BET
16883.67
0%
BET-TR
35031.57
0%
BET-FI
59891.75
-0.99%
BETPlus
2494.57
-0.02%
BET-NG
1207.49
0.09%
BET-XT
1438.33
-0.11%
BET-XT-TR
2950.82
-0.11%
BET-BK
3105.47
-0.14%
ROTX
37074.06
0.03%


Grupul MedLife incheie anul 2020 cu o crestere de 25,5% fata de anul trecut.

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Sistemul Medical MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, anunta incheierea anului 2020 cu o cifra de afaceri pro-forma, consolidata la nivel de grup, in valoare de 1,214 milioane RON (251 milioane euro), inregistrand astfel o crestere de 25,5% fata de 2019.

In pofida contextului pandemic si a crizei sanitare, MedLife a continuat sa isi desfasoare intens activitatea. Adaptarea rapida la noul context social si calibrarea corespunzatoare a structurii operationale, au ajutat compania sa atinga o performanta buna in 2020 si sa isi imbunatateasca gradual profitabilitatea in linie cu strategia din ultimii ani.

Dezvoltarea retelei de laboratoare COVID-19, intr-un timp record, a reprezentat una dintre realizarile importante ale grupului la nivelul anului trecut. Prin prisma acestora, MedLife a putut sa testeze periodic personalul medical si de suport, sa tina in siguranta angajatii si, implicit, pacientii si sa pastreze functionale reteaua de clinici si spitale, asigurand un act medical de calitate.

Mai mult decat atat, grupul MedLife s-a concentrat pe ajutorul oferit pacientilor si institutiilor statului, prin efectuarea testelor COVID-19 si degrevarea spitalelor publice prin preluarea pacientilor cronici. Totodata, compania a derulat numeroase programe de sprijin pentru diferite categorii defavorizate in context pandemic.

Un segment foarte important de investitie si dezvoltare la nivelul anului 2020 l-a reprezentat divizia de cercetare a grupului. Compania a realizat numeroase studii de cercetare privind evolutia noului virus pe teritoriul Romaniei, reusind sa joace un rol important la nivel de societate in monitorizarea pandemiei.

Pentru anul acesta, reprezentantii MedLife doresc sa intensifice activitatea diviziei de cercetare a grupului si, in acest sens, si-au exprimat intentia de a extinde programul de secventiere a virusului SARS CoV 2, dar si de a lansa noi studii pentru a sprijini in continuare autoritatile in combaterea pandemiei.

A fost un an greu, plin de incercari si tensionat deopotriva pentru cei mai multi dintre noi. De la primele semnale la nivel local, ne-am dat seama ca nu va fi ceva trecator, asa ca ne-am mobilizat, am lucrat la mai multe scenarii si ne-am adaptat noilor conditii.

Am lansat programe noi de screening pentru pacienti cu patologii cronice, dar si pentru cei care au trecut prin infectia cu SARS CoV2, am investit in cercetare deruland studii in premiera nationala cu privire la imunizarea naturala pentru COVID 19, secvetierea virusului sau dinamica anticorpilor post infectie si post vaccin si, nu in ultimul rand, am derulat constant programe de testare pentru a tine in siguranta colegii, medicii si asistentii din toate unitatile noastre.

Toate aceste masuri ne-au ajutat nu doar sa ne adaptam noii realitati economice, dar si sa optimizam dinamica businessului pentru perioada urmatoare. Suntem pregatiti sa capturam veniturile care vor veni din zona de recuperare post pandemie”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.

Grupul MedLife a inregistrat o activitate dinamica si in zona clientilor corporate. Astfel, inca de la inceputul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a raspunde nevoilor aparute in acest context epidemiologic: de la consultatii online si digitalizarea serviciilor de medicina muncii, la programe de informare privind repornirea in siguranta a business-urilor, consultanta in ceea ce priveste triajul epidemiologic sau campanii de testare COVID la sediul companiei.

CITESTE SI:  Acțiunile Purcari Wineries se mențin în Indicele MSCI Romania Small Cap

Mai mult, plecand de la contextul pandemic si avand o baza solida a rezultatelor istorice, MedLife a lansat un nou program cu focus pe anticiparea anumitor trenduri in ceea ce priveste starea de sanatate intr-o industrie /respectiv companie si personalizarea serviciilor medicale astfel incat sa se poata diminua riscurile la diferite patologii in randul angajatilor. In esenta, noul program va ajuta companiile sa isi protejeze angajatii si clientii si implicit sa scada si cheltuielile si sa isi creasca productivitatea.

Este un program unic in Romania ce are la baza principiile medicinei personalizate. Astfel, in baza unei analize ample a istoricului medical, dar si a unui cumul de informatii privind particularitatile fiecarei industrii, implicit companii in parte vom putea oferi programe medicale personalizate care sa contribuie la diminuarea riscului la diferite patologii in randul angajatilor.

Practic, putem actiona foarte targetat pe fiecare colectiv in parte, iar pe baza evaluarii factorilor de risc, a afectiunilor, a efectelor adverse asupra business-ului, putem adapta programele medicale astfel incat sa imbunatatim starea de sanatate a angajatilor si sa ajutam companiile sa propulseze. In felul acesta companiile partenere vor reusi nu doar sa aiba grija de sanatatea angajatilor, dar si sa scada cheltuielile si sa creasca nivelul de productivitate” a declarat Mihai Marcu.

In perspectiva, pentru 2021, reprezentantii companiei anunta ca vor continua sa fie receptivi si proactivi la tot ce aduce aceasta pandemie dar, totodata, vor continua si planurile de dezvoltare si extindere post-COVID.

Suntem conectati cu tot ceea ce inseamna dinamica economica actuala, avem planuri de dezvoltare si extindere si suntem pregatiti sa avansam, insa ne uitam cu atentie in piata, pentru a apasa pe acceleratie la momentul potrivit. In continuare vom avea ca obiectiv prioritar sanatatea si siguranta pacientilor nostri urmand sa ne adaptam constant la nevoile lor actuale, grevate de contextul pandemic. Din punct de vedere operational, vrem sa consolidam pozitia noastra pe piata din Romania, pe care o consideram foarte importanta si cu po­ten­tial mare de dezvoltare, si, in masura in care vor exissta oportunitati ne dorim sa testam si piata din regiune.

Dispunem de linii de credit care sunt dedicate atat programului de achizitii, cat si dezvoltarii de proiecte destinate recuperarii pacientului post-COVID, avand la dispozitie noua majorare, in valoare de 20 milioane euro, la care se adauga lichiditati importante generate de diviziile noastre de business. Totodata, vom continua, gradual, lucrarile la dezvoltarea proiectului MedLife Medical Park, care are potentialul de a deveni in perioada urmatoare cel mai complex proiect medical din Romania si se va compara lejer cu alte entitati medicale de dimensiuni foarte mari din Europa. Noile investitii si achizitii vor fi atent calibrate in functie de evolutia pandemiei”, a specificat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.