BET
12220.99
-0.77%
BET-TR
21501.99
-0.77%
BET-FI
52037.68
-0.07%
BETPlus
1824.56
-0.76%
BET-NG
800.78
-1.47%
BET-XT
1080.19
-0.93%
BET-XT-TR
1902.56
-0.93%
BET-BK
2384.16
-0.81%
ROTX
26089.54
-0.8%

MedLife anunță o creștere de 58% a cifrei de afaceri și un profit net 71.5 mil lei

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Sistemul Medical MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania a inregistrat in primele sase luni ale anului in curs o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 741 de milioane de lei, in crestere cu 58% fata de primul semestru din 2020.

Cifra raportata reflecta investitiile care au fost facute in ultima perioada, precum dezvoltarea de produse noi pentru zona de clinici, cresterea numarului de laboratoare prin amenajarea laboratoarelor covid, dar si extinderea numarului de interventii chirurgicale pe segmentul de spitale.

A fost un semestru bun, ne bucuram ca rezultatele confirma eforturile noastre strategice de investitii si dezvoltare. Ne-am axat pe dezvoltarea de noi produse in clinici, de la pachete de screening pre si post covid la pachete de preventie pentru pacientii cu patologie cronica. Laboratoarele au fost un alt segment in care am investit si pe care l-am crescut considerabil.

In continuare suntem prezenti pentru a oferi suport autoritatilor si publicului larg, mai ales in acest context al cresterii numarului de noi infectari. Ne propunem sa investim si mai mult in infrastructura, astfel incat sa crestem gradul de acces pentru aceste analize. Totodata, luam in calcul dezvoltarea a noi centre mobile de testare, esentiale pentru a avea o cat mai buna acoperire nationala.

Spitalele si-au sporit si ele activitatea, tot mai multi romani s-au ingrijit de sanatatea lor si au venit sa beneficieze de investigatii si interventii chirurgicale, cel mai probabil amanate pe perioada de lock down. De altfel, suntem in proces de dezvoltare cu proiectul MedPark, cel mai mare hub medical din tara, pe care ne dorim sa-l acceleram, iar daca lucrurile vor decurge conform planului strategic, vom replica acest model, in urmatorii ani, si in orasele mari din tara: Brasov, Sibiu, Cluj, Arad.

Evoluție acțiuni Medlife. Sursa BVB

Si segmentul de farmacii a luat amploare, odata cu integrarea in grup a celor doua companii, CED Pharma si Pharmachem, si extinderea portofoliului de produse. Continuam extinderea si retehnologizarea, suntem cu piciorul pe acceleratie si atenti, in egala masura, la evolutia pandemiei”, a declarat Mihai Marcu, CEO si Presedinte MedLife Group.

In ceea ce priveste EBITDA pro-forma, aceasta a inregistrat o crestere de 96%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cifra raportata pentru primul semestru fiind de 157,3 milioane de lei, comparativ cu 80,2 mil. inregistrati in 2020.

De-a lungul anilor, am fost consecventi ca si pozitie in piata, ne-am prezentat transparent rezultatele financiare si ne-am bucurat de o crestere constanta si sanatoasa. Este important ca si celelalte companii sa faca acest exercitiu de transparenta al raportarilor financiare, pastrand o consecventa a modalitatilor de raportare“ a completat Mihai Marcu.

Potrivit reprezentantilor companiei, primele sase luni din 2021 reflecta si nota increzatoare pe care o capata piata economica din Romania, in contextul in care companiile si-au accelerat activitatea, iar romanii s-au reintors treptat la activitatile obisnuite.

“Lucrurile pot arata bine cand vorbim de o populatie majoritara imunizata impotriva COVID, cel putin acest lucru explica scaderea numarului de cazuri din vara aceasta fapt care a permis si reluarea unui numar mare de activitati. Cu toate acestea, perspectivele valului 4 cauzat de tulpina Delta, par din ce in ce mai ingrijoratoare. Estimarile specialistilor arata, fara echivoc, faptul ca in perioada imediat urmatoare vom asista la o noua crestere a numarului de cazuri, situatie care va pune din nou presiune pe sectiile de spitale si cele de ATI.

Dupa cum am aratat si in studiul nostru, rata mare de imunizare in Romania este influentata in special de cei care au trecut prin boala, procentul celor care s-au vaccinat fiind in continuare unul mic. Pe aceasta cale, fac din nou un apel catre companii si publicul larg pentru a se vaccina.

