tehnologice, prin care ALRO a reusit sa puna in functiune cuve de electroliza bazate pe noua tehnologie AP12 LE (Aluminium Pechiney Low Energy), de la care se asteapta un impact in ceea ce priveste cantitatea de energie consumata;

• Industria aluminiului a fost marcata in continuare in T3 2019 de valori reduse ale LME, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2018, fapt ce a afectat valoarea cifrei de afaceri a Grupului.

ALRO S.A. (ALR), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, după capacitatea de productie a anunțat astazi rezultatele financiare consolidate pentru primele noua luni din 2019. Cifra de afaceri a Grupului a inregistrat o scadere de 6% in 2019 fata de 2018, atingand nivelul de 2,16 miliarde RON in primele noua luni din 2019.

In acest context, Grupul ALRO a inregistrat o pierdere neta de 22,7 milioane RON, dar a reusit sa raporteze un EBITDA de 233,6 milioane RON, cu vanzari in crestere la 9 luni ale produselor din aluminiu procesat, fata de aceeasi perioada din 2018, precum si in T3 2019 comparativ cu T3 2018, atat in termeni valorici, cat si cantitativi.

Evoluția acțiunilor ALRO a consemnat o scădere de apox 25% de la inceputul anului. Sursa BVB

Analiza pieței

Media cotatiei aluminiului pentru primele 9 luni incheiate la 30 septembrie 2019 (LME) a fost de 1.804 USD/tona, comparativ cu media cotatiei LME la 9 luni incheiata la 30 septembrie 2018, de 2.157 USD/tona. In aceste circumstante, in ciuda efortului Grupului de a raspunde mai bine cerintelor pietei si a livrarilor mai mari de produse procesate, scaderea de aproximativ 350 USD/tona a cotatiei LME a limitat nivelul valoric al vanzarilor.

Reluarea treptată a productiei din rafinaria de alumina Norsk Hydro Alunorte a provocat un excedent care a avut un impact asupra pietei, astfel incat pretul de vanzare mai mic al aluminei pe piata a determinat Grupul sa livreze mai putin din aceasta in afara Grupului decat in anul precedent.

CITESTE SI:  O companie românească ce operează terenuri agricole, pregătește un plasament privat și listarea pe piața AeRO

Pretul spot al aluminiului (Australia FOB) a scazut cu 30% de la inceputul anului si pana acum la 277 USD/tona in conditiile in care capacitatea excedentara de 50% a Alunorte si-a reluat gradual activitatea (producand inca 3 milioane de tone pe an sau 2% din productia globala) si sanctiunile SUA asupra Rusal au fost ridicate.

Un alt factor important in industria aluminiului este furnizarea energiei electrice, al carei pret pe piata locala a crescut cu 50% in ultimii trei ani (S1 2019 fata de S1 2016), depasind nivelul mediu din Uniunea Europeana (conform statisticilor Eurostat).

Rezultate Financiare si Operationale

Costul bunurilor vandute la nivelul Grupului a crescut cu 12% in T3 2019, comparativ cu T3 2018 (T3 2019: 620.619 mii RON comparativ cu T3 2018: 552.748 mii RON) in principal din cauza cresterii preturilor de achizitie ale utilitatilor (electricitate si gaz).

Vanzarile consolidate ale Grupului in perioada de 9 luni 2019 incheiata la 30 septembrie 2019 au fost de 2.162.353 mii RON, mai mici fata de nivelul raportat in aceeasi perioada a anului 2018 (respectiv 2.296.368 mii RON). Vanzarile ALRO au fost de 1.931.172 mii RON in primele 9 luni din 2019 (9 luni 2018: 1.985.271 mii RON).

Rezultatul net al Grupului pentru primele 9 luni din 2019 a fost o pierdere de 22.721 mii RON, comparativ cu un profit net de 223.535 mii RON in aceeasi perioada din 2018. ALRO a inregistrat o pierdere neta de 109.962 mii RON fata de un profit net de 202.860 mii RON in aceeasi perioada din 2018. In aceeasi perioada, Grupul ALRO a inregistrat fluxuri pozitive din activitatea operationala generand 98 milioane RON in T1-T3 2019 (in T1-T3 2018: 303 milioane RON).

In cursul primelor 9 luni ale anului 2019, Grupul a inregistrat o productie de produse primare si procesate mai mare decat in perioada similara a anului 2018. Acelasi trend a fost remarcat si la nivel de trimestru, societatea producand aluminiu primar in cantitate de 72.173 tone in T3 2019 (T3 2018: 68.742 tone) si aluminiu procesat in cantitate de 24.589 tone in T3 2019 (T3 2018: 21.483 tone).