BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


MedLife anunță o creștere de 33% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an dar profitul net a scăzut cu peste 70%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, anunta rezultatele financiare inregistrate la nivel de grup in primul trimestru al acestui an si raportează o cifra de afaceri consolidata pro forma de 555,5 milioane RON, in crestere cu 33% față de aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele graduale ale Grupului reflecta dezvoltarea constanta si sustenabila in timp a performantei financiare, operationale si de afaceri.

Inca de la inceputul anului am dovedit determinare in aplicarea strategiei noastre de dezvoltare, iar rezultatele reflecta efortul sustinut al celor peste 10.000 de angajati si colaboratori MedLife care ofera servicii medicale de top pacientilor, precum si al echipei de management care, de aproape trei decenii, gestioneaza agil diversele provocari generate in contextul economico-social.

Pentru perioada urmatoare, ne concentram pe consolidarea graduala a Grupului MedLife, investind in dezvoltarea durabila a afacerii.

Consolidam operatiunile, noile companii achizitionate, valoarea brandului si, implicit, pozitia de lider in domeniul medical privat, astfel incat sa ne asiguram un loc puternic pe piata locala si regionala, cu o capacitate rapida de adaptare la orice noi tendinte si cerinte ale pietei”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife.

Un trimestru caracterizat de o performanță bună pe toate liniile de afaceri

In termeni generali, cererea de servicii medicale s-a mentinut la un nivel ridicat. In perioada ianuarie – martie 2023, majoritatea sectoarelor de business au inregistrat cresteri importante comparativ cu acelasi interval al anului 2022, cele mai performante fiind clinicile (+49.2%), spitalele (+26.4%) si corporate (+12.7%), urmate de clinicile stomatologice (+26.5%), si laboratoare (+2.2%).

Cu toate astea, profitul operational a inregistrat o scadere de 32,5% in T1 2023, comparativ cu perioada de 3 luni incheiata la 31 martie 2022 si a ajuns la 27.583.492 RON din cauza creșterii cheltuielilor operationale (Consumabile si materiale de reparatii +42%, cheltuieli cu salariile +30%, si altele)

Pierderea financiara a ajuns la 15.096.179 RON, dublându-se față de aceeasi perioadă a anului trecut.

CITESTE SI:  Cum influențează criza din Marea Roșie comerțul global și companiile românești de import-export

Rezultatul net inregistrat in 2023 a scazut comparativ cu 2022 și a ajuns la 8.424.575 RON la finalul primului trimestru.

Inca de la inceputul anului, optimizarea si integrarea celor 13 companii achizitionate in 2022 au fost si raman esentiale pentru reprezentantii MedLife. Aditional, printre realizarile obtinute in primele luni ale acestui an se numara si consolidarea retelei de spitale odata cu finalizarea achizitiei Muntenia Hospital, cel mai mare spital privat din Arges, dar si inaugurarea Hyperclinicii Deva, cea mai mare clinica din judetul Hunedoara.

Notabila este si finalizarea achizitiei pachetului majoritar Nord – Grupul Medical Provita care detine un spital multidiscipinar, 5 clinici, 2 centre de imagistica dotate cu echipamente performante si ultramoderne, un laborator pentru prelucrarea unei game variate de analize si teste medicale, dar si singurul centru de instruire in terapia durerii din Europa Centrala si de Est.

In plus, in demersul de sustinere a dezvoltarii afacerilor sanatoase in Romania, MedLife a devenit primul operator medical privat care ofera abonamente medicale cu acoperire 360° – de la servicii de preventie, la asigurari de sanatate, servicii stomatologice si sport.

Obiective pentru anul in curs

Dupa ce in 2022, Grupul MedLife s-a extins prin nu mai putin de 20 proiecte de dezvoltare si extindere, anul 2023 va fi despre consolidarea marjelor de profitabilitate post-achizitii la nivel national. In materie de noi achizitii si demersuri de extindere, reprezentantii companiei au adoptat un comportament mai putin dinamic, actionand in aceasta directie in functie de context si de tendintele pietei.

In plan operational, obiectivele strategice sunt cresterea portofoliului de medici si investitia in servicii medicale de cea mai inalta calitate, satisfactia pacientilor.

De asemenea, compania continua dezvoltarea proiectului MedLife Medical Parc, cea mai mare unitate medicala a Grupului si, in paralel, vizeaza inaugurarea unor noi unitati medicale ambulatorii in tara.