BET
17053.3
0.62%
BET-TR
35383.51
0.62%
BET-FI
60255.94
-0.37%
BETPlus
2517.9
0.58%
BET-NG
1218.65
0.51%
BET-XT
1451.99
0.54%
BET-XT-TR
2978.84
0.54%
BET-BK
3128.79
0.34%
ROTX
37463.88
0.63%


Brokerii de la Goldring au un preț țintă actualizat de până la 15.7 lei/acțiune pentru Sphera Franchise Group (SFG). Potențial de creștere de peste 15%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Casa de brokeraj Goldring și-a actualizat analiza privind evoluția companiei Sphera Franchise Group S.A. și a stabilit un preț-țintă, pentru următoarele 12 luni, cuprins în intervalul 14,80-15,77 lei/acțiune, scăderea față de prețul-țintă stabilit anterior (15,96-17,50 lei/acțiune) venind ca urmare a publicării rezultatelor financiare aferente primului trimestru al anului, sub așteptările analiștilor, dar și ca urmare a presiunilor inflaționiste existente.

Date financiare cheie
Din perspectiva veniturilor obținute, Sphera Franchise Group se află pe un trend ascendent, înregistrând o creștere de aproximativ 31,8% față de vânzările realizate în primul trimestru al anului 2021.

Din punct de vedere geografic, țara care a contribuit în cea mai mare măsură la veniturile obținute este Italia (+70%), urmată de România (+28%) și de Republica Moldova (+23%).

La nivel de brand, cea mai mare contribuție a avut-o Pizza Hut, crescând cu aproximativ 55% față de T1 2022, urmată de Taco Bell (+48%) și KFC (+29%).

Întrucât cheltuielile înregistrate la nivelul restaurantelor au crescut într-o măsură mai mare decât veniturile obținute, fiind cu 39% mai mari decât cele înregistrate în primul trimestru al anului 2021, rezultatul din exploatare din restaurante s-a situat sub nivelul preconizat de către analiști, în scădere cu aproximativ 58,4% față de T1 2021.

Evoluție acțiuni Sphera Franchise Group. Sursa BVB

Cu toate că o parte din costuri au fost transferate consumatorilor prin creșterea prețurilor produselor vândute, sunt previzionate în continuare creșteri succesive ale prețurilor, în vederea rebalansării rezultatului din exploatare.

Creșterea cheltuielilor din restaurante a fost determinată în principal de către creșterea costurilor materiei prime (+40,7%), puse pe seama creșterii prețurilor cărnii de pui, a costurilor cu energia, dar și a mediului inflaționist general.

Din cauza înlăturării restricțiilor impuse de către criza sanitară, renegocierea chiriilor a fost dificilă, determinând creșterea costurilor cu chiriile cu aproximativ 30,3% față de primul trimestru al anului 2021.

Alte categorii de cheltuieli care au înregistrat creșteri sunt cele referitoare la redevențe (+32,8%), la publicitate (+53,7%), la amortizare (+11,6%) și alte cheltuieli din exploatare (+44,4%).

Surse: Comunicatele, datele financiare și cotațiile companiilor listate la Bursa de Valori București, dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA

Dezvoltarea rețelei de restaurante
În primul trimestru al anului 2022, Grupul a deschis un număr de 4 restaurante noi, reprezentând o pondere de aproximativ 22% din totalul de 18 noi restaurante estimate a fi operaționale pe parcursul anului 2022 (9 KFC România, 2 KFC Italia, 4 Pizza Hut și 3 Taco Bell).

CITESTE SI:  Prețul aurului, aproape de recordurile istorice: 2.400 de dolari/uncie

Drept urmare, la finalul perioadei ianuarie-martie 2022, conform raportului trimestrial, Sphera opera 174 restaurante: 94 restaurante KFC în România, 2 în Moldova și 20 în Italia, precum și 14 restaurante Taco Bell, 42 restaurante Pizza Hut (dintre care 22 Pizza Hut și 20 Pizza Hut Delivery), 1 subfranciză PHD și 1 restaurant Paul în România.

Bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022 a fost realizat, conform declarației managementului, ținând cont de presiunile inflaționiste ale costurilor materiei prime, ale inelasticității costurilor generale de administrație, ale deprecierii leului față de euro, dar și ale creșterii salariului minim.

Din perspectiva vânzărilor obținute din restaurante, Grupul estimează o creștere cu 33% a acestora față de veniturile obținute în anul 2021.

Se are în vedere o redresare treptată în perioada imediat următoare, livrările continuând să aibă o pondere însemnată în totalul vânzărilor realizate.

Ținând cont de faptul că în anii anteriori cifra de afaceri aferentă primului trimestru contribuia, în medie, cu 23,40% la totalul veniturilor obținute, considerăm bugetarea acestora ușor supraestimată, însă realizabilă, în principal datorită planului de dezvoltare stabilit pentru parcursul acestui an.

Investiția în vederea deschiderii noilor restaurante este estimată la aproximativ 15,5 mil. EUR. Li se alătură, de asemenea, investițiile orientate către remodelarea restaurantelor și implementarea soluțiilor de comandă digitală, estimate la 4,5 mil. EUR.

În vederea stabilirii intervalului de preț, analiștii de la Goldring au acordat un discount atât în cadrul mediei, cât și al medianei, având în vedere faptul că indicatorii bursieri ai companiei se regăsesc sub valorile înregistrate la nivelul companiilor comparabile.

Astfel, a fost acordat un discount de 17% în funcție de medie, respectiv 15% în funcție de mediană, pretul țintă fiind in intervalul 14.80 – 15.77 lei.

Analiză efectuată de către dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA. Analiza se poate descărca aici.