BET
16347.25
0.62%
BET-TR
33918.6
0.62%
BET-FI
59593.1
0.62%
BETPlus
2418.01
0.6%
BET-NG
1175.05
0.81%
BET-XT
1399.18
0.63%
BET-XT-TR
2870.54
0.63%
BET-BK
3017.97
0.39%
ROTX
35850.36
0.64%


BT Capital Partners a actualizat raportul de analiză pentru Purcari Wineries: potențial de creștere de peste 40% raportat la prețul actual

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Casa de brokeraj BT Capital Partners (BTCP), parte a grupului financiar Banca Transilvania, a actualizat raportul de analiză al companiei Purcari Wineries după ce în al treilea trimestru aceasta a depășit așteptările privind creșterea anuală și prognoza privind marja pentru acest an, în timp ce profitul net a ramas încă sub evoluția anului trecut.

Scăderea profitabilității a venit ca urmare a unui cumul de factori, printre care un stoc de vin mai scump cauzat de seceta din 2020 dar și presiunea macro sau conflictul regional care au avut un impact negativ asupra marjei brute.

BTCP are acum un preț țintă de 12,26 lei pentru acțiunea Purcari, un potențial de creștere de peste 40% față de cotația actuală.

Creșterea vânzărilor a accelerat în trimestrul III
În trimestrul III din acest an, vânzările de produse finite ale companiei au crescut cu 21% an/an și cu 12% trim/trim, până la 69,4 milioane lei, cu 9% peste estimările brokerilor și mai mari decât prognoza inițială de 10-15%.

Veniturile din România (piața principală) au crescut cu 17,2% an/an și 13% trim/trim, până la 35,7 milioane lei (+7% față de estimări), pe măsură ce mărcile Bostavan și Purcari au avut o creștere de două cifre, în timp ce Bardar (un brand relativ nou) a prezentat cea mai bună performanță în ceea ce privește creșterea an/an (de la o bază relativ mică).

Vânzările din Moldova (a doua cea mai mare piață a companiei) a ajuns la 16,3 milioane lei, în creștere cu 12,2% an/an și cu 2% sub estimări, datorită creșterii continue pe toate canalele.

În ceea ce privește piețele mai mici în care Purcari încearcă să dezvolte notorietatea mărcii, cea mai notabilă performanță a fost în Asia (2,5x an/an până la 2,9 milioane lei), în timp ce vânzările din Polonia, Cehia și Slovacia au înregistrat o creștere de 12-13% an/an.

Evoluția vânzărilor în Ucraina a fost surprinzătoare (+4% an/an la 1,5 milioane lei, de 10 ori mai mari față de estimarea de 147 mii lei), în ciuda conflictului regional.

Luând în considerare atât vânzările de produse finite, cât și veniturile din afacerile recent achiziționate de gestionare a deșeurilor, linia de top a crescut cu 27% an/an, până la 75,9 milioane lei (cu 10% mai puțin față de prognoza celor de la BTCP).

CITESTE SI:  2Performant a raportat o creștere cu 35% a veniturilor totale la finalul anului trecut

Cheltuieli operaționale mai mari pe fondul creșterii costului bunurilor vândute

Din punct de vedere al cheltuielilor, costul bunurilor vândute a crescut cu 56% an/an la 44 de milioane de lei (15% peste estimări) din cauza strugurilor mai scumpi din recolta 2020, ceea ce a condus la o marjă brută de 42%, în scădere de la 52,8 % în trimestrul III 2021 și sub estimările înitiale de 45%.

În ceea ce privește cheltuielile generale și administrative, compania a reușit să reducă costurile pe o bază trimestrială cu 14,3%. Cu toate acestea, pe o bază anuală, costurile de marketing au crescut cu 11,1%, până la 7,3 milioane lei (6% peste estimări), în timp ce cheltuielile generale au crescut cu 56,7% an/an până la 7 milioane lei (16% sub estimări).

În consecință, rezultatul activităților operaționale a fost de 18 milioane lei (-5% an/an, dar cu 21% peste estimări), în timp ce EBITDA a scăzut ușor la 22,1 milioane lei (-4% an/an și 13% peste prognoză).

Având în vedere că rezultatul financiar net al companiei s-a transformat într-o pierdere de 756 mii lei (față de câștigul net de 3,3 milioane lei anul trecut) cauzată de o creștere cu 50% a/an a datoriei purtătoare de dobândă, venitul net a scăzut cu 25,3% an/an până la 14,5 mil lei, dar a rămas peste proiecția de 11 milioane lei.

Profitul net a ajuns la 12,9 milioane lei (-25% an/an, dar cu 21% mai mare față de estimările BTCP), în timp ce marja de profit net a ajuns la 19%, depășind prognoza companiei de 15% pentru 2022.

Pentru primele nouă luni din 2022, veniturile au crescut cu 20% an/an, la 200 de milioane de lei (la limita superioară a prognozei de 15-20%), în timp ce profitul net a scăzut cu 11% an/an la 35,4 milioane de lei și marja de profit net a ajuns la 18% (mai mare decât orientarea de 10-15% pentru 2022).

Raportul de analiză complet poate fi descarcat aici.