BET
16830.02
0.29%
BET-TR
34920.28
0.29%
BET-FI
60128.46
-0.21%
BETPlus
2483.75
0.29%
BET-NG
1209.66
0.34%
BET-XT
1435.89
0.24%
BET-XT-TR
2945.85
0.24%
BET-BK
3088.26
0.35%
ROTX
36969.45
0.25%



Promateris raportează o cifră de afaceri de 136,3 milioane de lei în trimestrul III din 2022

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Promateris (BVB: PPL), grup industrial roman si lider in Europa Centrala si de Est in productia de ambalaje cu amprenta redusă de carbon, isi consolideaza cresterea inregistrată in anul 2021 si raportează o cifra de afaceri de 136,3 milioane de lei in primele noua luni ale anului, cu o usoara tendință de creștere raportat la aceeasi perioada a anului anterior. EBITDA pentru trimestrul trei ajunge la 14.3 milioane de lei.

″2022 a fost un an al provocarilor, ca efect al instabilitatii contextului macroeconomic, dar si al cresterilor rapide de costuri: materii prime, electricitate, costuri de finantare.

Cu toate aceste dificultati, usoara tendinta ascendenta a cifrei de afaceri demonstreaza pozitia solida de piata si confirma stabilitatea portofoliului de clienti ai Promateris.

Ne-am concentrat eforturile in directia eficientizarii operationale, lucru necesar dupa ciclul de crestere accelerata din ultimii ani. Planurile noastre de viitor includ o componenta de crestere organica, dar luam in calcul si operatiuni de tipul M&A pentru intrarea pe piete noi si consolidarea pozitiei de lider pe pietele din CEE.

Vom continua investitiile in directia dezvoltarii capacitatii de productie de ambalaje biodegradabile si compostabile, dar avem planuri si in directia ambalajelor din materiale reciclate (post consumer recycled).

Suntem constienti de faptul ca provocarile vor continua, dar in acelasi timp credem ca vor aparea si multe oportunitati in piata si suntem pregatiti sa le valorificam.

Suntem increzatori ca investitiile planificate vor conduce la cresterea afacerii, prin atragerea de noi clienti si patrunderea pe noi piete, dar si la cresterea marjei EBITDA, datorita integrarii pe verticala prin bio-compounding si reducerii costurilor prin recuperare, reciclare si tranzitia catre energie verde″, a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

Cifra de afaceri din T3 2022 a ajuns la 136,3 milioane RON. Contextul general de piata mai putin favorabil a fost resimtit in special la nivelul cresterii cheltuielilor operationale, avand un impact asupra EBITDA, care ajunge la 14,3 milioane RON.

Evoluție acțiuni Promateris. Sursa BVB

Prin natura activitatii sale, Promateris este expusa contextului economic global, impactul asupra rezultatelor sale devenind vizibil pe masura propagarii influentelor negative.

CITESTE SI:  Grupul TTS anunță venituri consolidate de 1.16 mld lei, cu 24,3% mai mari decât veniturile înregistrate în anul 2022

Cresterile accelerate ale cheltuielilor (materii prime, energie, cheltuieli de finantare), dar si nivelul ridicat al inflatiei au erodat rezultatul net inregistrat in T3 2022, acesta ajungand la 3 milioane RON. Reducerea consumului, pe fondul acumularii de stocuri, a contribuit, de asemenea, la incetinirea temporara a ritmului de crestere inregistrat in ultimii ani.

Consideram ca un impact major l-a avut si cresterea abrupta a dobanzilor, in contextul investitiilor sustinute din ultimii ani pentru dezvoltarea capacitatii de productie.

Marja EBITDA pentru T3 este de 10,5%, fiind semnificativ peste media industriei, chiar si in conditii provocatoare de piata, ceea ce demonstreaza rezilienta modelului de business, arata capacitatea companiei de a genera valoare si de a se adapta situatiilor de piata in schimbare. Previzionam ca marja EBITDA va creste in Q2 2023 ca urmare a operationalizarii investitiei de productie de bio-compound-uri in fabrica din Buftea.

In 2022, Promateris va continua sa investeasca in dezvoltarea capacitatii de bioplastice pentru consolidarea pozitiei de lider regional, dar si in integrarea pe verticala prin dezvoltarea capacitatii de productie de granule bio-based.

Promateris devine primul jucator din Europa Centrala si de Est care dezvolta o capacitate de productie a materiei prime pentru ambalajele biodegradabile si compostabile. In 2022 si 2023, compania isi propune sa intre pe piete noi din regiune si sa isi consolideze pozitia pe pietele cheie din CEE, in care activeaza.

Promateris urmareste diversificarea portofoliului de produse care respecta principiile economiei circulare, prin furnizarea unei palete largi de produse si servicii dedicate sectorului de retail modern, dar si zonei de e-commerce.

Investitiile in laboratorul propriu de R&D ne permit dezvoltarea de noi retete de bio-compound-uri, dar si utilizarea si productia ambalajelor multistrat. In prezent, produsele Promateris sunt utilizate de majoritatea retailerilor locali si internationali care activeaza in regiune.

Strategia Promateris include dezvoltarea de produse din materiale reciclate (Post Consumer Recycled), aprovizionate de pe plan local. Promateris a lansat pe piata brand-ului Looper, noul brand din portofoliul grupului industrial, destinat ambalajelor din materiale reciclate. Acest brand se adreseaza segmentului retail-ului modern.