BET
11924.7
1.65%
BET-TR
23194.59
1.65%
BET-FI
50127.35
0.55%
BETPlus
1779.36
1.58%
BET-NG
883.96
0.71%
BET-XT
1042.6
1.5%
BET-XT-TR
2015.11
1.5%
BET-BK
2221.28
1.44%
ROTX
26759.92
1.53%


Investitorii penalizează acțiunile Sphera Group după publicarea rezultatelor la șase luni

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Sphera Franchise Group, compania care opereaza in Romania restaurantele KFC, Pizza Hut si Taco Bell a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 350,1 milioane RON în primele șase luni ale anului, în creștere cu 44,5% față de rezultatele din aceeași perioadă din 2017, cea mai mare contributie la aceasta crestere avand-o brandul KFC, se arată intr-un comunicat al companiei publicat pe site-ul bursei.

Cu toate acestea, rezultatul EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a ajuns la 32,3 milioane RON, reprezentând o reducere de 7,1% față de anul trecut. Principalele motive ale profitabilității în scădere au fost accelerarea semnificativă a ritmului de deschidere a restaurantelor, incluzând cele două noi segmente de afaceri (restaurante KFC în Italia și Taco Bell în România), împreună cu o încetinire generală a condițiilor pieței de retail în al doilea trimestru al anului.

In aceste conditii, compania a raportat un profit net de 18,75 mil lei, in scadere cu 31% față de aceeasi perioadă a anului trecut.

De la inceputul anului, actiunile Sphera (simbol SFG) au continuat să scadă pe bursă, pretul maxim inregistrat anul acesta fiind de 42,5 lei/actiune, iar spre finalul sedintei de astazi (n.r. 14.08.2018) acestea se tranzacționau un jurul valorii de 24,8 lei, in scadere cu 4,6% fata de ultimul pret de inchidere.

Evolutie actiuni Sphera Group. Sursa BVB

Pentru Sphera, prima jumătate de an reprezintă dovada că eforturile susținute aduc rezultate pe măsură. În această perioadă am navigat, încă o dată, pe teritorii noi, prin deschiderea celui de-al treilea restaurant Taco Bell în București și extinderea în continuare a rețelei noastre de restaurante, atât în România, cât și în Italia. Performanțele noastre solide nu doar că s-au reflectat în rezultate, dar au atras și recunoaștere internațională: am primit premiul ”Francizatul Anului”, cea mai înaltă distincție în cadrul YUM! Brands Inc. la nivel global”, a spus Mark Hilton, CEO, Sphera Franchise Group.

CITESTE SI:  Agroserv Măriuța raportează vânzări de 54,9 milioane de lei în primele nouă luni din 2022

Reprezentantii companiei au mai declarat ca pentru a doua jumătate a anului, Sphera rămâne încrezătoare în capacitatea sa de a-și atinge obiectivul de creștere a vânzărilor cu 25% și estimează că își va depăși angajamentele de extindere a reţelei de unităţi pentru anul 2018.

Foto credit: Dreamstime