BET
11642.16
0.36%
BET-TR
19842.96
0.36%
BET-FI
49285.32
-0.62%
BETPlus
1742.48
0.37%
BET-NG
814.89
0.06%
BET-XT
1023.59
0.11%
BET-XT-TR
1753.19
0.2%
BET-BK
2239
0.08%
ROTX
25018.81
0.67%

Federal Reserve menține rata dobânzii de politică monetară la minime istorice. Continuă rezultatele companiilor americane

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Rezerva Federală a refuzat miercuri să renunțe la politica monetară relaxată, în ciuda unei economii care dă semne că se revigorează rapid.

Așa cum era de așteptat, banca centrală americană a decis să mențină ratele dobânzilor pe termen scurt ancorate aproape de zero, si programul de achiziții obligațiuni in valoare de 120 miliarde dolari în fiecare lună.

Ultima parte a politicii este un efort în două direcții pentru a sprijini o economie care a crescut puternic începând cu 2021, precum și pentru a sprijini funcționarea pieței într-un moment în care creditele ipotecare pe termen lung cresc încă cu aproximativ 3%.

Președintele Fed, Jerome Powell, a declarat că recuperarea este „inegală și departe de a fi completă”. Deși a menționat că presiunile inflației ar putea crește în următoarele luni, aceste „creșteri unice ale prețurilor vor avea doar efecte tranzitorii asupra inflației”.

Continua de asemenea sezonul raportărilor financiare pe Wall Street cu cele mai importante companii din sectorul tehnologic care au deschis seria de săptămâna aceasta.

Iată cele mai importante rezultate:

Google

A depasit orice asteptari pe care le aveau analistii privind rezultatele din primul trimestru. Dincolo de cifrele extraordinare, observăm ca a bătut pentru prima data chiar Microsoft dpdv al veniturilor si al profitabilității.

Veniturile Google au crescut cu 34% față de aceeași perioadă a anului precedent, compania a raportat venituri din publicitate de 44,68 miliarde dolari, fiind o creștere semnificativă de la 33,76 miliarde de dolari în același trimestru al anului trecut, ceea ce poate fi cea mai rapidă rată de creștere anualizată din cel puțin ultimii patru ani, deși comparatia cu trimestrul I de anul trecut poate fi ușor forțată deoarece atunci a inceput pandemia ceea ce a cauzat scădere accentuată a cheltuielilor publicitare.

Veniturile din YouTube au ajuns la 6,01 miliarde de dolari, o creștere de 49% față de anul trecut, veniturile Google Cloud au crescut cu 46% de la an la an, până la 4,05 miliarde de dolari, Alphabet, compania mamă a Google a aprobat de asemenea o răscumpărare suplimentară de acțiuni de până la 50 de miliarde de dolari. 

Microsoft

In cazul Microsoft lucrurile stau aproape la fel, rezultate fiind mai bune decât așteptările. Acum se pune întrebarea dacă așteptările au fost setate corect. Producătorul de software și hardware a înregistrat o creștere anuală a veniturilor cu 19%, aceasta fiind cea mai mare creștere trimestrială pe care a înregistrat-o compania din 2018, în parte datorită câștigurilor din vânzările de PC-uri.

Segmentul Microsoft Intelligent Cloud care contine si Azure a realizat venituri de 15,12 miliarde de dolari, in creștere cu 23%, compania a continuat să vândă mai multe licente Office, iar aplicația Teams a ajuns la 145 de milioane de utilizatori activi zilnic, în creștere față de 115 milioane în octombrie, în timp ce veniturile din publicitate pe reteaua LinkedIn au atins venituri de 3 miliarde de dolari în ultimele 12 luni, a declarat CEO-ul Microsoft, Satya Nadella.

Microsoft lucrează cu o marja operațională globală de aproape 41%. Tot in T1, compania a câștigat un contract al armatei SUA în valoare de 21,9 miliarde de dolari pe următorii 10 ani pentru căștile de realitate virtuală pe baza celui mai recent dispozitiv HoloLens.

