BET
17022.39
0.44%
BET-TR
35319.39
0.44%
BET-FI
61034.15
0.91%
BETPlus
2514.02
0.42%
BET-NG
1215.29
0.23%
BET-XT
1451.38
0.49%
BET-XT-TR
2977.6
0.49%
BET-BK
3128.8
0.34%
ROTX
37388.27
0.43%


Analiștii de la Erste Group au un preț țintă de 16.6 lei pentru acțiunile Transport Trade Services, adică un randament potențial de 23%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Pe fondul rezultatelor primului trimestru și perspectivelor recente pentru anul in curs, analiștii de la Erste Group mențin recomandarea de CUMPĂRARE pentru acțiunile Transport Trade Services (TTS), concomitent cu creșterea prețul țintă la 16,65 RON/acțiune, ceea ce inseamnă un randament potențial de aproape 23% față de prețul curent.

TTS a publicat recent rezultatele primului trimestru care arată o creștere semnificativă a profitabilității și a marjelor operaționale.

Veniturile totale au avansat cu aproximativ 90%, ajungând la peste 300 mil. lei față de 162 mil. lei din primul trimestru al anului trecut. În același timp, profitul operațional a crescut de peste șase ori, înregistrând 104 mil. lei, față de 16 mil. lei în T122.

Profitul net a înregistrat un avans similar, ajungând la 89 mil. lei față de cei 12 mil. lei din perioada similară a anului trecut.

Pe o bază trimestrială, compania a înregistrat o creștere de 13%, cu venituri operaționale și profit net de peste două ori mai mari și un EBITDA în crestere cu 83%.

Rezultatele din T1 2023 ne consolidează poziția față de acțiunile companiei și creează o nouă bază pentru proiecțiile noastre, chiar și într-un scenariu negativ.

Rezultatele nu sunt surprinzătoare și atestă capacitatea managementului de a se adapta la un mediu în evoluție și creează o bază solidă in care operează și se extinde.

Cu un mediu tarifar favorabil, mai ales pe segmentul produselor agricole, profitabilitatea crește și contribuie la evaluarea actuală.

Chiar și în cel mai rău scenariu, cu o creștere minimă a volumului și o scădere dramatică a tarifelor, evaluarea TTS arată încă un potențial de creștere considerabil, pe fondul generării fluxului de numerar operațional și al nivelurilor actuale de cheltuieli de cpital,″ se arată in analiza Erste.

Din punct de vedere al rentabilității, cifrele au fost la fel de impresionante, cu o marjă EBITDA de 41% și o marjă a profitului net de 29%, ajungând în același interval ca T3 2022. De fapt, primele trei luni ale anului 2023 au fost cele mai profitabile înregistrate de companie și cu cele mai mari venituri consolidate.

CITESTE SI:  Analiză XTB: După ce a crescut prețurile, fenomenul Taylor Swift ar putea influența și alegerile din SUA

În primul trimestru al anului, principalul motor a fost fluxul de produse agricole, pe fondul reconfigurării fluxurilor legate de războiul din Ucraina. Astfel, pe o bază anuală, volumele transportate de flota fluvială a TTS au crescut cu aproximativ 60%.

În ceea ce privește operațiunile portuare, fluxul de produse agricole a fost și el majorat cu 44%, ajungând la 0,94 mil. tone, comparativ cu 0,64 mil. tone din T1 2022, aceste cifre reprezentând doar volumele operate pe plan intern.

Pe de altă parte, compania a înregistrat scăderi semnificative în volumele transportate și operate în mărfuri chimice și minerale. Transportul de produse chimice a scăzut cu aproape 49% și operațiunile portuare din același segment au scăzut cu 36% la 0,23 milioane de tone.

O situație similară a fost prezentă în segmentul mineralelor, cu o contracție de 25% a transportului de marfă. Volumele portuare operate pe segmentul mineralelor au scăzut, de asemenea, cu 46%.

Recent, compania a anunțat achiziţionarea unui nou terminal în Portul Constanţa, DECIROM. Tranzacția – recent aprobată de autorități – urmează să fie finalizată până la sfârșitul lunii iunie.

Achiziția, care ar spori capacitatea de operațiuni portuare, a avut un preț de aproximativ 22 de milioane de euro. În aceeași timp, compania continuă să investească în extinderea și îmbunătățirea flotei de transport fluvial printr-un program de modernizare și recertificare a șlepurilor, împreună cu alte cheluieli pentru construirea de noi șlepuri care să crească capacitatea de transport cu 6.000 de tone.

De asemenea, va investi în macarale plutitoare pentru a eficientiza operațiunile portuare și pentru a crește capacitatea de operare.

Compania a aprobat o sumă de 33 de milioane de lei care va fi platită sub formă de dividende din venitul net pe anul 2022. Rata de plată este de 18%, dar ar putea fi crescută semnificativ în viitor, deoarece compania generează un flux de numerar operațional semnificativ care ar putea susține cheltuielile de capital și o plată mai substanțială a dividendelor.

Analiza completă poate fi accesată aici.