BET
17047.43
0.59%
BET-TR
35371.34
0.59%
BET-FI
60255.67
-0.37%
BETPlus
2517.22
0.55%
BET-NG
1218.21
0.47%
BET-XT
1451.55
0.51%
BET-XT-TR
2977.94
0.51%
BET-BK
3128.88
0.34%
ROTX
37450.95
0.6%


Norofert vine cu lămuriri cu privire la rezultatul auditului extern care a dus la deprecierea cotației cu 25% în câteva zile

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Conducerea Norofert SA, una dintre vedetele pietei AeRO de la BVB, a venit cu lamuriri suplimentare in ceea ce priveste rezultatul negativ al auditului independent publicat pe 23 martie, dupa ce cotatia actiunii a scazut cu aproape 25% in cateva zile in urma unor vanzari agresive.

Conform comunicatului de pe site-ul BVB, compania a luat la cunostinta opinia auditorului si a elaborat un plan pentru remedierea situatiei. Principalele puncte care fac obiectul ajustarilor si al planului de remediere sunt:

1) Ajustare in urma unei erori materiale legate de scaderea din gestiune a marfurilor vandute – in valoare de 2.537.810,42 RON. Aceasta ajustare va fi efectuata pentru anul fiscal 2020, si nu pentru 2021, asa cum a mentionat initial compania. Prin urmare, conducerea va revizui si actualiza situatiile financiare din 2020.

Compania discuta in prezent cu auditorul si echipa juridica despre cum sa efectueze aceasta ajustare inainte de Adunarea Generala a Actionarilor programata in data de 26.04.2021. Dorinta Companiei de a opera aceasta ajustare aferenta situatiei financiare individuale a Norofert S.A. vine ca urmare a feedback-ului transmis de investitori dar si a dorintei de a realiza un an fiscal 2021 care sa debuteze fara pierdere inregistrata din an anterior.

2) Productie in curs de desfasurare in valoare totala de 2.328.900 RON. In lunile noiembrie si decembrie 2020, Norofert a desfasurat o campanie agresiva de pre-vanzare pentru sezonul de primavara 2021, a pachetelor speciale de tratament care includ seminte de floarea-soarelui si porumb. In contextul vanzarilor semnificative generate in perioada mentionata, Norofert a inceput productia de produse necesare pentru a fi incluse in pachete inca din perioada noiembrie/decembrie 2020.

De asemenea, Compania a comandat de la un furnizor tert semintele de floarea-soarelui si de porumb care fac parte integranta din aceste pachete. Semintele au fost contractate, dar din cauza lipsei de stoc, nu au fost livrate catre Norofert si, prin urmare, nu au fost adaugate in sistemul contabil in 2020, ci in februarie 2021. Compania a remediat deja situatia, iar pachetele, care contin produse si seminte Norofert, au fost sau vor fi livrate clientilor in perioada februarie-mijlocul lunii aprilie 2021.

3) Situatia legata de clientii creditati in 2019 care au fost neincasati pana la data de 31.12.2020 – in valoare totala de 3.326.695,17 RON. Datorita situatiei foarte grave cauzate de seceta pedologica din 2020 in Romania, culturile de grau si rapita au suferit daune in valoare de 70-90% din productia finala, ceea ce a facut ca culturile sa nu poata fi recoltate si, in consecinta, clientii nu au putut plati sumele datorate catre Norofert.

Capitalizarea slaba a sectorului agricol local aduce clientii de buna-credinta in situatia in care nu pot plati sumele datorate si singura modalitate de recuperare a acestora este amanarea platii pana la termenul la care este posibil, si anume: recolta urmatoare, plata subventiilor sau contractarea de imprumuturi bancare pentru plata furnizorilor. Compania a incheiat acte aditionale cu toti clientii afectati pentru a prelungi termenele de plata pentru 2021.

Compania a evidentiat in toate rapoartele sale financiare si memorandum-uri ca termenele de plata din sectorul agricol din Romania sunt cuprinse intre 270-300 de zile, ceea ce pune o presiune mare asupra fluxului de numerar al companiei. Contextul secetei severe inregistrata in Romania in anul 2020 a afectat pozitia financiara a Norofert, cu toate acestea situatia companiei s-a imbunatatit incepand cu anul 2021.

CITESTE SI:  Transelectrica propune plata unui dividend de 0,28 lei pe acțiune din profitul anului 2023

1) Intre ianuarie-februarie 2021, compania a accesat facilitatea de finantare de 2,3 milioane lei din cadrul proiectului de credit IMM Invest. Imprumutul a fost garantat cu creante. Este pentru prima data cand compania foloseste creante (270-300 de zile)  ca garantie la produse bancare pentru a imbunatati situatia fluxului de numerar.

2) Datorita conditiilor meteorologice favorabile de la inceputul anului, vanzarile inregistrate pana acum pentru campania de primavara 2021 sunt bune, iar volumele produse si vandute sunt semnificativ mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului 2020. In plus, Compania va accesa o facilitate de factoring si va utiliza creantele pentru 2020 si 2021 pentru a imbunatati fluxul de numerar.

3) Intre lunile februarie si martie 2021, compania a incasat aproximativ 1,6 milioane RON in facturi care erau scadente din perioada octombrie-noiembrie 2020.

Conducerea doreste, de asemenea, sa sublinieze ca investitiile in dotarea si dezvoltarea ulterioara a fabricii din Filipestii de Padure, care urmeaza sa fie finantate si prin capitalul strans prin operatiunea de majorare a capitalului social care se desfasoara in prezent, vor imbunatati indirect fluxul de numerar.

Mai exact, achizitionarea si activarea liniei de productie de mare capacitate pentru ingrasamintele de sol va permite companiei sa isi dezvolte portofoliul de produse. Linia de ingrasaminte de sol este de o importanta strategica pentru companie, deoarece aceste produse sunt vandute cu plata in avans, ceea ce va ajuta la consolidarea financiara a companiei si la imbunatatirea situatiei fluxului de numerar.

In concluzie, conducerea doreste sa reasigure investitorii ca nu exista incertitudini legate de continuarea activitatii Norofert. Compania acorda cea mai mare atentie vulnerabilitatilor evidentiate de raportul de audit – in special in ceea ce priveste situatia legata de creante, precum si fluxul de numerar.

Masurile propuse de conducerea Norofert pentru remedierea situatiei evidentiate de auditori in legatura cu activitatea companiei din 2020 si pentru imbunatatirea activitatii in 2021 includ.

1) Consolidarea si cresterea dimensiunii echipei financiar-contabile, prin angajarea unui director financiar, expert contabil si contabil / responsabil gestiune. Toate cele trei procese de recrutare au fost initiate in data de 25.03.2021 si sunt in prezent in desfasurare.

2) Contractarea unui audit facultativ pentru completarea rezultatelor semestriale, care urmeaza sa fie publicate de companie in data 24.08.2021.

3) Contractarea de instrumente bancare si financiare suplimentare pentru finantarea creantelor si imbunatatirea situatiei fluxurilor de numerar.

Conducerea se angajeaza sa mentina investitorii la curent si, de indata ce apar noutati relevante legate de implementarea masurilor de mai sus, va informa piata printr-un raport curent.

In acelasi timp, conducerea informeaza actionarii ca ajustarea stocului propusa de auditor pentru situatiile financiare din 2020 nu va influenta distributia actiunilor gratuite, care ramane in proportie de 1 actiune gratuita care urmeaza sa fie acordata pentru fiecare 1 actiune detinuta.