BET
16974.58
0.27%
BET-TR
35220.22
0.27%
BET-FI
60455.53
-0.4%
BETPlus
2503.84
0.24%
BET-NG
1223.71
0.54%
BET-XT
1447.84
0.17%
BET-XT-TR
2970.38
0.17%
BET-BK
3106.05
0.06%
ROTX
37299.58
0.27%



BT Capital Partners are un preț țintă de 0.607 lei pentru acțiunile Aquila, adică un potențial de creștere de aproape 8%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

BT Capital Partners a facut un nou raport de analiză de data aceasta pentru Aquila Part Prod, al doilea cel mai mare jucător din sectorul de distributie FMCG care de curând a intrat si pe piața din Republica Moldova, cu recomandare neutră și preț țintă de 0.607 lei/actiune, ceea ce înseamnă un potențial de creștere de aproximativ 8% față de cotația actuală.

Principalii piloni care susțin recomandarea casei de brokeraj a Bancii Transilvania sunt rezultatele financiare constante și modelul de afaceri puternic bazat pe relații pe termen lung cu diferite mărci cunoscute, acțiunile sale fiind ușor supravândute în comparație cu valoarea intrinsecă.

Cu toate acestea, compania prezintă întârzieri prelungite în îndeplinirea angajamentelor sale din IPO, cum ar fi tranzacțiile de cumpărare care au fost anuntate la acea vreme.

În schimb, Aquila a folosit o parte din banii obtinuti la listare pentru rambursarea datoriilor și distribuirea dividendelor.

Model de business rezilient la inflatie

Industria de distribuție a bunurilor de larg consum este vitală pentru economiile tuturor țărilor și este de obicei mai puțin afectată în perioadele economice incerte.

Aquila este unul dintre cei mai mari jucători de distribuție din România, cu o afacere integrată și o cotă de piață de aproximativ 9%. În afară de segmentul de distribuție, compania are și diviziile de transport și logistică care susțin activitatea principală.

De asemenea, are acorduri de parteneriat pe termen lung bine stabilite cu renumite mărci locale si internationale, care cel mai probabil vor continua în viitor. În plus, conform modelul de afaceri al companiei, creșterea rapidă a prețurilor poate duce la o marjă mai mare pe măsură ce valoarea stocurilor se poate aprecia în timp.

Pe de altă parte, industria FMCG din Romania s-a maturizat, pe masură ce rata de creștere a veniturilor a scăzut în ultimii ani, iar din perspectiva volumelor acest lucru poate duce la o creștere modestă a afacerii.

Prin urmare, planul de expansiune al companiei se bazează mai degrabă pe achiziții decât pe creștere organică. Cu toate acestea, încă nu au fost anunțate achiziții, managementul afirmând că se află în discuții active cu alți distribuitori cu privire la potentiale tranzacții.

Creștere stabilă, dar mai lentă pe viitor

Industria FMCG din România așteaptă o creștere mai lentă a veniturilor in anii următori, scenariul de baza al raportului luând in considerare o creștere anuală compusă (CAGR) de 5,4% pentru următorii cinci ani, ceea ce presupune o dezvoltare plată pentru distribuția tradițională cu amănuntul, compensată de o creștere de 7,2% pentru canalul de retail organizat și una de 15,1% pentru HoReCa până în 2026.

Se preconizează că vânzările în Moldova vor crește puternic in acest an datorită achiziției Trigor AVD în mai 2021 și se anticipează că vor arăta o creștere de 3,4% pentru perioada 2023-2026.

CITESTE SI:  Banca Transilvania distribuie dividende în valoare de 1 miliard de lei din profitul anului trecut cu randament de 4,5%

În opinia noastră, se așteaptă o creștere organică a veniturilor mai mică decât inflația pentru perioada prognozată din cauza maturizării industriei și unele schimbări în comportamentul clienților în perioade incerte (de exemplu, mărcile mai ieftine sunt favorizate față de mărcile premium), se precizează in raport.″

Un factor suplimentar care poate ajuta Aquila este creșterea marginală a mărcilor proprii care au de obicei marje mai mari. Momentan, cele mai cunoscute mărci sunt mâncărurile gata congelate LaMasa (2,2% din veniturile din distribuție) și marca de fructe și legume procesate Gradena (1% din veniturile din distribuție).

Evoluție acțiuni Aquila. Sursa BVB

Nicio tranzacție la un an după IPO

În prospectul de listare, compania a menționat că intenționează să utilizeze numerarul strâns pentru a efectua tranzactii, în timp ce o declarație mai recentă a conducerii indica o dublare a EBITDA în următorii cinci ani (atât organic, cât și bazat pe achiziții).

Cu toate acestea, încă nu au fost anunțate achiziții finalizate, în timp ce majoritatea numerarului strâns la IPO (354 milioane lei) a fost folosit pentru a rambursa datoria (aproximativ 171 milioane lei) și pentru distributie de dividende (84,6 milioane lei cu o rată de plată de 120% în 2022).

Venitul financiar va contribui la creșterea profitul net

BT Capital Partners anticipează ca rezultatele financiare vor deveni pozitive începând cu acest an (4,7 milioane lei venit financiar net în 2022).

Astfel, profitul net este anticipat să crească cu 8,3% atingând 81,3 milioane lei în 2026, în timp ce marjele de profit nete sunt anticipate să scadă de la 3,8% la 3,2% în perioada prognozată, în principal din cauza presiunilor din partea inflației.

Evaluare: Preț țintă de 0,607 RON/acțiune bazat pe metodologia fluxurilor de venit actualizate cu o recomandare neutră

Pe baza modelului de evaluare, BT Capital Partners a stabilit un preț țintă de 0,607 RON/acțiune (+8% față de valoarea actuală), cu o recomandare neutră.

Credem că acțiunea este evaluată corect de către piață, deoarece potențialul de creștere este incert având în vedere că nu a fost anunțată nicio achiziție și iar creșterea organică se află in faza de maturitate a pieței.

De asemenea, în ciuda faptului că este al doilea cel mai mare jucător din piață, compania reprezintă doar 9% din cota totală, ceea ce înseamnă că concurența în industrie este foarte mare, fără a permite marjelor să se îmbunătățească semnificativ in viitor.

Analiză efectuată de casa de brokeraj BT Capital Partners. Raportul poate fi descarcat aici.