AMD

Câștigurile puternice ale AMD vin pe fondul unei penurii continue de microcipuri, compania raportand un venit net în primul trimestru de 555 milioane dolari, sau 45 de cenți pe acțiune, comparativ cu 162 milioane dolari sau 14 cenți pe acțiune, în perioada din anul precedent pe masură ce veniturile din centrele de date s-au dublat.

Veniturile din segmentul de calcul și grafică au fost în creștere cu 46% față de anul anterior, în principal datorită procesorului Ryzen și creșterii vânzărilor produselor grafice Radeon.

Din ce in ce mai multi producători de laptoruri, precum Acer, Asus, Lenovo sau chiar HP au lansat notebook-uri bazate pe procesoarele Ryzen 3000 sau 5000.

Pentru al doilea trimestru al anului 2021, AMD se așteaptă ca veniturile să fie de aproximativ 3,6 miliarde de dolari, ceea ce ar reprezinta o creștere de aproximativ 4% trimestrial air la nivelul întregului an AMD așteaptă acum o creștere a veniturilor de aproximativ 50% față de 2020.

3M

CITESTE SI:  Vivre Deco atrage 7 milioane de euro printr-un nou plasament privat de obligațiuni, intermediat de TradeVille

Conglomeratul industrial 3M tocmai a livrat cea mai bună performanță trimestrială a câștigurilor din mai mult de un deceniu, semn că economia industrială globală începe să-și revina.

3M a câștigat 2,77 dolari pe acțiune de la 8,9 miliarde de dolari în vânzari, cu toate astea prețul s-a corectat putin de la momentul prezentarii rezultatelor.

Vânzările în unitatea de afaceri industrială și de siguranță care produce echipamente de protecție individuală, printre care si măștile N95, au crescut cu aproape 14% de la an la an, dar profiturile au crescut mai repede decât vânzările.

De asemenea, vânzările către industria transporturilor și electronice au crescut cu peste 13%, iar cele din segmentul de asistență medicală și consumatori, care includ bine cunoscutele Post-it uri au crescut cu aproximativ 7%, respectiv 10%, de la an la an.

Perspectiva pentru 2021 rămâne neschimbata, cu câștigurile preconizate să fie cuprinse între 9,20 și 9,70 USD pe acțiune iar creșterea totală a vânzărilor pe tot parcursul anului, între 5 și 8%.

Starbucks

Compania a depășit estimările de câștiguri ale analiștilor de pe Wall Street, însă veniturile sale trimestriale au fost sub așteptări. Vânzările din din SUA au crescut cu 9%, revenind la nivelurile pre-pandemice.

Atentie, compania a raportat profit net în al doilea trimestru fiscal de 660 milioane de dolari, sau 56 de cenți pe acțiune, în creștere față de 328,4 milioane de dolari sau 28 de cenți pe acțiune, cu un an mai devreme.

Conform companiei, în T1, clienții au cumpărat cafele mai mari și mai scumpe dar au adăugat si mâncare la comenzile lor, aducând o creștere medie de 21% pe bonul fiscal. Cu toate acestea, traficul este în continuare în scădere cu 10%.

În China, a doua cea mai mare piață a Starbucks, vânzările au crescut cu 91%, fata de anul trecut.

General Electric

Daca in sectorul tehnologic, IT si retail lucrurile stau foarte bine, nu același lucru putem spune despre alte industrii. Compania a raportat venituri in scădere cu 12% fata de aceeași perioadă a anului trecut si o pierdere de 2,8 mld dolari.

Totusi divizia de energie regenerabilă a GE a crescut mult mai repede decât veniturile totale ale companiei în ultimii ani si s-ar putea sa fie un beneficiar net al programului administrației Biden privind energia curată.

In schimb, unitatea de aviație a GE, care a fost puternic afectată de pandemia COVID-19 în curs, a raportat o scădere a veniturilor de 28%. Pe segmentul medical compania a lansat diferite soluții inovatoare care vin in ajutorul medicilor care lupta cu pandemia Covid 19.