BET
8443.65
-1.18%
BET-TR
14081.29
-1.17%
BET-FI
41367.81
-1.54%
BETPlus
1264.93
-1.17%
BET-NG
650.45
-0.61%
BET-XT
771.12
-1.08%
BET-XT-TR
1292
-1.07%
BET-BK
1651.65
-0.7%
ROTX
17477.71
-1.23%

Analiză: Poate Hertz să evite falimentul?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

• Hertz (HTZ.US) și-a depus actele pentru faliment la sfârșitul lunii mai

• Prețul acțiunilor companiei a crescut în această lună

• Cea mai mare parte a datoriei Hertz este susținută de sectorul de vehicule

• Șanse mici de a evita falimentul

Pandemia de coronavirus a creat condiții asemănătoare unei crize pe piețele globale, cu multe companii care intră în faliment sau riscă să facă acest lucru. Unii investitori văd oportunități în astfel de companii și decid să cumpere acțiuni chiar și după ce compania intră în faliment. Hertz este un exemplu perfect, deoarece, în ciuda depunerii cererii pentru protecția falimentului, acțiunile sale s-au apreciat ieri cu până la 500% de la începutul lunii și au trecut doar 10 zile din iunie.

De ce a depus Hertz cererea pentru faliment?

Hertz (HTZ.US) este una dintre cele mai mari companii de închirieri auto din lume. În afară de oferirea de servicii de închiriere în locații turistice populare, are și puncte în majoritatea aeroporturilor aglomerate din întreaga lume.

Activitatea turistică înghețată cauzată de pandemie a stopat zborurile de pasageri. La rândul său, Hertz a văzut că majoritatea cererii pentru serviciile sale se evaporă. Lipsa clienților, volumul mare al datoriilor și perspectivele slabe pentru viitor au pus compania sub presiune semnificativă.

Întrucât compania nu a reușit să ajungă la un acord cu creditorii, depunerea pentru protecția falimentului a fost singura cale de urmat. Hertz a depus cererea pentru protecția falimentului conform capitolului 11 ​​pe 22 mai.

Sursa: Bloomberg

Creșterea recentă a prețului acțiunilor Hertz a fost susținută de o apreciere masivă a volumului de tranzacționare. De fapt, au fost tranzacționate aproape de două ori mai multe acțiuni în primele 9 zile ale lunii iunie 2020 decât pe parcursul întregului an 2019!

Capitolul 11. Ce urmează?

Depunerea actelor pentru protecția falimentului în conformitate cu capitolul 11 ​​permite companiei să intre într-un proces de restructurare. Majoritatea părților interesate din Hertz se vor pregăti acum și vor conveni asupra unui plan de reorganizare.

Dacă judecătorii și creditorii federali americani îl confirmă, acordul devine obligatoriu și urmează procesul de restructurare. Totuși, acesta nu este singurul rezultat al procedurii din capitolul 11. Părțile ar putea să nu ajungă la un acord și, în acest caz, compania va intra în faliment în conformitate cu capitolul 7.

Acesta specifică falimentul prin lichidarea activelor și distribuirea încasărilor între părțile implicate. Al treilea scenariu posibil constă în respingerea înregistrării falimentului, ceea ce face ca firma să piardă protecția și să le permită creditorilor să colecteze creanțele. Cu toate acestea, de obicei, companiile depun o nouă cerere pentru faliment într-o astfel de situație.

CITESTE SI:  Companiile din sectorul utilităților din indicele BET rămân în continuare subevaluate și au un randament al dividendului atractiv

Poate fi evitat falimentul?

Cazul lui Hertz este unul complicat și se poate dovedi dificil de salvat de la faliment. Hertz avea în jur de 18,7 miliarde USD datorii pe termen lung la sfârșitul primului trimestru din 2020. Cu toate acestea, se spune că, până la 15 miliarde de dolari se află în titluri garantate de active legate de flota auto a Hertz.

Satisfacerea creanțelor creditorilor ar putea lăsa Hertz cu puține mașini sau chiar deloc, și, desigur, acesta nu este un scenariu optimist pentru companiile de închirieri auto. Creditorii ar putea arăta bună-credință și să permită amânarea rambursării datoriilor, dar nu există multe motive pentru care să facă acest lucru.

În primul rând, Hertz nu este în măsură să le compenseze pentru că își asumă un risc mai mare pentru mai mult timp. În al doilea rând, perspectivele de afaceri pentru Hertz sunt foarte slabe și compania va continua să ducă o luptă de supraviețuire până când transportul aerian va reveni la normal. Rețineți că, instanțele din SUA nu au voie să confirme planurile de reorganizare care vor conduce cel mai probabil la o nouă procedură de faliment.

Pe lângă cele 15 miliarde de dolari în titluri garantate de active menționate mai sus, Hertz are și datorii negarantate de peste 3 miliarde de dolari. Acționarilor nu li se va plăti nimic până când nu se rambursează datoria garantată și negarantată. Restructurarea este adesea un proces lung și acționarii sunt plătiți la sfârșitul acestei perioade.

Sursa: xStation5

Prețul acțiunilor Hertz (HTZ.US) a revenit la începutul lunii iunie, susținut de volume puternice de tranzacționare. Prețul a atins limita superioară a structurii Overbalance și a început să se retragă. Tranzacțiile de astăzi înainte de deschiderea pieței sugerează că acțiunea va deschide sesiunea cu un declin de două cifre. 

Un joc foarte riscant

În concluzie, Hertz va trebui să parcurgă un drum lung pentru a evita falimentul. Este posibil, dar având în vedere că problemele companiile nu sunt neapărat pe termen scurt, ar putea exista foarte puține motive pentru a face acest lucru.

Acțiunile Hertz au scăzut cu peste 95% în perioada februarie-iunie dintr-un motiv valid – elementele fundamentale pur și simplu nu susțin ideea că firma poate face crizei. În timp ce acțiunile pot crește deocamdată datorită fluxurilor speculative, piața va ajunge în cele din urmă la realitate, pe măsură ce situația va evolua.