Doar prin vaccinare putem sa ne reluam un flux cat mai normal al lucrurilor. Doar in felul acesta reusim cu totii, impreuna, sa repunem economia pe picioare, sa crestem din nou locurile de munca, productia si exporturile.”, a declarat Mihai Marcu.

Accesarea unui nou credit sindicalizat

Totodata, MedLife anunta astazi intentia de a contracta un nou credit sindicalizat in valoare de 50 de milioane de euro pentru consolidarea pozitiei pe piata, fonduri ce vor fi folosite pentru accelerarea programului de achizitii.

CITESTE SI:  MAMBricolaj înregistrează venituri de aproape 25 de milioane de lei în primul semestru din 2021

Intentionam sa accesam un nou credit sindicalizat, in valoare de 50 mil. euro, suma care se adauga la creditul semnat in luna mai a.c., in valoare de 40 mil. euro. Asadar vorbim de un total de 90 mil. euro, fonduri pe care intentionam sa le investim in extinderea programului de achizitii in tara, dar si in regiune. De altfel, suntem in discutii avansate pentru 2-3 achizitii importante care, in situatia in care se vor concretiza, vor aduce plus valoare in portofoliul nostru de servicii.

Suplimentar, la acest credit se vor adauga, dupa caz, si alte lichiditati importante ale companiei care ne vor permite sa facem investitii pentru dezvoltarea organica a segmentelor de business din resurse proprii.

Am dovedit in toti acesti ani ca suntem o companie care are o strategie consecventa si un ritm de crestere sustinut, iar rezultatele sunt pe masura eforturilor noastre. Dupa ce anul trecut am urcat la un sfert de miliard de euro, anul acesta avem sanse mari sa fim prima companie medicala privata din Romania care ajunge la o treime de miliard de euro ”, a declarat Mihai Marcu.

Perspective S2, 2021: Investitii in cercetare si digitalizare, extinderea programului de achizitii

Ca si obiective pentru cea de-a doua jumatate a anului 2021, reprezentantii MedLife spun ca divizia de cercetare va juca in continuare un rol important in monitorizarea pandemiei din Romania, in timp ce programul de achizitii si digitalizarea vor reprezenta si ele o prioritate in planul de strategie pentru urmatoarele 6 luni.

Am jucat un rol important in monitorizarea pandemiei si vom continua investitiile in cercetare, fiind primul operator de servicii medicale private care face din cercetare un obiectiv strategic. In acest sens, lucram la dezvoltarea noului laborator de biosecuritate, grad III, o premiera in regiune, si, in paralel, avem in derulare mai multe studii, printre care si cel de imunizare celulara (celulele T). Pana in acest moment, investitiile in cercetare au depasit 1 milion de euro, fonduri exclusiv proprii.

De asemenea, programul de achizitii este si el activ, asa cum mentionam, am finalizat preluarile CED Pharma si Pharmachem Distributie si suntem in discutii avansate pentru alte achizitii. Credem ca pana la sfarsitul anului vom anunta cel putin 2 tranzactii importante care ne vor ajuta sa ne consolidam pozitia de lider absolut la nivel national.

Aditional, pentru ca digitalizarea este focusul pentru perioada aceasta si anii care vor urma, continuam sa investim, dezvoltand noi aplicatii care sa faciliteze un acces rapid si eficient pacientului la serviciile noastre.

Asa cum am fost primii care au introdus accesarea rezultatele analizelor in online, cat si cei care au implementat serviciul de consultatii online, asa vom continua sa oferim solutii facile pacientului din 2022. Avem la dispozitie resurse proprii pentru a demara proiecte noi”, a declarat Mihai Marcu.

Profitul operational a inregistrat o crestere de 233,9% in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021, comparativ cu perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020, de la 30.886.956 RON in 2020 la 103.125.449 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2021.

Pierderea financiara a crescut in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021 cu 2.798.596 RON, de la 15.076.107 RON in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020, la o pierdere de 17.874.703 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2021.

Rezultatul net inregistrat in 2021 a crescut cu 60.615.419 RON, comparativ cu 2020, de la un profit de 10.935.937 RON in 2020 la un profit de 71.551.356 RON in 2021. Cresterea reprezinta translatarea cresterii profitului operational in rezultatul net.

Luand in calcul situatiile pro-forma, vanzarile pentru perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021 insumeaza 741.062.004 RON si o EBITDA ajustata de 157.306.461 RON.