BET
11158.52
-0.58%
BET-TR
18795.71
-0.58%
BET-FI
48318.83
-0.5%
BETPlus
1669.16
-0.58%
BET-NG
813.13
-0.39%
BET-XT
989.9
-0.59%
BET-XT-TR
1675.33
-0.59%
BET-BK
2151.31
-0.53%
ROTX
23467.87
-0.35%

Companii de urmărit: Salesforce, cea mai cunoscută companie cu produse axate pe servicii pentru clienți

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Pentru toți cei care nu cunosc Salesforce (CRM.US), este o companie americană de software la cerere, pentru gestionarea capitalului uman și a clienților companiilor prin programul său CRM numit Sales Cloud.

Pe lângă această soluție, compania are și alte produse axate pe servicii pentru clienți, marketing, inteligență artificială, managementul comunității, crearea de aplicații, etc. Soluțiile Salesforce sunt potrivite pentru IMM-uri și, de asemenea, pentru corporații mari.

Conform ultimelor date de la IDC, multinaționala fondată de Marc Benioff deține 19,8% din piață. Cu acest procent, Salesforce deține din piață un procent mai mare decât cei patru rivali imediați combinați (Oracle 5,3%, SAP 4,8%, Adobe 3,9% și Microsoft 3,8%).

Sursa: IDC, Worldwide Semiannual Software Tracker, octombrie 2020.

În acest context, vorbim despre o companie cu caracteristici de creștere, în sectorul tehnologic și care a demonstrat o consistență în creșterea anuală a veniturilor. În ultimii 10, a obținut în medie un nivel de 29,1% și sub același criterii, câștigurile sale pe acțiune s-au situat la 5,4%, conform tabelului de mai jos.

Sursa: Salesforce, Factset

Deși au existat perioade mai bune, în principal înainte de Criza financiară, cu o creștere trimestrială (YoY) de peste 60%, când domeniul managementului CRM era în plină expansiune și compania nord-americană a apărut ca lider de piață. După criza financiară din 2008, creșterea trimestrială (YoY) a rămas stabilă între 20% și 35%. În tabelul de mai jos putem vedea variațiile de creștere ale cifrei de afaceri ale companiei în ultimii 14 ani.

Sursa: Macrotrend.net

Deși creșterea dinamică rămâne într-o tendință exponențială atât trimestrială, cât și acumulată anual.

Sursa: Macrotrend.net

Și, deși cifrele sunt bune, evenimentele recente au afectat evoluția pe piața bursieră a companiei, aceasta aflându-se într-o perioadă corectivă. După ce a atins maxime la peste 280 USD pe acțiune a revenit în scădere marcând minime recente în zona nivelului de 200 USD pe acțiune.

CITESTE SI:  Dezvoltatorul imobiliar Qualis Properties a listat prima sa emisiune de obligațiuni la BVB

Suportul cheie spart în ultimele zile, de la 215 USD pe acțiune, este acum o rezistență pe care prețul va trebui să o depășească pentru a menține structura locală și a avansa către niveluri de tranzacționare de peste 230 USD. Dacă această structură 1:1 ne proiectează un preț teoretic apropiat de aceste niveluri, atâta timp cât este posibil să fie depășit nivelul anterior de suport devenit între timp rezistență.

Sursa: xStation

Presiunea existentă datorită randamentelor în creștere a datoriilor SUA, combinată cu temerile privind creșterea inflației, ar putea corecta și mai mult sectorul tehnologic american. Mai ales după ce a estimat că previziunile Fed prevăd o creștere pentru 2021 a economiei nord-americane de 6,5%, în timp ce inflația nu se va recupera la niveluri apropiate de 1,5-2%.

Această presiune macroeconomică pentru o proiecție nerealistă exercită o presiune negativă asupra sectorului tehnologic și ar putea afecta pe termen mediu evoluția prețurilor companiilor de creștere, cum ar fi Salesforce, chiar dacă fundamentele lor ar trebui să susțină în continuare maxime istorice.

Analiză efectuată de Darío García, XTB Spania