
În primele nouă luni din 2020, Sphera Franchise Group a înregistrat un profit operațional de 34,8 mil lei
Sphera Franchise Group (“Sphera”) raportează vânzări consolidate de 502,4 milioane RON în primele nouă luni ale anului, reprezentând o scădere de 27,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările consolidate ale Grupului în al treilea trimestru s-au ridicat la 197,9 milioane RON, ceea ce înseamnă o scădere de 20,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, însă în creștere cu 86,2% comparativ cu trimestrul doi al acestui an. Performanța înregistrată în T3 a reușit să reducă impactul negativ al pandemiei înregistrat în T2.
Livrările prin canalele proprii și parteneriatele cu agregatorii de comenzi online au contribuit la îmbunătățirea performanței în T3. Astfel, în perioada iulie-septembrie, 24% din totalul comenzilor au fost generate prin canalele de livrare, în timp ce 76% au fost vândute în restaurante. Spre comparație, în aceeași perioadă a anului trecut, doar 6% dintre comenzi erau generate prin canalul de livrare. În ceea ce privește contribuția la vânzări pe țări, în primele nouă luni, România reprezenta 87,5%, Italia 11,3%, iar Moldova 1,1%
În trimestrul trei, Sphera a reușit să pună în aplicare măsuri importante de reducere a costurilor, atât la nivelul restaurantelor, cât și la nivelul cheltuielilor generale și administrative. Mai mult, pe parcursul trimestrului trei, Grupul a beneficiat de ajutor de stat din partea guvernului român, care a contribuit la scăderea cheltuielilor cu salariile cu 33,4%, iar renegocierea cu proprietarii de spații comerciale a contribuit la scăderea cheltuielilor, cu chiria, cu 20,7%. De asemenea, costurile de publicitate au fost reduse cu 34,9%, față de T3 2019.
În primele nouă luni, restaurantele au înregistrat un profit operațional de 34,8 milioane RON, cu 60,5% mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În ciuda scăderii cheltuielilor generale și administrative cu 17,4%, Sphera a încheiat primele nouă luni cu o pierdere operațională de 0,4 milioane RON.
Cu toate acestea, a îmbunătățit semnificativ marja operațională în T3, încheind perioada ianuarie-septembrie cu EBITDA normalizată de 28,4 milioane RON și cu o marjă operațională de 5,7%, considerabil mai mare comparativ cu EBITDA normalizată de 1,6 milioane RON și marja operațională de 0,5% raportate pentru S1 2020. Grupul a închis T3 cu un EBITDA normalizată de 26,9 milioane RON, cu doar 11,8% mai mică față de T3 2019 și un profit net de 17,6 milioane RON, cu 12,3% mai mic față de T3 2019.
„Suntem mulțumiți de performanța obținută, întrucât, prezentăm astăzi investitorilor un trimestru puternic, profitabil. Performanța noastră în T3 a contribuit la recuperarea a 26,9 milioane RON în EBITDA și la reducerea pierderii nete înregistrate la 30 iunie cu 17,6 milioane RON. Este important să subliniem creșterea marjei EBITDA normalizată, de la 12,3% în T3 2019 la 13,6% în T3 2020, cel mai ridicat nivel trimestrial înregistrat de la listarea
Grupului. Spre comparație, în T1 marja EBITDA normalizată la nivel de Grup a fost de 1,8%, iar în T2 de -1,9%. Trebuie, de asemenea, să menționez performanța KFC România, care a înregistrat o marjă operațională impresionantă de 19,2% și a KFC Moldova de 21,2%. Totodată aș vrea să subliniez și poziția solidă pe care o înregistrăm din punct de vedere lichiditate cu un sold de 113 mil ron. ” a declarat, Directorul Financiar, Valentin Budeș.
De la începutul anului și până în prezent s-au deschis trei noi restaurante în Italia și cinci în România. În trimestrul trei, au fost inaugurate patru restaurante – trei în România și unul în Italia. De asemenea, la jumătatea lunii octombrie un nou restaurant KFC a fost inaugurat in România, iar la jumătatea lunii noiembrie au fost inaugurate: un restaurant KFC în Italia și un restaurant Taco Bell în România. La 30 septembrie, Grupul număra 158 de restaurante, dintre care 157 deschise și deservind clienții, respectând în același timp măsurile de siguranță impuse în contextul pandemiei.