BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Creșterea veniturilor Purcari accelerează cu 27% în T3 2022, în timp ce EBITDA normalizată crește cu 26%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries PLC, companie listată pe piața principala de la BVB și unul din producătorii principali de vin din Europa Centrala si de Est, a anunșat astăzi publicarea rezultatelor pentru 9 luni 2022.

Veniturile au crescut cu 20% față de anul precedent, ajungand la 199,8 milioane RON, in al treilea trimestru cresterea accelerand la 27%.

Grupul a inregistrat o performanta puternica, marjele EBITDA si a venitului net din T3 2022 ajungand la 29% si respectiv 19%. Cresterea EBITDA normalizata, excluzand incasarile suplimentare din tranzactia GCC inregistrata in T3 2021 fiind de +26%.

Oferta de valoare a Grupului, in formula de “lux accesibil”, a demonstrat rezilienta față de presiunile inflationiste, economice si geopolitice, brandurile Purcari, marca de intaietate a Companiei, si Bardar, marca de brandy Premium, crescand la rate de doua cifre.

In octombrie, Grupul a facut inca un pas spre consolidarea pozitiei sale de lider al vinificatiei din Europa Centrala si de Est, prin achizitia unui pachet majoritar de 76% din Angel’s Estate, o crama cu ciclu complet din Bulgaria, cu 100 ha de vii proprii si o capacitate anuala de productie de peste un milion de sticle.

In acest trimestru, vreau sa subliniez recolta noastra excelenta din 2022, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. A fost un an de recolta record pentru Grupul nostru si impreuna cu achizitiile de struguri din surse terte, suntem pregatiti sa beneficiem de o structura de costuri competitiva in 2023.

Acesta fapt este unul important, avand in vedere presiunile inflationiste continue, mai ales dupa sezonul agricol dificil din 2021. Suntem foarte optimisti cu privire la 2023.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv Purcari Wineries PLC.

CITESTE SI:  Bento devine Membru Asociat al Asociației Române pentru Relația cu Investitorii

Repere cheie

· Romania: +11% crestere a veniturilor in 9 luni 2022 si +17% in T3 2022. Crestere de doua cifre pentru Purcari cu performanta puternica a seriei Nocturne in HoReCa. Bardar, crestere rapida fata de anul trecut cu o cerere marita in conturile cheie, desi de la o baza mai mica.

· Moldova: +29% in 9 luni 2022, tendinta ascendenta continuand pe toate canalele, toate brandurile avand o performanta puternica atat ca valoare cat si volum.

· Polonia: +11% in 9 luni 2022, continuand acordarea prioritatii marjelor fata de volum si crescand ponderea vanzarilor Premium. Focusarea pe segmentul Premium da roade, vanzarile Purcari si Bardar crescand cu +5pp pe an, pana la 7% din vanzarile totale ale Grupului in Polonia pentru 9 luni 2022.

· Asia: +56% crestere a vanzarilor, toate marcile aratand o tractiune buna. Mediul comercial si logistic provocator persista. Continuarea livrarilor prin portul Constanta din Romania (vs. Odesa, anterior).

· Ucraina: +4% in T3 fata de anul trecut, primul trimestru de crestere in 2022, vanzarile la 9 luni fiind la nivelurile din jumatatea anului 2021. Mentinerea echipei locale, vanzari doar cu plata in avans de 100%.