BET
9844.01
-2.51%
BET-TR
15755.77
-2.51%
BET-FI
50550.94
-2.61%
BETPlus
1472.76
-2.5%
BET-NG
730.99
-2.76%
BET-XT
907.68
-2.65%
BET-XT-TR
1462.65
-2.65%
BET-BK
1909.42
-2.88%
ROTX
20509.45
-2.5%

BVB introduce un nou program pentru Market Makeri pentru creșterea lichidității

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Bursa de Valori București (BVB) va introduce la începutul anului 2020 un program pilot destinat intermediarilor care activează sau care intenționează să activeze ca Market Maker pentru acțiuni, în vederea îmbunătățirii lichidității acțiunilor respective. Prin implicarea în program, aceștia beneficiază de comisioane mai mici, reduceri și, în mod suplimentar, bonusuri, condiționat de îndeplinirea anumitor criterii specifice.

Astfel, BVB a redefinit programul de Market Maker pentru acțiuni, actualizare care va intra în vigoare din data de 01 ianuarie 2020, obiectivul vizat fiind ca Market Making-ul să atingă cel puțin 15% din totalul activității de tranzacționare pe segmentul de acțiuni.

Reconfigurarea programului de Market Maker vizează un accent mai mare pe parametri cantitativi față de cei calitativi, după cum urmează:
flexibilizarea parametrilor de ordin calitativ: parametri zilnici de cotare (perioada minimă pentru menținerea cotațiilor într-o ședință de tranzacționare, spread maxim), eliminarea indicatorului lunar de conformitate privind numărul de ședințe dintr-o lună;

reconfigurarea termenilor programului, prin includerea unor indicatori cantitativi:
» termeni de bază – care vizează ca îndeplinirea zilnică a parametrilor de cotare pentru o acțiune (perioada minimă de cotare, spread maxim) să implice acordarea comisioanelor standard de Market Maker pentru tranzacțiile efectuate de un Market Maker pe contul House în piața principală REGS. Acest set de termeni este aplicabil pentru toate acțiunile din cadrul Pieței Reglementate
Comision de 3bps/ parte
» termeni suplimentari – prin care se acordă reduceri sau bonificații, în condițiile în care valoarea zilnică tranzacționată pe contul House (cumpărare și vânzare) de către un Market Maker pe acțiunea respectivă în Piața Principală depășește anumite praguri valorice stabilite.
Termenii suplimentari se vor aplica după cum urmează:
• Depășirea primului prag valoric (implică acordarea de reduceri) pentru toate acțiunile din Program;
Comision: 0 / parte

CITESTE SI:  MedLife încheie anul 2019 cu o creștere de 24.5% a cifrei de afaceri pro-forma, depășind pragul de 200 milioane de euro

• Depășirea celui de-al doilea prag valoric (care implică acordarea de bonificații) – pentru un grup pilot de actiuni: Banca Transilvania (TLV), Romgaz (SNG), BRD-Groupe Societe Generale (BRD), Nuclearelectrica (SNN) și OMV Petrom (SNP).
Bonificație de 3bps/ parte

Reducerile sau bonificațiile se vor aplica la toată valoarea zilnică tranzacționată pe contul House pentru acțiunea vizată, nu doar marginal pentru diferența care depășește pragurile aferente.