BET
16883.08
-0.21%
BET-TR
35030.34
-0.21%
BET-FI
60489.28
0.26%
BETPlus
2495.03
-0.23%
BET-NG
1206.45
-0.08%
BET-XT
1439.97
-0.1%
BET-XT-TR
2954.19
-0.1%
BET-BK
3109.87
0.11%
ROTX
37061.21
-0.21%


Aquila țintește dublarea EBITDA în 5 ani, prin evoluție organică și achiziții

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Aquila, unul dintre liderii pietei de distributie de bunuri de larg consum, tinteste dublarea EBITDA in urmatorii cinci ani, atat prin crestere organica, cat si prin achizitia de companii cu un nivel ridicat al indicatorului, anunta oficialii companiei in cadrul conferintei Wood & Company Frontier Investor Days.

Avem un istoric de crestere consistenta in business, cu o rata medie de crestere anuala a veniturilor de 26% in ultimii 3 ani. In plus, inregistram o crestere a EBITDA de 2.6 ori in 2021, fata de 2018, atat prin evolutie organica, cat si prin achizitiile efectuate.

Dublarea EBITDA in urmatorii 5 ani este un obiectiv esential al strategiei noastre, deoarece ne propunem sa crestem si sa optimizam, in continuare, business-ul, atat prin crestere organica, cat si prin achizitii – acolo, tinta de EBITDA este mai mare decat media noastra actuala. Imbunatatirea marjelor este una dintre directiile importante din strategia noastra, alaturi de cresterea organica si prin achizitii, pastrand si accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii.

Ne concentram activ pe maximizarea expunerii in canalele cu rate de crestere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa si Gas Station (benzinarii)”, declara Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.

Reprezentantii companiei iau in considerare achizitia unor producatori de branduri de top in segmentul in care activeaza, complementare cu portofoliul actual de produse vandute, si analizeaza posibile sinergii la nivelul lantului de distributie.

Echilibru intre marcile proprii si vanzarea brandurilor consacrate

In ceea ce priveste brandurile proprii existente in portofoliul nostru, precum Gradena sau LaMasa, ne concentram pe cresterea gamei de produse si a prezentei in rafturile magazinelor si in HoReCa.

CITESTE SI:  Buget BRD 2024: Creștere moderată a venitului net bancar determinată de creșterea veniturilor din dobânzi

Cautam sa pastram permanent un echilibru intre cresterile de pret si volume, respectiv sa ne concentram pe accesibilitatea produselor noastre pentru clienti, mai ales in contextul actual al evolutiei preturilor, la nivel global”, adauga Dumitrescu

Produsele vandute de Aquila reprezinta marci consacrate, din diferite categorii: produse de ingrijire personala – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Rafaelo, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curatenie – Dero, Cif sau Cocolino; sau mancare pentru animale de companie – Whiskas sau Pedigree.

Focus pe digitalizare si automatizare

In prezent, sistemele Aquila migreaza spre solutia Microsoft Dynamics 365, pe baza experientelor anterioare pozitive cu solutiile ERP Microsoft, a posibilitatilor de personalizare a unor solutii specifice business-ului, si de conectare cu alte software-uri specializate.

Si activitatile logistice sunt planificate si monitorizate cu ajutorul unui software specializat de management – Warehouse Management System, care permite eficientizari si imbunatatiri continue ale fluxurilor de intrare, depozitare si pregatire a comenzilor, precum si a serviciilor cu valoare adaugata, precum ambalari promotionale sau etichetari.

Compania foloseste si solutii inovatoare, precum sistemul Pick-by-light – pregatirea comenzilor pe baza de culori, care au permis optimizarea productivitatii si care vor fi extinse, pe termen scurt si mediu, si in alte depozite cu volume importante.

Aquila si-a anuntat noile tinte in cadrul conferintei Wood & Company Frontier Investor Days. Dezvoltarea brandurilor proprii este una dintre directiile strategice de dezvoltare anuntate de companie, alaturi de aria de M&A, cresterea organica si optimizarea operatiunilor, cu accent sporit pe componenta de digitalizare.